• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ny branding for Thomas Cook

Jeg så en dokumentar som viste at Emirates bruker 10 dager på å male en A330-200 på nytt, både på å fjerne all lakk, kontrollere skroget og lakkere på nytt. Det må representere ganske store kostnader å skulle male om alle Thomas Cook-flyene - ikke minst fordi de blir stående på bakken så lenge. Thomas Cook Scandinavia har jo ikke mye fleksibilitet med bare tre A330-300 og en A330-200 i flåten. Så jeg antar det vil ta like lang tid før A330-maskinene til Thomas Cook males om slik det gjorde da MyTravel-maskinene skulles males om?

Last edited:
Det er fem A330'er inkl fire på dansk register, samt en på UK-register nå på vinteren - fra Skandinavia. Det er satt av 90 millioner pund til oppgradering av alle kabiner (seter, IFE etc), og i tillegg kommer altså ny branding. Det ville ikke overraske meg om man prioriterer A321'ene med hensyn til ny branding, og typisk tar man "malingen"av flyene i forbindelse med en stor-check - så slipper man å la de stå ti dager ute av kostbar produksjon, bare pga "malingen".

Tally-Ho

Det er fem A330'er inkl fire på dansk register, samt en på UK-register nå på vinteren - fra Skandinavia. Det er satt av 90 millioner pund til oppgradering av alle kabiner (seter, IFE etc), og i tillegg kommer altså ny branding. Det ville ikke overraske meg om man prioriterer A321'ene med hensyn til ny branding, og typisk tar man "malingen"av flyene i forbindelse med en stor-check - så slipper man å la de stå ti dager ute av kostbar produksjon, bare pga "malingen".

Tally-Ho

Takk for informasjonen, så bra med nytt interiør også. Hva slags løsninger har blitt valgt? Det nåværende interiøret på A330-300 har vel ikke blitt oppgradert siden flyene ble levert til Premiair i 2000.

Er det noen som vet hvor mange av Thomas Cook Scandinavia´s flåte som nå har fått det gule hjertet på halen?

Disse er bekreftet:

A330-200
OY-VKF

A330-300
OY-VKI

A321
OY-VKA
OY-VKB
OY-VKC

A320
OY-VKS

Det er jo stort sett mørkt når de går om morgen eller kommer tilbake om kvelden for tiden, men har noen av de 3 A330-300 fått gult hjerte, eller går alle med den blå nøytraliserte halen fortsatt? Gjelder for øvrig også 332 G-OMYT som går my for DK for tiden..

Jeg oppdaterer listen etter å ha sett bilde av OY-VKA og OY-VKC

Oppdaterer listen, også OY-VKM er bekreftet med gult hjerte

Disse er bekreftet:

A330-200
OY-VKF

A330-300
OY-VKI

A321
OY-VKA
OY-VKB
OY-VKC
OY-VKT

A320
OY-VKM
OY-VKS

Går OY-VKG og -VKH med den blå nøytraliserte halen fortsatt? Gjelder for øvrig også 332 G-OMYT som flyr for DK for tiden..

Last edited:
Back