Ny rute fra OSL til høsten?

Status
Not open for further replies.
Re: Krabi Airline

Et annet alternativ er å leie in ad- hoc-charter. Det er vel vanligvis løsningen som charterselskaper bruker?

ad-hoc på langruter gir vel spesielle problemer med hviletid , om man da ikke exempelvis får leide en 747 ut av OSL ...

Jeg vil anta at de også har med egen tekniker ombord just in case. Kanskje et lite lager av vanlige reservedeler også.

Høres ut som en risikosport, spør du meg!

Takke seg til en billett med vel-etablerte selskaper på slike langruter!!

BF:old

Uansett blir det jo gøy med 744 fast på OSL.
Gleder meg jeg.. selv om jeg ikke har noen planer om å benytte meg av selskapet.

Det har seg sånn at Kair har bestilling på 4 maskiner som er på vei, det er da snakk om to 747-400 og to 767-300ER.
Tror 747`ene er fra Oasis airline i Hongkong.
Så hvis det blir snag så er det flere maskiner som kan tas i bruk.
Og Kair er ikke ett charterselskap:)

STS har etter hva jeg har hørt noen ekstra teknikere på kurs på 744 nå, og dette skal være pga. forespørsel fra Krabi!

Hva med litt positivitet i stedet? Det er jo supert at OSL får en ny longhaul linje med B744 materiell, akkurat det samme som f eks TG flyr med både fra ARN og CPH.

Enig MD11. Dette er topp. Jeg har hele tiden vært meget skeptisk, men
siden alle reiebyråene nå sikkert har brukt en mill. på helsides fargeannonser, må det være noe i det.

Hvem vet jeg hopper på en tre ller fire dager med til BKK hvis rett pris. Gjorde AY-weekend i BKK i fjor og tar'n gjerne oppatt...

Dette er da ikke verre enn hvis CO, PK eller andre får problemer. Du er fortsatt for langt fra hjemmebasen til å få noe særlig hjelp ..

Utfordringen er å ha prosedyrer så handlingselskapet vet hva de skal gjøre i en IRR-situasjon. Dette går på både informasjon og forpleining. Har man ikke interline-avtaler med andre selskaper og likevel trenger å booke om, er det bare å hoste opp et kredittkortnummer- i mange tilfeller vil det være billigere enn FIM uansett ...

Hva er egentlig årsaken til at Thai aldri har kommet til OSL utenom dene ene gangen da de annonserte forlenget CPH rute? Mener de det ikke nok trafikk??! Har ikke nok/passende fly? Blokkert av SAS har tidligere vært nevnt, stemmer det?

Noen større sjanse nå for at Thai kommer hvis Krabi faktisk kommer, litt sånn som SAS som følger etter Norwegian hele tiden?

Legger merke til at de store som VIA Tours og Orkide Ekspressen ikke støtter dette selskapet. Hvis det er morsomt med 744 på OSL må det jo bli ekstra morsomt for noen de eventuelle ganger den får snag og blir stående - neppe like morsomt for de som har kjøpt billett - men tross alt det er positivt med 744 på OSL!

Legger merke til at de store som VIA Tours og Orkide Ekspressen ikke støtter dette selskapet.

Ikke rart egentlig. Bare se på hvor mange sider vi har klart å produsere her ved å diskutere hvorvidt selskapet er seriøst eller ikke. Det er klart at VIA m.fl. gjør de samme vurderinger. Men klarer de å levere og etterspørselen stor nok så følger VIA etter.
Morsomt å få se litt flere store fly på OSL er det uansett.

Jeg gleder meg!! Skal fly med dem jeg, og i motsetning til dere reddharer er ikke jeg redd for en snag! Da får jeg jo bare fly via via og det liker jo vi som er såpass flyinteressert ;)

E!

Status
Not open for further replies.
Back