Ny Ryanair rute fra Rygge - Thessaloniki

haavig

ScanFlyer Silver
Gode nyheter!

Ser ut som den vil operere på lørdager og tirsdager.
Første avgang lørdag 16. april med avgangstid 06:40 fra Rygge...

Meget gledelig - Thessaloniki er en spennende destinasjon. Norwegian opererte jo Rygge - Thessaloniki i fjor sommer, men det ser ut til at den ikke kommer i år med DY.

Blir Thessaloniki eneste nye destinasjon med Ryanair i sommer?

Kos ble også annonsert i samme slengen.
Samt større frekvens til Krakow, Malaga, Riga og Tallinn.

1mill. billetter til 64kr fram til midnatt torsdag 3. feb. De reklamerer selvfølgelig med at det er som en avskjed til Norwegian…

Kos ble også annonsert i samme slengen.

Du mener Ibiza?!

Hadde håpt på noen flere reisemål i Øst-Europa litt lenger syd enn Polen for min del... Sofia er jo ganske dårlig dekket, det samme gjelde Bucuresti.

Hadde håpt på noen flere reisemål i Øst-Europa litt lenger syd enn Polen for min del... Sofia er jo ganske dårlig dekket, det samme gjelde Bucuresti.

Helt enig! Ryanair flyr ikke til Sofia, men til Plovdiv, to timer unna.

Rygge-Plovdiv er min drøm også. Ryanair startet jo rute til PDV fra Stansted i november, og annonserte nylig PDV-Girona, og flere ruter skal komme, så den som venter på noe godt venter ikke forgjeves ;)

Ryanair flyr vel bare til Constanta i Romania, kanskje Rygge-Constanta ikke hadde vært en dum ide? Ryanair lever jo i stor grad av å bringe folk til nye, ukjente og spennende destinasjoner.

Ok, fant ikke Kos på Ryanair.com, nemlig.

Constanta burde da kunne gå like godt som mange av de andre "rare" reisemålene. Mamaia er "oppusset" siden det gikk charterturer der sist, virker det som. Ganske ryddig og pent der, selv om dette er "Harry-Syden".

Constanta burde da kunne gå like godt som mange av de andre "rare" reisemålene. Mamaia er "oppusset" siden det gikk charterturer der sist, virker det som. Ganske ryddig og pent der, selv om dette er "Harry-Syden".

Jeg var på chartertur til Mamaia i 2006 - og det var en meget interessant opplevelse, må jeg si. Hva mener du med "Harry-Syden"? Jeg opplevde Mamaia og områdene rundt som veldig fascinerende, med en kombinasjon av charterlivet for 50 år siden og dagens rumenske samfunn. Går det charterfly dit nå? Vi reiste med Apollo og fløy SAS Boeing 737-600.

Last edited:
Jeg var på chartertur til Mamaia i 2006 - og det var en meget interessant opplevelse, må jeg si. Hva mener du med "Harry-Syden"? Jeg opplevde Mamaia og områdene rundt som veldig fascinerende, med en kombinasjon av charterlivet for 50 år siden og dagens rumenske samfunn. Går det charterfly dit nå? Vi reiste med Apollo og fløy SAS Boeing 737-600.

Jo, for så vidt enig med det. Men det er jo uansett et sted som ikke har stort annet enn en strand, hoteller og restauranter. I Mamaia eksisterer det nesten ikke et sentrum en gang, da svært mange har alt på hotellet. Med "Harry-Syden" mener jeg steder som ikke inneholder annet enn nettopp en strand og hoteller. Men slik er jo på svært mange Syden-Reisemål.

Det går ikke charterfly fra Norge dit nå, så det var vel ikke så populært. Jeg var der 3-4 dager i august i fjor, og synes også det var en interssant opplevelse, men jeg bodde i selve Constanta. Det var mange rumenere på stranda i hvert fall, det merkelige så mange klumpet seg sammen på Constanta-siden, der man lå på solsenger som sild i tønner. Et par små hundre meter lengre ut var det god plass.

For øvrig liker jeg svært godt å reise i denne delen av verden fordi det er fascinerende, som du skriver. Mye er rart og annerledes!

Vet ikke. Men hvis man regner inn all crew på flyene, bakkemannskap, fuelselskap, tilbringertjeneste, toll, politi, kiosker, pubber, restaurant/cafè, administrrasjon m.m så er man ihverfall oppe i betydelig antall arbeidsplasser.

Hvis de kommer opp i 2 mill passasjerer pr år så må det nødvendigvis bli en del ansatte. 2000? Vet ikke. Høres det ut å være for mye? Eller for lite?

Last edited:
Reagerte også på denne "2000 arbeidsplasser", uansett hvordan man
regner på dette - så kan det umulig stemme. Synes det høres helt
hinsides ut personlig i alle fall.

Man sikkert få noen til å regne ut at det er 2.000 tar man med alle med baseplass, de fleste av de ansatte på Rygge, politi/toll, tilbringertjenester - og f.eks. overnattingsplasser for turistene.

Disse tallene kan man så gange med 2-3 ettersom én arbeidsplass gir ca 2 andre. Dette gjelder dog neppe de baseanstte, som neppe genererer mye ekstra for samfunnet.

Ble ikke Girona-ruten lagt ned til fordel for BCN?

Virker slik + at de oppererer den fra Torp, men stillte spørsmålet på Rygges facebookside og de ville ikke anbefale å fly fra Torp, men heller til El Prat eller Beziers om man skulle til selve Girona.

Back