Ny rute fra OSL til høsten?

Status
Not open for further replies.
Re: Ny rute fra OSL til høsten?

MartinL: Kanskje komme med en kilde til uttalelsen din?

Et av Norges største mediehus jcnorway, så følg med i pressen til uken.
Dessuten er det en del aktører i Norge som etterhvert begynner å få et forklaringsproblem........

Dessuten er det en del aktører i Norge som etterhvert begynner å få et forklaringsproblem........

Hva legger du i det? Forklaringen bør jo være enkel, flyselskapet er ikke på vingene enda. Er det kanskje noen som har lagt litt presitisje i det? Jeg ble litt nyskjerrig nå. :)

I Norge? Hvis noen har forklaringsproblemer, er det flyselskapets ledelse, og ikke en stakkars GSA som må forholde seg til info fra sistnevnte.

Er imidlertid redd for at situasjonen i BKK kan lede til ytterligere forsinkelser selv om K-air får ferdigstilt flyet sitt. Det er fare for at luftfartsmyndighetene har fokuset på litt andre ting enn sertifisering av nye selskaper akkurat nå ...

I Norge? Hvis noen har forklaringsproblemer, er det flyselskapets ledelse, og ikke en stakkars GSA som må forholde seg til info fra sistnevnte.

Er imidlertid redd for at situasjonen i BKK kan lede til ytterligere forsinkelser selv om K-air får ferdigstilt flyet sitt. Det er fare for at luftfartsmyndighetene har fokuset på litt andre ting enn sertifisering av nye selskaper akkurat nå ...

Selskapet sa selv at om flyet ble godkjent for registrering den 28 eller 29 oktober, ville oppstarten den 13.desember gå uten problemer. Nå er det to uker igjen.......

Agenten i Norge International Travel Services, har som du sier LN-MOW sikkert forholt seg til informasjon fra selskapet. De har også i pressen garantert for at selskapet kommer til Osl.

Wikstrøms med fler har også kjørt svært høyt med markedsføringen av dette nye produktet, noe som garantert vil få konsekvenser for enkelte kunder selv om det bookes om for harde livet nede i Skien. De har selv sagt at Krabi air dekker disse kostnadene, men hvilke garantier har de for dette?

Jeg tviler ikke på at intensjonene faktisk er og har vært å starte en rute til Osl, men det lyser etter min mening ut svært mye naivitet på alle bauer og kanter. Jeg synes virkelig synd på de reisebyråene og representantene for Krabi som har lagt så mye personlig prestisje i dette. Det ville være synd om troverdigheten til disse blir påvirket på bakgrunn av dette.

Det kan ikke fornektes at de som har inngått en avtale med Krabi ikke har gjort leksene sine. Når dette sammarbeidet ble kjent hadde Kair ingen fly og ingen godkjennelse av Thailandske myndigheter.

Det er noe som heter at man skal ikke selge skinnet før Bjørnen er skutt...

Last edited:

Hvem har betalt avisene x mill kr for alle helsider ? Om disse reisebyråene har betalt som Wickstrøm, David etc har de fått refundert pengene fra KAir ??

Hvem har betalt rebooking av de som gikk i fella ??

Hvordan fakturerer man et firma som ikke tar tlf ?

Det kan ikke fornektes at de som har inngått en avtale med Krabi ikke har gjort leksene sine. Når dette sammarbeidet ble kjent hadde Kair ingen fly og ingen godkjennelse av Thailandske myndigheter.

Nå uttaler du deg om ting du ikke har greie på, Martin.

Det er ikke uvanlig at reiseselskaper inngår avtaler med nystartede selskaper før AOC og materiell er på plass. Hvis ting går skeis, setter man inn Plan B og det er det Wickstrøm har gjort.

Wickstrøm forholder seg til sin kontrakt med Krabi og vil trolig få dekket meromkostninger av dem. Om ikke det går, har de trolig forsikringer eller garantier som dekker dette.

Det vesentlige her er at paxen blir tatt hånd om, og det virker det som det er gjort en god jobb med. Ellers hadde det stått side opp og side ned med klaging i avisene. Jeg har ikke sett en eneste en. Unntatt fra deg, og du skal ikke reise med dem.

Jeg sier ikke at jeg tror eller ikke tror at de noengang kommer i luften. Det jeg VET er at det er seriøse og kompetente krefter bak prosjektet, men vi snakker her om 'chain of events' som skal falle på plass, og operatøren er ikke herre over en del av lenkene i denne kjeden. Når slikt skjer er det egentlig bare spørsmål om man har kapital til å vente på at ting faller på plass, eller om man går tom for cash i mellomtiden.

Som jeg nevnte et par poster over, bidrar muligens situasjonen i BKK til ytterligere problemer for dem, men det vil vise seg.

