Re: NSB vs Flytoget

De eneste vesentlige argumentene jeg ser her er bagasje (men reiser selv aldri med mye bagasje), pris og frekvens. Bagasje er minus for begge, pris er minus for Flytoget, frekvens for NSB. Wifi, trykksjokk og de andre tingene er detaljer. Har for øvrig aldri opplevd i nærheten av fulle tog, verken med NSB eller Flytoget, kanskje jeg har hatt flaks.Nuvel, NSB til/fra OSL har sine svakheter utover det som har vært nevnt tidligere om ruteplanen:
Nå er ikke Flytoget perfekt det heller, langt ifra:
Jeg hadde nok gjort det samme om det ikke var for NSB-appen. Nå er jeg ikke ofte i Oslo, men de gangene jeg har vært der det siste året har jeg bare sjekket NSB-appen på vei til Oslo S eller ved gaten (mens alle andre presser seg ut i midtgangen for å stå trangt i to minutter) for å se når neste avgang er. Stort sett har det passet bra, og så kjøper jeg billett gjennom app-en, hvis ikke sjekker jeg Flytoget-appen for å se om det passer bedre. Tar vel totalt et minutt eller to totalt.Ikke det at jeg har noe i mot NSB. Men som oftest når jeg tar Flytoget så er det direkte fra jobb, og da er det enklere å planlegge (sen) avreise med 10-minutters intervaller på avgangene.