Ny IC rute til Seoul fra Osl?

Vel, teoretisk kan de dukke opp med 772ER som de også bruker fra PRG...;)

Spennende! Får krysse fingrene og håpe på at det blir en realitet. Har hørt mye bra om servicen til Korean.

Nei vet ingenting ( blunking ), bare tenkte litt.. De hadde A332 på PRG inntil nylig. Nå har de den eldste 772ER ( uten AVOD ) som vi skal ha 21. des..

Men fordelen med den er 2+5+2 og vi har topp plassering på toseteren og vil sove hele veien, så never mind AVOD. De nyere 772ER har 3+3+3 og AVOD..
Uansett med 34 " tror jeg at en vanlig toseter er bedre enn nødutgang med "folkmøter" hele natta..:(

Snakket med noen høyt oppe i bransjen idag, som absolutt ville visst om eventuelle nye selskaper på OSL (uten tvil), og jeg spurte om de visste noe om en mulig direkterute til Seoul. De bare fnøs og sa at det ville ikke skje på leeenge, og at de ihvertfall ikke hadde hørt noe som helst om dette, at dette kun var løse rykter, og at det var mange andre ruter til Asia som ville starte før OSL-ICN...
Grunnen til at jeg spurte, var at de fortalte at det nettopp hadde vært en delegasjon fra Korea i Norge. Men noen direkterute? Næhei, det var visst bare svada...

What to believe? Noen som ikke vil fortelle kanskje?

Jeg tror ikke du skal være så bekymret for at du ikke får bekreftelser. Da slipper man jo å avkrefte/bekrefte senere.

Årsaken er at flyselskapene, og flyplassene, er svært opptatt av diskresjon før nye ruter blir offentliggjort. Lekkasjer aksepteres ikke.

Så vi venter i spenning, både på Korean og andre selskaper....

Mulig det ja.

Viss det er planer om å starte denne ruten så vil de vel holde det for seg selv til det meste er klart. Det finnes sikkert nok av grunner til det.

Så de som evnt. vet noe har sikkert fått beskjed om å holde kjeft.

Snakket med noen høyt oppe i bransjen idag, som absolutt ville visst om eventuelle nye selskaper på OSL (uten tvil), og jeg spurte om de visste noe om en mulig direkterute til Seoul.

Neppe høyere en der vi har ryktet fra. Det kan jeg garantere deg 100%;)

Da skal jeg glede meg til å si IN YOUR FACE! TOLD YOU! til de når ruten bekreftes.. :P

Hm. Hadde ihvertfall vært bra med KE på OSL og rask forbindlese til Asia sammen med TG.
og at det var mange andre ruter til Asia som ville starte før OSL-ICN...
Mange andre lover jo også godt... ;)

Hm. Hadde ihvertfall vært bra med KE på OSL og rask forbindlese til Asia sammen med TG. Mange andre lover jo også godt... ;)

Air China bør jo ligge godt ann til å starte en rute snart, det er vel 100000+ reisende mellom Norge og Kina årlig..

Spørsmålet er vel heller hvor mange reisende det er fra Osloområdet.

Nordmenn som har andre flyplasser i sitt nærområde mener jo at toll, ny innsjekk og sikkerhetskontroll på OSL er så belastende at de heller flyr direkte til annen europeisk flyplass for flybytte :cool:

Air China bør jo ligge godt ann til å starte en rute snart, det er vel 100000+ reisende mellom Norge og Kina årlig..

Jeg trodde det var ca 100.000 bare fra Osl jeg?
Mente at jeg leste dette et sted i forbindelse med poteniselle ruter fra Osl.

Lar meg gjerne korrigere her hvis det ikke stemmer.

Jeg trodde det var ca 100.000 bare fra Osl jeg?
Mente at jeg leste dette et sted i forbindelse med poteniselle ruter fra Osl.

Lar meg gjerne korrigere her hvis det ikke stemmer.

Ifølge The Route Shop var totalmarkedet mellom Norge og Kina i 2007 på 102.000 reisende, hvorav halvparten var mellom OSL og Beijing

Spørsmålet er vel heller hvor mange reisende det er fra Osloområdet.

Nordmenn som har andre flyplasser i sitt nærområde mener jo at toll, ny innsjekk og sikkerhetskontroll på OSL er så belastende at de heller flyr direkte til annen europeisk flyplass for flybytte :cool:

Akkurat det saken blir det en forandring på. OSL har folengst innsett at den endringen er påkrevd for å attrahere mer norsk IC via OSL.

Når det gjelder trafikkvolum, så genereres ca halvparten av all norsk flytrafikk (pax) på OSL. Da blir regnestykkene så meget enklere ^_^

ja.. eg har lest i VG papir for nokre få uker siden der va skrevet om hvordan løse det med tollkontroll fra folk som kommer fra innlands og flyr videre til utlandsk... og omvent.. og der har tegnet en skisse på løsninger... håper de gjør noe med det..

Transfer fra innenlands til utenlands er allerede uproblematisk. Det er lite tollklarering mellom f.eks TOS og OSL.

Back