Nå uttaler du deg om ting du ikke har greie på, Martin.
Det er ikke uvanlig at reiseselskaper inngår avtaler med nystartede selskaper før AOC og materiell er på plass. Hvis ting går skeis, setter man inn Plan B og det er det Wickstrøm har gjort.
Wickstrøm forholder seg til sin kontrakt med Krabi og vil trolig få dekket meromkostninger av dem. Om ikke det går, har de trolig forsikringer eller garantier som dekker dette.
Det vesentlige her er at paxen blir tatt hånd om, og det virker det som det er gjort en god jobb med. Ellers hadde det stått side opp og side ned med klaging i avisene. Jeg har ikke sett en eneste en. Unntatt fra deg, og du skal ikke reise med dem.
Jeg sier ikke at jeg tror eller ikke tror at de noengang kommer i luften. Det jeg VET er at det er seriøse og kompetente krefter bak prosjektet, men vi snakker her om 'chain of events' som skal falle på plass, og operatøren er ikke herre over en del av lenkene i denne kjeden. Når slikt skjer er det egentlig bare spørsmål om man har kapital til å vente på at ting faller på plass, eller om man går tom for cash i mellomtiden.
Som jeg nevnte et par poster over, bidrar muligens situasjonen i BKK til ytterligere problemer for dem, men det vil vise seg.