Re: DY med ny base i Helsinki, basert på innleid crew.
Jeg antar at NPF mener vilkårene og lovgivningen i Finland er bedre
enn i Estland (derav bråket, ellers hadde jo dette vært en akademisk debatt)
Det vil å såfall bety at NPF ønsker en styrkning av vilkårene til disse pilotene fra estisk til finsk standard.
Altså vil NPF at de estiske pilotene skal få bedre/sterkere kontrakter hvilket
betyr at de i en gitt situasjon blir vanskeligere/dyrere å bli kvitt, og dermed er de en større
trussel for de faste skandinaviske ansatte og selskapet som helhet den dagen det blir problemer.
Altså henger ikke logikken sammen her..
W
Den skjønte jeg ikke helt...
Ja, og det er akkurat det de er redde for! En annen voksende konflikt er nemlig at Kjos vil ha mulighet til å sparke fast ansatte før kontraktsansatte. Dermed kan man kutte hvis det er nødvendig f.eks. i Norge, for deretter å sette inn kontraktsansatte. Ville du godtatt det i din bedrift?
Jeg antar at NPF mener vilkårene og lovgivningen i Finland er bedre
enn i Estland (derav bråket, ellers hadde jo dette vært en akademisk debatt)
Det vil å såfall bety at NPF ønsker en styrkning av vilkårene til disse pilotene fra estisk til finsk standard.
Altså vil NPF at de estiske pilotene skal få bedre/sterkere kontrakter hvilket
betyr at de i en gitt situasjon blir vanskeligere/dyrere å bli kvitt, og dermed er de en større
trussel for de faste skandinaviske ansatte og selskapet som helhet den dagen det blir problemer.
Altså henger ikke logikken sammen her..
W