Ny SAS-livery 2019

Så var ikke SAS først ute med en stripe rundt motorene...Virgin Australia har tilsvarende plassering - bare i rødt.
 
Så var ikke SAS først ute med en stripe rundt motorene...Virgin Australia har tilsvarende plassering - bare i rødt.

- eller blått - da de het Virgin Blue:

4621.561l.jpg
 
Last edited:
...og forrige designet til Alaska Airlines hadde tilsvarende stripe/r.
 
Det er en ganske lang distanse mellom å reklamere med engelske ord, vs. å bare ha engelsktalende crew ombord. Det har ingen ting med hverandre å gjøre, så dette kan jeg ikke svare på seriøst.

Vær så snill å les det jeg har skrevet før du kommer med slike ovenfra og ned -kommentarer tilbake :)

Sas reklamerer ikke bare med engelske ord, i HELE reklamevideoer, annonser, og reklameplakater er det bare benyttet engelsk, ikke et ord norsk.
Og jeg skrev ''selv om både de ansatte og passasjerene er norske'', noe som ikke er det samme som ''bare engelsktalende crew''.

For å ta et eksempel, så er det slik at etter hva jeg har hørt, så snakker de ansatte på Zara her i Norge bare engelsk, selv om både de ansatte og kundene er norske. Dit vil ikke jeg.
 
Ny

Jeg synes denne er meget fin, tipper hatten til kunsteren
 

Attachments

  • 5F311643-104C-4094-BE1E-0F6CE1824ACF.jpeg
    5F311643-104C-4094-BE1E-0F6CE1824ACF.jpeg
    95 KB · Views: 1,394
Er det noen av de kyndige her som klarer lage en skisse på hvordan dette vil se ut på CRJ, ATR og A321 maskinene også?
 
Vær så snill å les det jeg har skrevet før du kommer med slike ovenfra og ned -kommentarer tilbake :)

Sas reklamerer ikke bare med engelske ord, i HELE reklamevideoer, annonser, og reklameplakater er det bare benyttet engelsk, ikke et ord norsk.
Og jeg skrev ''selv om både de ansatte og passasjerene er norske'', noe som ikke er det samme som ''bare engelsktalende crew''.

For å ta et eksempel, så er det slik at etter hva jeg har hørt, så snakker de ansatte på Zara her i Norge bare engelsk, selv om både de ansatte og kundene er norske. Dit vil ikke jeg.

Forstår enda ikke hva internasjonalisert reklame har med sikkerhetspresentasjonen ombord å gjøre, beklager.
 
Forstår enda ikke hva internasjonalisert reklame har med sikkerhetspresentasjonen ombord å gjøre, beklager.
Nei, men sånn er det jo ofte med kverulanter ;)
Som en uten SAS-tatovering på brystet, må jeg si det ble ganske stilig, men syns det er synd at de ikke hadde selvtillit nok til å beholde rødfargen ett eller annet sted.
 
Last edited:
For å være ærlig, så er jeg glad for at SAS nå flyr til en flyplass der de passerer boligen min i en slik høyde at jeg kan slippe å se disse detaljene....

Scooter01:(
 
Nei, men sånn er det jo ofte med kverulanter ;)
Som en uten SAS-tatovering på brystet, må jeg si det ble ganske stilig, men syns det er synd at de ikke hadde selvtillit nok til å beholde rødfargen ett eller annet sted.

Hvis du forstår det så kan du jo, i stedet for å drive persondebatt, forklare hva det er. I motsetning til hva du faktisk tror, så forstår jeg oppriktig ikke hvordan noen kan trekke slutningen at internasjonalisert reklame betyr at et firma derfor bare kommer til å benytte seg av engelskspråklige ansatte. Det er mulig jeg mangler noe bedriftsøkonomisk innsikt som sier at det faktisk foreligger direkte sammenhenger mellom reklame-avdelinga og HR - så gjør meg gjerne klokere.
 
Forstår enda ikke hva internasjonalisert reklame har med sikkerhetspresentasjonen ombord å gjøre, beklager.

Hvis et norsk selskap over natta skulle bytta språk fra norsk til engelsk i sosiale medier, reklame, i kundeforholdet og tvunget de ansatte til å snakke engelsk hadde det blitt et gedigent leven.
Begynner man i det stille og går gradvis over til engelsk i flere kanaler og på flere områder legger ikke folk merke til det før det er for sent.
Det er sammenhengen.
 
Hvis et norsk selskap over natta skulle bytta språk fra norsk til engelsk i sosiale medier, reklame, i kundeforholdet og tvunget de ansatte til å snakke engelsk hadde det blitt et gedigent leven.
Begynner man i det stille og går gradvis over til engelsk i flere kanaler og på flere områder legger ikke folk merke til det før det er for sent.
Det er sammenhengen.

Takk, da forstår jeg hva du forsøkte å si. For meg er det ganske far fetched (utenkelig) å tenke seg så langt bare pga reklame, derfor var det veldig vanskelig å forstå hva du ville. Glad jeg ikke har slike bekymringer :) Tror ikke det skjer, men hvis det skulle skje så stiller jeg meg først i køa med å si "du hadde rett" ;)
 
Og når man først sitter her og vegeterer på CDG, får man øye på en 320 fra Italia. Er det ett flyselskap som trenger oppdatering, så er det det. Men det er vel knapt penger igjen til fingermaling...
 
Og når man først sitter her og vegeterer på CDG, får man øye på en 320 fra Italia. Er det ett flyselskap som trenger oppdatering, så er det det. Men det er vel knapt penger igjen til fingermaling...



De fikk nye farger for noen år siden, men tror progresjonen på malingen går relativt sakte
 
Så mange ny alle maskiner fra Alitalia sist uke...en oppdatering av design som også var/er meget vellykket.
 
Siden vi først har kommet inn på italienerne så kan jeg ikke annet enn å synge med i at det gjeldende designet på Alitalia-maskinene er meget behagelig å hvile øynene på. Er blant mine absolutte favoritter.

Når det gjelder nye SAS; en ting er animasjoner, en annen ting er å se ekte vare avbildet. Lenge siden jeg har vært like utålmodig på at en maskin skal komme ut av lakkeringshallen...
 
Første A350 virker å bruke fryktelig lang tid i malerhangaren, og fortsatt ingen bilder finnes der ute
 
Med tanke på all blesten da den gikk inn i malerhangaren, hadde jeg ventet at den skulle blitt rullet ut under presentasjonen. Snodig hele greia. Kanskje kommer det en A320 ut først? Det står vel en til maling i Hamburg ...?
 
Med tanke på all blesten da den gikk inn i malerhangaren, hadde jeg ventet at den skulle blitt rullet ut under presentasjonen. Snodig hele greia. Kanskje kommer det en A320 ut først? Det står vel en til maling i Hamburg ...?




Den hadde jo til og med fått montert motorer da den ble rullet inn. Slik at det jo heller ikke bør være er «halvferdig» fly de ruller ikke.

Mulig «spesialfargen» til SAS tar litt lengre tid første gang, for ellers er det jo ikke noe komplisert livery
 
Back
Top