Norwegians vinterprogram

• Thread starter Thread starter NB
  • Start date Start date

NB

ScanFlyer Blue
OSL-BOO 3x
OSL-TOS 4x

De utvider også med daglige flygninger til London og Berlin (lørdager). Virker som de på lørdager starter med storbyer i Mellom-Europa og så drar nedover til Sør. Er det så mange som vil reise til f.eks Berlin tidlig på en lørdag?

Og de har også lagt ut noen billetter til 249 kr i Sør-Norge, så løp og kjøp :up:

Hvorfor ikke?

Med kveldsavgangen i dag til Berlin rekker man jo ikke annet enn å kaste seg inn på hotellet og sove..... Er flyet inne ved 9:30 tiden på en lørdag sparer man jo en natts overnatting og man tapper seg vel ikke for så mye opplevelser for denne ene natta.

Synes dette er genialt jeg. særlig med tanke på handleturer til london. Trenger man ikke å stresse på fredag med å komme seg avgårde, men ankommer tidlig nok til å få noe ut av hele lørdagen samt sparer inn en natt på hotell.

(med forbehold at man ikke er på fylletur da):D

Originally posted by EB
...forhåpentligvis som medlemmer av nettopp EU-ROPA!!!

Norwegian var jo uansett godt representert i EU-ROPA før denne SXF flighten på Lørdager.. :spin:

Flott at en nå ser en mulighet til å øke antall avganger til Tromsø til 4 og 3 til Bodø. Ikke lenge siden det kun var 1 avgang til Bodø.

Ser også at Norwegian endrer tidspunkt for avgangen mellom Oslo og Harstad/Narvik slik at en langt lettere kan reise inn til Oslo fra andre byer og rekke flyet nordover, og det samme med returen på søndagen som flyttes fram 4 timer. Bra!

Originally posted by captaink
Godt de får enda 2 nye fly da med all den produksjonen.
Har jeg gått glipp av noe.....skal de ha ende flere, eller tenker du på de allerede 13 flyene?

Makan til ekspansjon på få år! Jeg reiser meg opp og applauderer!

De tar i alle fall ikke etter SAS.............

Originally posted by MartinLangaas
Makan til ekspansjon på få år! Jeg reiser meg opp og applauderer!

De tar i alle fall ikke eter SAS.............

Helt enig, men det er bra de ikke utvider kraftig til vinteren og heller styrker seg på eksisterende ruter. Skal de ha sine "skiruter" til vinteren også, til Salzburg og Torino?

Jeg kan vel tenke meg at det er rom for ekspansjon på Paris-ruten etter at den får satt seg i markedet? Praha øker jo konstant, men der er konkurransen hard. Newcastle har det gått rykter om lenge .. Ellers er jo Baltikum/Russland spennende, og kanskje Athen, Heraklion og Izmir/Istanbul? Sarajevo for etnisk trafikk? Reykjavik? Bilbao?

Det som er sikkert er at Norwegian leter etter destinasjoner som ikke allerede er betjent og det er jo utvilsomt positivt .. :up:

Paris kan de kanskje utvide til daglig på, de har fem ganger i uken nå, men konkurransen er jo hard der også med AF og SK. Enig i at de burde satse på ruter som ikke har nonstop-rute fra Norge, St. Petersburg er jo mulig, Baltikum har jo OSL mange ruter til alt. Konkurranse til Reykjavik ville vært artig. Athen tror jeg kan være et hett tips for neste år, vi får se hvordan Sterling gjør det med sin ukentlige direkterute i år.

Kanskje en dag Norwegian kommer til Torp også. Burde være mulighet til å fly f. eks. Oslo-Praha-Torp-Praha-Oslo. Kanskje som en sommerrute. Noen synspunkter på dette folkens?

Eller kanskje Norwegian vil satse på noen ruter ut fra Stavanger. De la riktignok ned London/STN fra Stavanger, men det var veldig lite reklamering fo rruten så jeg tror svært få fikk med seg at dem faktisk fløy denne strekningen.

Dubrovnik og Praha etc går jo veldig bra fra Bergen/Trondheim så....

Originally posted by HMWK
Kanskje en dag Norwegian kommer til Torp også. Burde være mulighet til å fly f. eks. Oslo-Praha-Torp-Praha-Oslo. Kanskje som en sommerrute. Noen synspunkter på dette folkens?

Neppe, greit det går bra med SAS Braathens til Alicante, men det er et mye større marked enn Praha. København hadde en tid fire selskaper til Praha, det gikk dårlig og det er nå bare tre igjen...
Hvis de legger opp til slike flygninger så vil jeg heller tippe KRS/SVG/AES, kanskje MOL/KSU istedet for AES pga. rabatten...

Er ganske sikker på at en rute fra Harstad/Narvik til London hadde hatt liv laga. EVE har også denne spesielle 90% rabatten på utenlandsflyvninger.
En "trekant-løsning" med andre byer med flyvninger til STN må kanskje til. Ser for meg 3 flyvninger i uken rundt helgen.
Markedet nordpå tror jeg hadde tatt godt imot et slikt tilbud. Ingen andre flyr til London fra Nord-Norge. Engelskmenn hadde kanskje også ville benytte seg av en slik rute. Lofoten ligger der og venter :)

Back