Ny rute fra OSL til høsten?

Status
Not open for further replies.
Re: Ny rute fra OSL til høsten?

Når har OSL gått ut med hva de vet?

Krabi har vel strengt tatt aldri tatt contact slik jeg har forstått... Men nå har visstnok Krabi/reisebyråene tatt kontakt med passasjerne som skulle reist 13. Antar også disse bookes om på vanlig måte, hvis Krabi klarer å finne nok plasser rundt juletider... Ryktene ville jo ihvertfall en stund ha det til at juleflightene til Krabi var fulle, og at det var satt opp ekstraavgang.

OG NÅ ER DET VISSTNOK KANSELLERT! Kommer snart i VG.

(Kan vel være snakk om ennå en utsettelse, det kjenner jeg ikke til).

Hva er kansellert? Denne ene avgangen...ruten til Norge? Finner ikke noe om noen kansellering noen sted.

Merkelig at det fortsatt ikke har kommet noe i avisene, men "i det minste" 13. december... Som sagt har visstnok frustrerte pax kontaktet VG etter at de har fått vite at avg. 13 ikke går. De bookes sikkert om som før, men det kan jo bli en del ugunstige connections efterhvert som det fylles opp frem mot jul.

OK. Mann kan jo begynne å lure på hva som får folk til å bestille reiser med ukjente selskap som ikke engang har kommet seg i lufta engang...
Etter diverse konkurser i år skulle mann tro at folk var litt mer forsiktig/skeptisk.
Hmmm. Det begynner å bli j...lig lenge siden denne Krabi Airline "billetten" lå i brua på gate 53. De som vant den turen har vel gitt opp håpet nå...

OK. Mann kan jo begynne å lure på hva som får folk til å bestille reiser med ukjente selskap som ikke engang har kommet seg i lufta engang...
Etter diverse konkurser i år skulle mann tro at folk var litt mer forsiktig/skeptisk.
Hmmm.

Så lenge man kan spare en hundring så biter folk på, uansett hvor tvilsomt konseptet er:rolleyes:

Kjære Kunde.

Det er med sterkt beklagelse vi dessverre igjen er nødt til å informere dere om forsinkelse av oppstarten til Krabi Airline.
Vi har i dag fått informasjon fra deres hovedkontor i Bangkok om at oppstart vil skje en gang i løpet av Februar 2009.

Vi er blitt informert om at bakgrunnen for denne nye forsinkelsen er en kombinasjon av flere faktorer, der den viktigste er at registreringen av det første flyet og derigjennom endelig godkjennelse av rutekonsesjonen ikke er blitt klar i tide.
De siste hendelser i Bangkok med stengte flyplasser har medført at ingen fly kunne lande og derfor heller ingen registrering kunne skje.
I tillegg til dette forventes det også en sterk nedgang i antall passasjerer til Thailand de nærmeste måneder på grunn av den politiske uro som enda ikke er løst. Flere flyselskaper har trukket ruter på Thailand, hotellene melder om drastiske nedgangsider og Tourism Authority of Thailand frykter konsekvensene av de siste uroligheter sterkt.

I en samlet vurdering av disse faktorer, har Krabi Airline ytterligere utsatt oppstarten.
Vi vil imidlertid understreke at Krabi Airline’s hovedkontor i Bangkok fortsatt er 100% bestemt på å starte flyvninger på Norge. Endelig oppstartdato er ikke klar, da dette nå må gås gjennom med Thailandske luftfartsmyndigheter før info blir gitt. Dette kommer vi tilbake til så snart myndighetene har avgjort denne saken.

Arbeidet med å sikre at våre passasjerer blir minst mulig skadelidende starter umiddelbart. Krabi Airline tilbyr dere følgende valg:
1. Ombooking til annet selskap. Krabi Airline vil dekke eventuelle prisdifferanser.
2. Full refusjon

Vi beklager igjen denne forsinkede oppstarten og lover at vi sammen med Krabi Airline i Bangkok skal gjøre vårt beste for at våre kunder skal bli så lite skadelidende som mulig i denne situasjonen.

