BSSW
Browncoat
Men BGO - OSL derimot.... :stirDet er lite tollklarering mellom f.eks TOS og OSL.

*Springe å gjemme seg...*
Men BGO - OSL derimot.... :stirDet er lite tollklarering mellom f.eks TOS og OSL.
Og skulle denne ruten komme, er det vel snart overhodet ingen grunn til å krasjlande på Kastrup eller Arlanda halvveis på vei ut i fremtiden? USA er dekket, Europa er dekket, Asia begynner å bli bra dekket.... og Norwegian longhaul på vei inn... RIP Kastrup
For ikke å glemme alle som bor i andre norske byer, som allikevel må innom OSL for å bytte fly. Der er fremdeles AMS eller CPH like gode som OSL pluss at avganger er hyppigere.
For ikke å glemme alle som bor i andre norske byer, som allikevel må innom OSL for å bytte fly. Der er fremdeles AMS eller CPH like gode som OSL pluss at avganger er hyppigere.
Nå har vel OSL langt hyppigere frekvens på andre norske byer enn CPH og AMS, men hvis du tenker på fra Norge og ut i verden, har selvsagt AMS hyppigere frekvens enn både OSL og CPH.
Nå jobbes det jo intenst for at transfer på OSL skal bli mye smidigere enn idag..
Vel, nå har både CPH og AMS et langt bedre produkt, med de aller fleste Longhaul-destinasjoner dekket. Oslo har skarve 5-6 stykker. Så for folk som bruker BGO, TRD, SVG etc, er Amsterdam et naturlig førstevalg på transfer, ikke OSL.
Det at folk på vestlandet og andre steder i Norge foretrekker å fly direkte til Amsterdam, eller København , forteller jo alt om at OSL har et enormt vekstpotensiale, vist de får inn noen langruter. Det hadde hvert verre om det var motsatt. Få på plass T2, og noen langruter så går passasjertallene rett til himmels.
Og så har man problemet med at ikke alle skal til samme destinasjon samtidig osv. Nordmenn fyller ikke egne fly fra Amsterdam, men bidrar en del totalt sett.
Nå har vel OSL langt hyppigere frekvens på andre norske byer enn CPH og AMS, men hvis du tenker på fra Norge og ut i verden, har selvsagt AMS hyppigere frekvens enn både OSL og CPH.
Nå jobbes det jo intenst for at transfer på OSL skal bli mye smidigere enn idag..
Men det minsker jo ikke potensialet. De asiatiske selskapene har jo bedre transfer muligheter fra sine hubs, enn fra utgangshavnene i europa.
T2 hjelper ikke på alt det styret det er å ankomme OSL for videre innenlands connection i Norge. Å si at alle vil strømme til OSL bare de får et par ekstra ruter er nok i beste fall en ønskedrøm. Jeg skal likevel kunne strekke meg så pass langt som til å si at potensiale absolutt er der.Det at folk på vestlandet og andre steder i Norge foretrekker å fly direkte til Amsterdam, eller København , forteller jo alt om at OSL har et enormt vekstpotensiale, vist de får inn noen langruter. Det hadde hvert verre om det var motsatt. Få på plass T2, og noen langruter så går passasjertallene rett til himmels.
Og hvis de vil gjøre seg sexy foe nye selskaper/ruter, da nytter det ikke å klatte litt og bygge en T-pir som gir fattige 5 nye fysiske gater. Bygg en paralell pir som er dedikert til utland med to etasjer, en for Schengen og en for non-Schengen.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.