Excel Ny rekord igjen for oljeprisen og dollaren

Nå er det vel ikke akkurat et entydig forhold mellom styrken på dollar mot NOK og råoljeprisen, selv om det av og til kan virke slik.;)

Og de første signalene fra OPEC møtet tyder ikke på redusert oljeproduksjon:exclaimation

som en stakkars lønnsmoteger med lønn i SEK hadde jeg håpet på at NOK'en ville falle litt mot Volovo-pengene mine, men nei....

Men Oslo Børs falt hvertfall som en stein i dag pga. oljeprisen (iflg. forståsegpåere)

Nå synes jeg som god nordmann at oljeprisen har fallt mer enn nok. Er det ikke noe futt i orkanene eller liv i Midtøsten i år?

Dog så er det positivt med en høy dollarkurs, både for Norge og for min arbeidsgiver

Nå synes jeg som god nordmann at oljeprisen har fallt mer enn nok. Er det ikke noe futt i orkanene eller liv i Midtøsten i år?

Som at du ser noe som helst av oljepengene. De skal spares til fremtidige generasjoner :p. Kanskje du skifter mening etter at du faar deg egen bil og ikke bruker MORDI sin Golf som hun fyller opp :colgate:

Oljeprisen er naa 101.9 og skal videre NED til rundt 90 bils

Som at du ser noe som helst av oljepengene. De skal spares til fremtidige generasjoner :p.

Jepp, til jeg blir pensjonist, sånn ca drit lenge til:p Men for å være mer alvorlig, en høy oljepris kommer ikke bare Norge til gode i form av flere penger i Oljefondet, men det øker/opprettholder aktiviteten i Norges næringsliv som er veldig innrettet mot å levere varer og tjenester til oljeindustrien og er avhengig at oljeselskapene investerer penger.

....nå kommer jeg uansett til å bli billøs når jeg finner meg en leilighet så da kommer jeg til å bruke like mye på drivstoff som nå når jeg snylter på "de gamle". Og om prisen er 11, 12, 13 eller 14 kroner literen så har ikke det så mye å si, den største kostanden ved bil i Norge (med mindre du har en gammel haug, og det er ikke helt min stil) er innkjøp av bilen, og itillegg kommer mange andre kostnader som gjør at drivstoffutgiftene bare utgjør en liten del av kostnadene ved bilhold

Bensinprisen utgjør jo foreløpig en latterlig liten kostnad ved et bilhold om man sammenlikner eksempelvis med de årlige avskrivningene på en ny(ere) kjerre. Jeg tror fatet fort kan ramle under 90 dollars med bakgrunn i de svingningene vi har sett nylig, om ikke varig så ihvertfall for en kortere periode.

Er det lurt å handle inn $, til SEA turen, nå eller vente?

Skal du handle så voldsomt??
Om så jeg skulle finne på ett impulskjøp av fotoutstyr for 4000$ på denne USA-turen også, så hadde jeg ikke giddet å bruke tid på å ta ut dollar nå, selvom jeg muligens kunne spart noen 100,- NOK..

Skal du handle så voldsomt??
Om så jeg skulle finne på ett impulskjøp av fotoutstyr for 4000$ på denne USA-turen også, så hadde jeg ikke giddet å bruke tid på å ta ut dollar nå, selvom jeg muligens kunne spart noen 100,- NOK..

Ikke bare det, men kjøper du på kredittkort så vil du ofte få en del beskyttelse for tvilsomt kjøpt, dårlig vare, etc.

-A

Hysj, ikke si det til noen, men hadde tenkt å kjøpe med meg hjem en pent brukt 737.....:skep :p :D
Tja..
..når DY går konk kan du vel kjøpe en av deres gamle -300'er?
Da sparer du avgifter med valutaveksling, tollavgift, etc.. ;)

Tja..
..når DY går konk kan du vel kjøpe en av deres gamle -300'er?
Da sparer du avgifter med valutaveksling, tollavgift, etc.. ;)

Orker ikke vente på noe som ikke skjer :)

Men Sk vil vel ha bort noen av sine beste maskiner (-4/500), kanskje det kan kjøpes ett der :D

Back