Ang annonsene forstod jeg det slik at kair betalte for dem, og at david og wickstrøm og de andre var med gratis. (visstnok også noen reisebyråer som takket nei til å være med..) Intensjonen må man jo tro skulle være og ha noe "seriøst" å vise til.

Nå uttaler du deg om ting du ikke har greie på, Martin.

Det er ikke uvanlig at reiseselskaper inngår avtaler med nystartede selskaper før AOC og materiell er på plass. Hvis ting går skeis, setter man inn Plan B og det er det Wickstrøm har gjort.

Wickstrøm forholder seg til sin kontrakt med Krabi og vil trolig få dekket meromkostninger av dem. Om ikke det går, har de trolig forsikringer eller garantier som dekker dette.

Det vesentlige her er at paxen blir tatt hånd om, og det virker det som det er gjort en god jobb med. Ellers hadde det stått side opp og side ned med klaging i avisene. Jeg har ikke sett en eneste en. Unntatt fra deg, og du skal ikke reise med dem.

Jeg sier ikke at jeg tror eller ikke tror at de noengang kommer i luften. Det jeg VET er at det er seriøse og kompetente krefter bak prosjektet, men vi snakker her om 'chain of events' som skal falle på plass, og operatøren er ikke herre over en del av lenkene i denne kjeden. Når slikt skjer er det egentlig bare spørsmål om man har kapital til å vente på at ting faller på plass, eller om man går tom for cash i mellomtiden.

Som jeg nevnte et par poster over, bidrar muligens situasjonen i BKK til ytterligere problemer for dem, men det vil vise seg.

Jeg ytrer bare mine meninger, du er i din fulle rett til ikke å være enig!

Jeg tror også som du skriver LN-MOW at dette virkelig er dyktige personer og at de nok har møtt på mer motgang enn det som var ventet.

Når det er sagt, så mener jeg at man kanskje har tatt en litt vel høy risiko i forhold til hvor høyt man har gått ut og ikke minst hvor lite som faktisk har vært formelt på plass. Jeg håper at deres norske samarbeidspartnere som du skriver, har sikret seg mot det som nå har skjedd.

Det er forsåvidt et godt spørsmål når det gjelder forsikring, for jeg skulle tro at det er spesielle forsikringsavtaler som gjelder dersom man selger billetter til et selskap som ikke er godkjent eller har fly. Dette er en risiko som jeg tviler på at forsikrings selskapene tar med glede.

At Krabi også har mye cash, er heller ingen garanti for at de faktisk vil få dekket utgiftene de har i forbindelse med dette om prosjektet faller i grus. Det haggler ikke akkurat av slike eksempler i luftfarten gjør det vel?

Som sagt tidligere så virrer det i gangene at selskapet IKKE kommer den
13.desember og at det kommer en avklaring til uken.

Så får vis se.

Last edited:

Spørsmålet er selvfølgelig også hvor lett det blir å booke om folk med andre selskaper?

Når det nærmer seg jul er det høysesong og flyene til Thailand er ofte fulle.

Spørsmålet er selvfølgelig også hvor lett det blir å booke om folk med andre selskaper?

Når det nærmer seg jul er det høysesong og flyene til Thailand er ofte fulle.

kanskje ikke i år?

Mr Wikstrøm er visst nå i Thailand og forsøker å få til et møte med Krabi airline. Wikstrøms reiser anbefaler også nå nye kunder om ikke å bestille med Krabi airline før selskapet er på vingene.

Last edited:

kanskje ikke i år?

Slik "kapasiteten" på hovedflyplassene i Thailand er nå ,så bure Krabi(KBV) være et bra utganspunkt for de som MÅ til Thailand allikvel.:rolleyes:

Slik "kapasiteten" på hovedflyplassene i Thailand er nå ,så bure Krabi(KBV) være et bra utganspunkt for de som MÅ til Thailand allikvel.:rolleyes:

Greit ned, men de skal hjem igjen også! Returen skulle gå om DMK

Greit ned, men de skal hjem igjen også! Returen skulle gå om DMK

Men planer kan gjøres om. Feks å fly direkte og ikke besøke DMK før det har roet seg ned der.
De kommer om 13 dager !!!:cool:

Hvorfor det? Det er bare å kjøre alle flighter til og fra Krabi og legge crewet på hotell. De sparer mer på å droppe det ekstra leg'et enn det koster i hotellutgifter. Selv om de må sende eventuelle BKK-pax landeveien.

Og da var regjeringen oppløst i følge vg.no.

Blir spennende hva som skjer videre, om dette setter fart i det eller om det blir motsatt med nye utsettelser.

Fortsatt ingen bilder av maskinen - den er vel ferdig malt nå 10 dager før første flight.

Status
Not open for further replies.
Back