Originally posted by laurenz
En modig avgjørelse. Hvilken ruter blir flytypen brukt?
Er det lov å håpe på noen freak replacements og så 330'ene og 340'ene på rare ruter, ettersom alt mindre matereiell kommer til å gå mange rare steder også?

-A
Originally posted by fokkeren
Etter min etteretnigskilder 21 stk.leaset.
Originally posted by TCAS
Det blir spennende tider fremover. SAS får et kraftig overtall av piloter og kabinansatte. Hva skal disse gjøre? Er de skolet på flere flytyper? Kanskje de omskoleres til 737 og andre flytyper?
Originally posted by ph-ndr
Er det lov å håpe på noen freak replacements og så 330'ene og 340'ene på rare ruter, ettersom alt mindre matereiell kommer til å gå mange rare steder også?
-A
Du, du sier noe der! Usansynlig er det vel ikke. Jeg får vel lade bateriene og puse linsen når jeg begynner på OSL igjen nå. Men sist alt ble satt på bakken skjedde vel ikke så mye freaky?
Hilsen,
Laurenz
Originally posted by imm
Dette var en lei dag for både SAS og Widerøe.
Jeg forstår at man vil sette flyene på bakken. Men kunne det vært en idè å finne ut hvorfor denne ulykken skjedde før man beslutter å sette det på bakken for alltid?
La oss tenke oss at det var gjort en feil av en tekniker på ett eller annet sett?
Er det da riktig å grounde flyet på evig tid, fordi det var en mennskelig svikt/svikt i rutinene? Ikke vet jeg. Men det er en tanke som surrer rundt i hodet mitt ihvertfall.
Kanskje burde man sette flyene på bakken intill årsaken var funne, og SÅ vurdert om flytypens fremtid i SAS konsernet?
Enig med imm der. Finn ut hva det er som gikk galt først, deretter bestem fremtiden deres i Sas.Originally posted by imm
Kanskje burde man sette flyene på bakken intill årsaken var funne, og SÅ vurdert om flytypens fremtid i SAS konsernet?
Originally posted by BSSW
Enig med imm der. Finn ut hva det er som gikk galt først, deretter bestem fremtiden deres i Sas.Originally posted by imm
Skal ikke se bort ifra at de største barnesykdommene nå blir rettet opp i.
Det er jo slik med alle nye fly at de får noen feil. Slik vil jeg anta at det også var med den nå så stabile B737, og MD80.
Det har da tidligere i tråden blitt nevnt flere mulige erstatninger.Originally posted by FlightDeck
Dette var en tøff beslutning! Veldig bra takter fra SAS! Betyr det også at Widerøe kvitter seg med maskinene? De har jo nettopp vært ute og reklamert med at de etter jul skal få enda en Q400-maskin (- og nå kan de sikkert få enda flere :colgate: ).
På kort sikt kan vel SAS greie seg gjennom en enda mer effektiv bruk av flåten, sammenslåing av frekvenser og noe innleie. Det har de jo nå erfaring med. Men det er ganske drøyt, både for ansatte og passasjerer, å bare basere seg på dette i lengden. Derfor må SAS finne en erstatter. Noen forslag?
Det har da tidligere i tråden blitt nevnt flere mulige erstatninger.Originally posted by FlightDeck
Dette var en tøff beslutning! Veldig bra takter fra SAS! Betyr det også at Widerøe kvitter seg med maskinene? De har jo nettopp vært ute og reklamert med at de etter jul skal få enda en Q400-maskin (- og nå kan de sikkert få enda flere :colgate: ).
På kort sikt kan vel SAS greie seg gjennom en enda mer effektiv bruk av flåten, sammenslåing av frekvenser og noe innleie. Det har de jo nå erfaring med. Men det er ganske drøyt, både for ansatte og passasjerer, å bare basere seg på dette i lengden. Derfor må SAS finne en erstatter. Noen forslag?
Embraer 170 og oppover, ATR 72, CRJ 700/900/1000, Sukhoi SSJ
Enda et forslag: BAe ATP
Edit: Rettelse
Originally posted by CFM
Greit at SAS tar konsekvensen av problemene de har med Q400.
Er det lov aa haape at vi kan faa kjoept en 10 stk. til en rimelig penge?
Nå er vel dette opp til Mats Jansson og gjengen, men hvis de får levert flyene tilbake til Bombardier så er det heller ikke umulig at de vil få noe rabatt på CRJ.Originally posted by FlightDeck
Embraer 170 og oppover, ATR 72, CRJ 700/900/1000, Sukhoi SSJ
Enda et forslag: BAe ATP
Edit: Rettelse
Tviler på at det blir CRJ siden det er samme produsent (om SAS skal være konsekvent). Tipper Embraer.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.