Ny flyplass: St.Helena -> Kan ikke brukes -> Nå i bruk

Re: Ny flyplass: St.Helena -> Kan ikke brukes -> Nå i bruk

Helt herlig å lese.. Men hva er alternate airport , eller er det et som "halfway" hvor en må bestemme ?

De må kunne returnere etter landingsforsøk tilbake til Namibia/Angola. Samme når vi flyr til Svalbard så må vi ha nok fuel til å returnere til fastlandet.

Titan Airways har sendt sin A318 London-Accra-Ascension Island-St. Helena, for å bistå med nødvendige forskyninger under koronakrisen, selv om det skal sies at øya i seg selv er et av få steder uten Korona, men andre medisiner behøves

https://www.aerotime.aero/aerotime.team/24836-titan-airways-flight-awc001c-lands-in-st-helena

A chartered Titan Airways flight AWC001C landed in the recently cut-off Saint Helena Island on April 20, 2020. The Airbus A318, employed for the task, reportedly brought medical supplies to the remote island in the South Atlantic Ocean amid the fight of the coronavirus COVID-19 outbreak.

Herremin… jeg fikk smått lyst til å dra dit

Herremin… jeg fikk smått lyst til å dra dit

Haha, jeg var faktisk inne på hjemmesidene til øya selv nettopp og hadde samme tanke som deg! :)

Fant også en enda mindre og fjerntliggende engelsk øy som heter Tristan Da Cunha med 300 innb yggere og kun båt som transportmiddel. (5 dager på fiskebåt hver vei fra Cape Town)

Mange spennende plasser!!

Kim

Haha, jeg var faktisk inne på hjemmesidene til øya selv nettopp og hadde samme tanke som deg! :)

Fant også en enda mindre og fjerntliggende engelsk øy som heter Tristan Da Cunha med 300 innb yggere og kun båt som transportmiddel. (5 dager på fiskebåt hver vei fra Cape Town)

Kim
Har sittet 20 minutter på hjemmesidene selv :)

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Har sittet 20 minutter på hjemmesidene selv :)

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Kim
I ca 1963 skulle alle indbyggere fra Tristan da Cunha hjem... de var alle evakueret pga vulkan udbrud....Det var 66 bådene bedre kendt idag som Bornholmstrafikkens skib "m/s Bornholm" der sejlede dem hjem..Jeg havde en onkel som var forhyret på skibet
I øvrigt findes der vist en svensk hjemmeside om øen...
Hilsen
Ole
T da C kan vist med rette betegnes som verdens ende

http://www.faergelejet.dk/vis.php?id=21339

Last edited:

Tror det er opplest og vedtatt at Pitcairn Island er verdens mest avsidesliggende sted. Sam fra Wendover har laget en bra Podcast om øya, den kan sjekkes ut ved å søke opp Extremeties på din podcast-app.

Tror det er opplest og vedtatt at Pitcairn Island er verdens mest avsidesliggende sted. Sam fra Wendover har laget en bra Podcast om øya, den kan sjekkes ut ved å søke opp Extremeties på din podcast-app.
Pitcairn ligger en del nærmere Påskeøya, enn TdC ligger Sørafrika, nå kommer det litt an på hvordan man regner. Hvis det er avstand til nærmeste permanente bosted med 500 eller mer personer, er det Påsekeøya. Det er en øy i TdC øygruppen, med en forskningsstasjon, med 6 personer fra Sør Afrika. Regnes den med som bebodd, er det Pitcairn som er det mest avsidesliggende.
ellers er det Bouvet øya som er det mest øde sted på planeten. Og vil du lete etter etterkommere etter myteriet på Bounty, skal du dra til Norfolk Island, der er det flest av dem. Dit kommer du med Air Chatam, om de bruker deres Convair 580 dit, er jeg ikke sikker på, DC3'en brukes nå bare til Charter.
Av alle disse stedene, er det bare Pitcairn du kan snakke norsk, da 2% av befolkningen er født i Norge.

Trur dette er det nærmaste eg kjem bucket list. Skulle gjerne vore rundt på desse øyene i Sør-Atlanteren og Stillehavet. Så kan desse fancyplassane på dei meir turistifiserte plassane få vere i fred. Men rekna med eg lyt finne meg ny bransje å jobbe i, skal eg gå råd til dette.

Re: Corona-faste flypratere og refusjoner (kun relevante poster ifbm. konkrete saker)

Titan har en 757 på vei til St. Helena, hvilket vil være det største flyet som har la det der

Back