Excel Ny rekord igjen for oljeprisen og dollaren

AF-KL har visstnok allerede redusert fuel-tilleget fra USA ble det påstått

Er vel snart på tide å skifte den inn nå Tommy, siden det nå har kommet EX50 også. Enda mer gamp....

Thanks! 297 gamp bruker selvsagt mer, men jeg bruker vel omtrent det samme som Dag med sitt monster, Toyota Highlander med mindre motor, men den veier ganske mye mer. Porschen min fikk maks 13 mpg, etter rundt 1000 miles med EXn bruker den naa ca. 21-22 mpg.

0-100 paa 5,8 sec, saa like kjapp som Cayennen jeg hadde, men mye mer zippy.

Den var skikkelig stilig. Og jeg ser vel for meg en litt annen sosial aksept i mer miljøfokuserte tider som nå?

Jeg kjørte en Volvo V70 over fjellet her om dagen og selv med ganske ruskete kjøring var den ikke over 0,8 på milen.

Hehe, jeg kjørte Focusen (1,6 TDCi 109 hk) ganske freskt (ja, den er overraskende sprek :)) opp Hallingdal i sommer, med feriebagasje, og endte på 0,44, da var bilen gått ca 4000 km.

Vil liksom ikke under 100 bols... Tipper at etter Ike (forhaapentligvis) passerer uten stoerre skader ser vi et fall paa minst 3-4 USD

Men av dere her som har en mening på dette, hva skjer nå som USAianerne har pådratt seg en liten fordobbling av gjelden sin ifbm med overtakelsen og sosialisering av tapene i Freddie/Fannie, dette må da tynne ut dollaren og ha sin effekt på dollaren når ting endelig kommer på bordet om noen måneder om hvor mye råtne penger man tok kontroll over?

Og som nevnt lengre over i tråden, når dollaren går ned så må oljeprisen opp så inntjeningen er konstant?

-A

Tror ikke at Freddie/Fannie er nok til aa tynne ut noe som helst, den totale gjelden utgjoer vel selv etter "sosialiseringen" fremdeles en saapass liten del av BNP at det har smaa innvikrninger, personlig tror jeg at dollaren ville ha blitt mye tynnere om Republikanerne ikke hadde vaert saa gode sosiallisster:p:p

I blåsvarte!! På den tiden det tok meg å kjøre fra og til lunch, satte de opp bensinprisen fra 3.69 til 3.99 på min lokale Shell! Hvem snakket om at det var seks ukers reaksjonstid mellom oljepris og hendelse?? Brisen har jo nådd land engang!!!!!

Å vent - dumme meg - jeg glemte jo at de seks ukene kun gjaldt prisreduksjon ....

.. og prisene har bikket over $5 i Cumming - som er rett nord for oss, og det rapporteres på nyhetene om at enkelte stasjoner er tomme.

Bensinprisen er 4.29 paa min lokale bensinstasjon .. da jeg kjoerte forbi der i gaar kveld sto det en bil der - en Porche .....

Back