Ny branding for Thomas Cook

Jeg så en dokumentar som viste at Emirates bruker 10 dager på å male en A330-200 på nytt, både på å fjerne all lakk, kontrollere skroget og lakkere på nytt. Det må representere ganske store kostnader å skulle male om alle Thomas Cook-flyene - ikke minst fordi de blir stående på bakken så lenge. Thomas Cook Scandinavia har jo ikke mye fleksibilitet med bare tre A330-300 og en A330-200 i flåten. Så jeg antar det vil ta like lang tid før A330-maskinene til Thomas Cook males om slik det gjorde da MyTravel-maskinene skulles males om?

Last edited:
Det er fem A330'er inkl fire på dansk register, samt en på UK-register nå på vinteren - fra Skandinavia. Det er satt av 90 millioner pund til oppgradering av alle kabiner (seter, IFE etc), og i tillegg kommer altså ny branding. Det ville ikke overraske meg om man prioriterer A321'ene med hensyn til ny branding, og typisk tar man "malingen"av flyene i forbindelse med en stor-check - så slipper man å la de stå ti dager ute av kostbar produksjon, bare pga "malingen".

Tally-Ho

Det er fem A330'er inkl fire på dansk register, samt en på UK-register nå på vinteren - fra Skandinavia. Det er satt av 90 millioner pund til oppgradering av alle kabiner (seter, IFE etc), og i tillegg kommer altså ny branding. Det ville ikke overraske meg om man prioriterer A321'ene med hensyn til ny branding, og typisk tar man "malingen"av flyene i forbindelse med en stor-check - så slipper man å la de stå ti dager ute av kostbar produksjon, bare pga "malingen".

Tally-Ho

Takk for informasjonen, så bra med nytt interiør også. Hva slags løsninger har blitt valgt? Det nåværende interiøret på A330-300 har vel ikke blitt oppgradert siden flyene ble levert til Premiair i 2000.

Er det noen som vet hvor mange av Thomas Cook Scandinavia´s flåte som nå har fått det gule hjertet på halen?

Disse er bekreftet:

A330-200
OY-VKF

A330-300
OY-VKI

A321
OY-VKA
OY-VKB
OY-VKC

A320
OY-VKS

Det er jo stort sett mørkt når de går om morgen eller kommer tilbake om kvelden for tiden, men har noen av de 3 A330-300 fått gult hjerte, eller går alle med den blå nøytraliserte halen fortsatt? Gjelder for øvrig også 332 G-OMYT som går my for DK for tiden..

Jeg oppdaterer listen etter å ha sett bilde av OY-VKA og OY-VKC

Oppdaterer listen, også OY-VKM er bekreftet med gult hjerte

Disse er bekreftet:

A330-200
OY-VKF

A330-300
OY-VKI

A321
OY-VKA
OY-VKB
OY-VKC
OY-VKT

A320
OY-VKM
OY-VKS

Går OY-VKG og -VKH med den blå nøytraliserte halen fortsatt? Gjelder for øvrig også 332 G-OMYT som flyr for DK for tiden..

Last edited:
Back