Internt i koncernen har Dash fått öknamnet ”pingvinen” – eftersom den haft så svårt att flyga och ofta stått still på marken.
Originally posted by paer
Hur ska man få tag i 27 flygplan på så kort tid???
Originally posted by Bizflyer
Det var sandelig en overraskende beslutning. Dette vil jo ha dramatiske konsekvenser for SAS. Hvor lang tid vil det ta før SAS kan få levert erstatningsfly for hele D8Q400 flåten? 1 år? 2 år?
Hva vil ikke dette koste SAS??
Det at SAS ikke vil klare å opprettholde programmet sitt i så lang tid fremover må da minst være like ødleggende for SAS' image som det at Dashen ikke klarer å strekke ut beina sine??
BFld
Originally posted by LN-MOW
Imidlertid - her vil det dukke opp gode muligheter for konkurrentene ettersom SAS er noedt til aa ta grep i markeder som plutselig vil bli daarligere betjent. SAS er noedt til aa prioritere rutene innen Skandinavia, og dermed vil det aapne seg behov der SAS idag flyr Dash i Europa.
Originally posted by FlyHi
Iflg. TV2 News fra pressemøde i Stockholm vil SAS ikke længere benytte Q400 og udfase dem asap...
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.