Ny rute fra OSL til høsten?

Status
Not open for further replies.
Re: Ny rute fra OSL til høsten?

Der var hjemmesiden oppe, ja... Da trenger de kun en ny logo og en ny livery.. Fargene på den jumboen er jo helt mongo

For ikke å si helt mango.

Attachments

• iStock_000003139871XSmall.jpg
    iStock_000003139871XSmall.jpg
    205.8 KB · Views: 222
Krabi-Airline igjen ..

Siden den opprinnelige tråden er svært "gammel" så løfter jeg denne saken inn i en ny tråd.
KAIR,som de også kaller seg er nå oppe med nye nettsider.
http://www.krabi-airline.com/
Ingen mulighet til å bestille eller slikt ennå, men de er tydligvis på gang med noe nå. :D
Første flt er nå planlagt til Oslo-Krabi den 30 august 2008.;)

Og da har de lagt ut priser på : http://www.krabi-airline.com/fare.html

Overraskende høye priser .. så jeg er skeptisk til at de vil ta nok markedsandel alle den tid konkurrentene har priser som er betydelig lavere.

Attachments

• Krabi Airlines Fares.jpg
    Krabi Airlines Fares.jpg
    22.1 KB · Views: 874

INF-prisen var skyhøy, virker som den er regnet på en IATA-pris. For øvrig så var det kanskje i øvre enden av skalaen, men så er det direkte også og det kan være verdt et par kroner for mange. Men de har sikkert tourop-priser også.

Tror du ikke disse har en avtale med f.eks wikstrøm eller andre før de går i lufta. Da får man redusert risikoen ganske bra.

Med tanke på at det er direkte syntes jeg ikke det er så ille..
Men det er jo spennende å se hvilket produkt de tilbyr syntes jeg.. Er det Norwegian II i 14 timer så blir det jo litt i meste laget.

Man havner jo fort på en 10.000 i økonomi med Thai også i høysesongen.

Business til 15 er jo meget bra hvis det er en god standard..

Blir 747 300ene oppgradert invendig?

Last edited:

Overraskende liten forskjell mellom økonomi og business. Lurer på om dette blir, som en sa "norwegian II i 14 timer"/charter-opplegg eller mer "rutefly-aktig". Jeg tipper det første.

Tror du ikke disse har en avtale med f.eks wikstrøm eller andre før de går i lufta. Da får man redusert risikoen ganske bra.

Var det ikke noen her inne som mer eller mindre fikk bekreftet at Wikstrøm skal benytte seg av Kair?

Litt morsom sak .. fant denne i ene brua på OSL idag og tenkte med en gang på denne diskusjonen hehe

med følgende påskrift på baksiden

Legger merke til at Wikstrøm reiser er innvolvert ....

...og det var denne jeg tenkte på.

Prisene til Krabi Air ligger jo på omtrent samme nivå som andre selskaper, så her burde det bli bra konkurranse. Business-class billettene er også mye billigere enn hva andre selskaper skal ha, men som det har blitt sagt; så gjenstår det å se på kvaliteten.

Litt rart at Krabi Air opererer med fastpris synes jeg...

Mulig du har rett her, men jeg har hørt av en bekjent som jobber med PIA i Oslo hvor han forteller at selskapet lenge hatt ønske om å sette inn direktefly fra Oslo fordi de har en stor pågang fra Osl. Nettop fordi ruta selger bedre og at det er større pågang fra Osl enn fra CPH.

En av få unntak kanskje.....;)

De flyr vel via CPH på Islamabad-ruten og direkte til Lahore? Står i alle fall det på hjemmesiden deres.

Ellers blir det spennende med Krabi. De er avhengige av å få avtaler med reiseselskapene - da skal det nok gå bra.

Maskinen vil ankomme Gardermoen som KIR901 kl. 20:50 på onsdager og lørdager og få avgang fra Gardermoen som KIR902 kl. 22.20 på torsdager og søndager. De skal bruke Donmuang International Airport.

Last edited:

24 timers stopp? Det kommer ramp'en til aa like. her lukter det dyr tauing .... ;)

Maskinen vil ankomme Gardermoen som KIR901 kl. 20:50 på onsdager og lørdager og få avgang fra Gardermoen som KIR902 kl. 22.20 på torsdager og søndager. De skal bruke Donmuang International Airport.

Seriøst? Vil denne ruta bli noe av? Noen som vet når de starter opp? Og finnes det noen bilder av Krabi Air-fly?

Har det blitt avslørt hvilke "individer" Krabi skal fly med ? , nå 92dager før startup ?

Oppdaterte meg litt på Krabi Airline på diverse forum og sider, og på http://www.traveldailyasia.com/LocalNews/Detail.aspx?Section=6136 står det at
"KAir had also informed the DCA that it was switching from Boeing 747-300 jumbos to a wide-bodied Airbus jetliner." DCA er Thailands luftfartstilsyn. Kanskje blir det ikke Jumbojet på OSL allikevel da. Hva slags Airbus er aktuell da mon tro? A330? Mye rot med KAir nå synes jeg. Står også på bangkokpost.com at de skal bytte fra 747 til airbus.

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back