Ny Norwegian-base: København

Re: Norwegian establishes base at Copenhagen airport

Hvilke ruter hadde Sterling på vinterprogrammet W08/09 ut fra København da?

DY har jo vært ganske flinke med å plukke destinasjoner fra OSL, så jeg vil tro at de oppretter ruter fra CPH til de samme destinasjonene de har hatt suksess med fra Norge. (En oppskrift NB kunne fått gratis men aldri brukte...)

Hvis Kobro har visst dette i flere dager, har Kjos også. Dette er grundig planlagt.

Det jeg hørte Kobro sa i NRK var at Sterling hadde varslet OSL med at de stengte 19 av 20 rutedestinasjoner fra OSL ved begynnelsen til vintersesongen. Med andre ord OSL i likhet med andre aktører ikke visste noe om noen konkurs.

Spanair sitter jo også slik til at de kan ta endel Sterling's Spania ruter "fra den andre siden"

Blir vel lett noen Spaniaruter samt oppstart av ARN-CPH tenker jeg?

Forhåbentlig er DY smarte nok til IKKE at lave en virksomhedsovertagelse - for så er de bundet af de aftaler som NB har indgået med de ansatte.
Hvis de starter med "et blankt stykke papir" kan de ansætte på egne betingelser.

Virker som "timingen" er god der i gården gitt:8:

Er vel ikke noen hemmelighet at Sterling har vært på stupet en lang tid nå. Det er klart at Norwegian har hatt planene klare når Sterling gikk overende.
Hvis ikke, hadde blårussen til Kjos ikke gjort jobben sin.....

Forhåbentlig er DY smarte nok til IKKE at lave en virksomhedsovertagelse - for så er de bundet af de aftaler som NB har indgået med de ansatte.
Hvis de starter med "et blankt stykke papir" kan de ansætte på egne betingelser.

Helt enig. Her må det startes på scratch med nyansettelser, gjerne av tidligere Sterling-folk. Er dog litt urolig i forhold til at konkursboet kun har suspendert de ansatte, og ikke regelrett gitt dem fyken. Håper ikke dette betyr at DY tar med seg rubbel og bit.

Her går det fort i svingene. Kom ikke å fortell meg at Norwegian ikke har forberedt seg på dette;)

Her går det fort i svingene. Kom ikke å fortell meg at Norwegian ikke har forberedt seg på dette;)

Halve forumet her har jo forberedt seg på både dette, så det burde bare mangle at Kjosern ikke var forberedt også.

I drivhuset utenfor Stockholm skal de vel sette ned en hurtigarbeidende komite for å lure på hva de muligens skal gjøre......

Imponerende... Gratulerer til organisasjonen som virkelig snur seg fort!!! Nå blir de definitivt et nytt SAS.

Noen som vet om pressekonferansen kan følges online?

EDIT: Sjeldent jeg har sett så stor aktivitet på forumet. 100 viewing. WOW.

Er det en mulighet at Norwegian vil prøve seg på å konkurere med SAS på f.eks CPH-SVG?

Tiden vil gi svar;)

CHP-SVG/BGO tror jeg DY holder seg langt unna, se bare på NB's fiasko på BGO ruten. Frekvenser med mindre maskiner er tingen på de rutene.

CHP-SVG/BGO tror jeg DY holder seg langt unna, se bare på NB's fiasko på BGO ruten. Frekvenser med mindre maskiner er tingen på de rutene.

Det tror jeg også. I tillegg er veldig mange transferpax.

Back