Ny Avinor-logo

Altitude

ScanFlyer Blue
Avinor skal bruke 50 millioner kroner på ny logo og ny profil.
Flyselskapene er rasende og forlanger at Avinor stopper prosjektet og bruker pengene på å sette ned avgiftene.
http://www.aftenposten.no/okonomi/Bruker-50-mill-pa-ny-logo_-flyselskapene-er-rasende-7165137.html

På høy tid. Dette har vi virkelig manglet... at det har gått så lenge uten?

Av meg får Avinor 90% rabatt, jeg tegner ny for 5 mill. Har den klar i morgen.

Hvis ingen av dere kommer meg i forkjøpet... ? Forslag?
.

Attachments

• Avinor.jpg
    Avinor.jpg
    3.8 KB · Views: 1,441
Last edited by a moderator:
Hvis du lager ny logo, nye skilt, nye brevark, nye websider, nye visittkort, osv osv for 5 mill er jeg helt sikker på at du får oppdraget (og går konk) ;-)

Fra spøk til alvor. At de vil endre en logo som i mine øyne er en av de fineste vi har her i landet er mer synd og skam en summen de vil bruke på det. Logobytte er dyrt med alt det medfølger, men det er ikke det verste i denne saken, spør du meg.

Dumt å endre på noe som fungerer. Har enda ikke kommet over den glorete nye logoen til TRF. Som framstår som en dårligkopiav google earth markør og statoil sin rosa/lilla logo.

Den logoen ser da helt ok ut. Hvordan så den gamle ut?
Klarer ikke å mobilisere de helt store følelsene rundt dette...

Den logoen ser da helt ok ut. Hvordan så den gamle ut?
Klarer ikke å mobilisere de helt store følelsene rundt dette...

Logoen er ikke presentert ennå. Men prislappen er 50 mill. kr. (om ikke du kanskje, men tror nok de aller fleste kan mobilisere nok følelser for den summen) Det er også prislappen som man må betale for å (u)frivillig bli tvunget gjennom duty-free butikken når man skal ut å fly (som avinor selger at skal brukes til å forbedre tilbudet på flyplassen og senke avgiftene for å fly).

Logoen er ikke presentert ennå. Men prislappen er 50 mill. kr. (om ikke du kanskje, men tror nok de aller fleste kan mobilisere nok følelser for den summen) Det er også prislappen som man må betale for å (u)frivillig bli tvunget gjennom duty-free butikken når man skal ut å fly (som avinor selger at skal brukes til å forbedre tilbudet på flyplassen og senke avgiftene for å fly).

:D :D
Trodde det var den nye i post 1. Er ikke så opdatert på logofronten...

Enig i at det virker som idiotisk mye penger å bruke på slikt om tallene stemmer. På den annen side tviler jeg på at et profitthungrig Avinor ville gjort dette med mindre de ser en enda bedre inntjening.

Kanskje dette er et tegn på at de er iferd med å endre foretningsprofilen sin?

Nå skal ikke si hva jeg mener, men har Avinor egentlig et valg?

Staten hyler etter konkurranse, og det inkluderer høyresiden og NHO. Skal Avinor bestå, må firmaet gjøre seg "lekker" i tilfelle konkurransen kommer. Så ja det er veldig dyrt, men de som hyler høyest her, er jo de som presser dette frem.

Bare fordi jeg lurer. Hvordan skal en tolke den logoen de har nå? Hva skal prikkene symbolisere?

Bare fordi jeg lurer. Hvordan skal en tolke den logoen de har nå? Hva skal prikkene symbolisere?

Mener å ha lest et sted at det skal symbolisere et fly som kommer mot deg, med nese, motorer og lys??

Skal Avinor bestå, må firmaet gjøre seg "lekker" i tilfelle konkurransen kommer.

Konkurransen vil i hovedsak bli om kunder som flyselskapene, og de vil i hovedsak benytte personell som er dyktige på det de gjør og ser fint gjennom profiler, visjoner og logo. De legger heller merke til hvor effektivt og hvilke kostnader leveransen blir gjort, er man god på det så vil man knytte det fint til dagens profil (som fungerer stort sett greit?)

eg tror at de prikkene i dagens logo står for: den største prikken er "Gardermoen" mens de to mindre er Sola, Værnes og Flesland... mens de minste er de småflyplassene rund i Norge.

Nå skal det vel sies at man kanskje bør fokusere mer på overskuddet til Avinor i forhold til avgiftsnivået enn et lite gjennomtenkt logoprosjekt, men en ny logo er lettere å skyte på....

Vi ser vel nok et grellt eksempel på en mindre kompetent leder som ønsker å sette sitt "særpreg" på selskapet vedkommende er ansatt i. Avinor er også navnet på et brasiliansk selskap som driver i samme bransjen som Prior....:spin

http://avinor.com.br/v2/

Back