Ny rekord igjen for oljeprisen og dollaren

Tommy777

ScanFlyer Mile High Club
I dag setter oljeprisen atter ny rekord, akkurat nå 103.27

Er vel ikke lenge før vi ser kraftige fuel tillegg hos de fleste flyselskaper

Re: Ny rekord igjen

Fritt etter Einar Rose: Og prisene ste-e-e-eg .....

Ikke bare flyprisene .. ligger paa rundt 3.15 paa de lokale bensinstasjonene ...

Dollaren var nede i 5.17. Oljen i 110 så kjøper jeg mye dollar på 4.90 !!:lol::lol:

US peso, men jeg har i senere tid også klat det US rupiah !:devot:

Og hos en ESSO jeg kjørte forbi i stad var literprisen for diesel høyere enn for bensin .. Det håper jeg var første og siste gang jeg så.

Og hos en ESSO jeg kjørte forbi i stad var literprisen for diesel høyere enn for bensin .. Det håper jeg blir første og siste gang jeg ser.

Det har jeg sett flere ganger tidligere. Det har litt med lokale forhold å gjøre samt raffeneri "kapasitet", som gjør at Diesel iblant koster mer enn bensin på tross av at den er subsidiert av staten.

Men etterhvert som diesel blir mer populært (dessverre) kan man nok forvente at man i langt større grad vil oppleve at dieselen vil ligge over bensinen i pris pga tilbud og etterspørsel

Og der passerte prisen for WTI $108 fatet og US peso'en står i 5,14
http://e24.no/olje/article2305239.ece#VG

Last edited:

Cartoon20080311.gif

Prisene i sommer er ganske mye høyere enn de var i fjor på intercont fra USA. De har nok allerede kompensert for mye. Problemet er nok innenriks USA der konkurransen er super knallhard. Vi har enda ikke sett noen prisoppgang her

Back