Originally posted by MD11
Kom hjem fra ferie i går kveld og så denne nyheten på TV skjermene i ankomsthallen på TRD i går kveld. Ikke igjen tenkte jeg, men jo da.
MEN jeg forstår ikke hvorfor det kun er SAS som er rammet av de store problemene med Q400. Selv om de var launch customer så må det vel ha blitt levert maskiner til andre flyselskap i den perioden SAS fikk sine fly:question: Noen som sitter på en production og deliverylist på flytypen:question:
Etter det som Speedbird har skrevet og forklart så er jeg enig med Bombardier.
Originally posted by BSSW
Hadde jeg vært Sas ville jeg ha fokusert på å fått ordnet problemet med flyene først og ventet med eventuell erstatning fra Bombardier.
Skal vi se på det på den måten så har Sas (og industrien generelt i norge) et litt større problem. Vedlikeholdspersonell forlater industrien hovedsaklig pga lønninger. Når en bilmekaniker tjener mer enn en flymekaniker og i flere tillfeller mer enn en tekniker så er det noe som ikke stemmer. Hovedsaklig på tung vedlikehold i BOO og OSL. Dette kan vel Speedbird utgreie mer om. Mine opplysninger der er hovedsaklig annenhånds opplysninger.Originally posted by ph-ndr
Originally posted by BSSW
Hadde jeg vært Sas ville jeg ha fokusert på å fått ordnet problemet med flyene først og ventet med eventuell erstatning fra Bombardier.
Det er et annet problem de burde få ordnet også:
http://e24.no/boers-og-finans/article2070561.ece#AF
Verner og CAU er ikke helt god.
-A
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.