Vi har allerede startet jobben med å foreta ombookinger og vi vil etter hvert kontakt dere i tur og orden så snart som overhodet mulig.
Eventuelle spørsmål ber vi dere sende til booking@krabi-airline.no . Telefonlinjene vil ha meget begrenset kapasitet i denne perioden og vi vil prioritere ombookinger og mailbesvarelser for å kunne få gjort jobben så raskt og effektivt som mulig.

Vi beklager igjen det inntrufne, og ber om forståelse for at vi trenger litt tid for å finne akseptable løsninger for alle.

Mvh
International Travel AS, GSA Krabi Airline
www.krabi-airline.no

Ingen overraskelse det der altså... men februar 2009?? Skal de starte etter at høysesongen er over? Oh well...

Jaja. Dette kom iallefall ikke som noen overraskelse, men selvfølgelig trist for alle som har booket og som ser frem til julefeiring i Thailand. Veldig synd at opptøyene i Thailand kom akkurat i Kairs oppstartfase og det er nok mye av grunnen til at vi ikke evt. ser selskapet før i 2009. Vi får håpe videre folkens, så får vi ta tråden opp igjen i slutten av januar. wikipediaartikler er nå oppdatert. ;)

Men planer kan gjøres om. Feks å fly direkte og ikke besøke DMK før det har roet seg ned der.
De kommer om 13 dager !!!:cool:

Jasså!

Jeg lurer virkelig påom vi noen gang får se dem, men like greit de slo til med en "skikkelig" utsettelse denne gangen.

Men de virker i alle fall seriøse på meg, om kunder virkelig får tilbake pengene så har de fortsatt tenkt å fly. Hvis ikke er det vel mye billigere å slå hele greia konkurs først som sist. Om man tenker på hvor mange nordmen som faktisk drar østover så tror jeg nok markedet er der, men med så mye oppstart-tull så kan det hende de må kjøre halvfulle fly en god stund før folk stoler på dem... Håper de har penger som gress.

Så får vi se hvor enkelt det er å få booket alle reisende over på andre fly.

Jeg er skeptisk for i motsetning til andre er jeg ikke liker sikker på at dette lå på bordet som plan B......

Dessuten hva gjør de norske reisebyråene dersom Krabi ikke klarer å dekke disse ekstra kostnadene?

Det er ikke gitt at dette dekkes av forsikringsselskapene!

Spørs om man ikke skal bytte ut navnet Krabi-Airline før oppstarten i februar. Varemerket er jo nå helt skadet. Hadde jo nesten vært best å starte på nytt.

OJ... nu ble jeg sjokkert her... :p:colgate:
Sjansen for at julenissen finnes er større enn at det letter ett fly Krabi Airline-logo på ! :cool:

Nå ser man hva "GARANTERT" kan bety... Likte best den Sivertsen kom med til VG. "Akkurat nå er det best om kundene ikke ringer til oss..."

Last edited:

Markedet er der, men Krabis organisasjon svikter i alle ledd... Samtidig som situasjonen i Thailand selvfølgelig ikke har gjort det bedre. Det bør uansett være mulig å leie inn tjenester frem til de selv har egne fly og personell på plass.

Last edited:

Markedet er der, men Krabis organisasjon svikter i alle ledd... Samtidig som situasjonen i Thailand selvfølgelig ikke har gjort det bedre. Det bør uansett være mulig å leie inn tjenester frem til de selv har egne fly og personell på plass.

Hva begrunner du det med? Krabi håndterer dette som de burde gjøre, etter min mening. De booker om all paxen og tar merutgiftene på sin kappe. De behøver strengt tatt ikke gjøre mer enn å refundere billetten eller tilby senere Krabi-avganger. Likevel booker de om til andre selskaper. Leie inn materiell er ikke en option så lenge du ikke har AOC. Du kan ikke 'ta en Color Air' og bruke andres AOC år det kreves konsesjon for ruten. Det kan du bare gjøre innen EU.

Jeg sier ikke dermed at Krabi har gjort alt riktig, men de har også vært maks uheldig med timingen.

nesten sjarmerende hvordan du har tiltro til denne nykommeren i motsetning til hva du har sagt om store etablerte selskap tidligere.

Status
Not open for further replies.
Back