Norwegians sommer-ops 2017 (Jet Time, Blue Panorama, SmartLynx, GetJet Airlines ++)

Re: Norwegians short/medium-haul ops - status om regularitet (2017-tråden)

Men hvor er den basert? Eller vil den stå klar for utrykning i BLL?

Ellers var det vel "søppel" Kjos selv kalte MD-80n for noen år siden. Undres om det gjelder fortsatt?

Den er vel bare klar for ¨utrykking¨ når det trengs....
Det er nok litt som avtalen NAX hadde med Titan for noen år siden med B757, men som jeg tror de nesten ikke brukte.
 
Re: Norwegians short/medium-haul ops - status om regularitet (2017-tråden)

Bort med den grusomme Coca Cola lakkering...:p
 

Attachments

  • IMG-20170727-WA0013.jpg
    IMG-20170727-WA0013.jpg
    13.1 KB · Views: 1,151
Re: Norwegians short/medium-haul ops - status om regularitet (2017-tråden)

Men nå som de har ikke-skandinaver også på halen burde de jo hatt Douglas himself på denne :p
 
Re: Norwegians short/medium-haul ops - status om regularitet (2017-tråden)

Men hvor er den basert? Eller vil den stå klar for utrykning i BLL?

Ellers var det vel "søppel" Kjos selv kalte MD-80n for noen år siden. Undres om det gjelder fortsatt?

Pass opp Fnate - de spiser Elefanter i Diamanten (etter aa ha slukt kameler i flere aar...)
 
Re: Norwegians short/medium-haul ops - status om regularitet (2017-tråden)

Ellers var det vel "søppel" Kjos selv kalte MD-80n for noen år siden. Undres om det gjelder fortsatt?

Ja, når SAS hadde den gjaldt det ja :colgate:
 
Norwegian leier inn en flymaskin fra XtraAirways (737-800) den kommer inn fra MIA i morgen kveld med 30 crew ombord rundt 01.00. Og skal fly trafikk for Norwegian fra 1 AUG.
 
Re: Norwegians short/medium-haul ops - status om regularitet (2017-tråden)

GetJet er vel noe av det værste som flyr...mye teknisk og i tillegg selger selskapet "line training" for €30.000 til uerfarne piloter. (Pay2fly)

Fløy med Getjet forrige lørdag til Split

fikk 1C, noe jeg skulle angre etterpå

for det første, så var de to toalettene bakerst "out of service", det vil si lange dokø på den foran...

crew... helt forferdelig. snakket dårlig engelsk, surra mye med rutiner.

og for å toppe det, så hadde jeg en av de hardeste landingene som jeg har opplevd.

så ja, en liten oppsumering av Getjet....
 
Re: Norwegians short/medium-haul ops - status om regularitet (2017-tråden)

Fløy med Getjet forrige lørdag til Split

fikk 1C, noe jeg skulle angre etterpå

for det første, så var de to toalettene bakerst "out of service", det vil si lange dokø på den foran...

crew... helt forferdelig. snakket dårlig engelsk, surra mye med rutiner.

og for å toppe det, så hadde jeg en av de hardeste landingene som jeg har opplevd.

så ja, en liten oppsumering av Getjet....

Men du overlevde tydeligvis og kom det trygt frem til Split?;)

Espen
 
Re: Norwegians short/medium-haul ops - status om regularitet (2017-tråden)

Men du overlevde tydeligvis og kom det trygt frem til Split?;)

Espen

Enhver landing man kan gå vekk ifra er en bra landing, om flyet kan brukes på nytt er det en formidabel landing :p
 
Norwegian leier inn en flymaskin fra XtraAirways (737-800) den kommer inn fra MIA i morgen kveld med 30 crew ombord rundt 01.00. Og skal fly trafikk for Norwegian fra 1 AUG.

Da er markedet for lease i Europa støvsugd, når de må hente inn kapasitet fra US of A.......:USA
 
Fra europeisk bunnslam til amerikansk bunnslam ... XTRA er ikke akkurat top of the line. Gjør mest penger på å fly fulle rednecks til Bullhead, Reno og andre 'eksotiske' casinobyer.
 
Elsker callsignet til XTRA: Casino Express. Ser for meg denne i tårnet på OSL: Casino Express 123 cleared to land rwy 01L

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
 
Det var slik de startet .... Men det er nok bare i natt de bruker det callsignet.

large.jpg
 
Jeg er hekta litt av her i det å forstå dette med så omfattende wetlease og lurer på følgende:

1) Er det slik at Norwegian har parkert en rekke maskiner som de mangler mannskap til om sommeren på grunn av ferieavvikling?

2) Er det i så fall denne "parkerte kapasiteten" som erstattes med wetlease?

3) Opererer Norwegian med en større produksjon om sommeren enn Norwegian sin "grunnkapasitet" og dermed allerede ved planlegging av sommersesongen vet at en rekke flyginger kommer til å gå med wetlease maskiner?

4) Hvor lang tid i forveien vet Norwegian sine planleggere hvilke flighter som skal opereres av den enkelte wetlease maskinen? -
- jeg regner med at det er en bevisst policy å informere kundene så sent som mulig om at de ikke skal reise i et "nytt" Norwegian fly med WiFi... i hvert fall til de fleste også har booket leiligheter, leiebiler etc etc og nødig vil gå glipp av ferieturen

5) Er cashflow (lang tid i forveien) knyttet til sommersalget en av bærebjelkene i Norwegian sin økonomi?
 
5 b) Når jeg kjøper en billett til f.eks en tur i desember, nå i juli, hvordan spiller det inn? Pengene kommer inn på konto i det jeg trykker kjøp, men utgiftene med å ha meg med på tur kommer jo i desember..

Sent from my HTC U Ultra using Tapatalk
 
1) Er det slik at Norwegian har parkert en rekke maskiner som de mangler mannskap til om sommeren på grunn av ferieavvikling?



Det har i hvertfall i sommer stått en rekke Norwegian maskiner parkert rundt omkring på OSL, tilsynelatende for litt lengre perioder
 
Re: Norwegians short/medium-haul ops - status om regularitet (2017-tråden)

Man skal vel kunne forvente noe mer enn det ...

Joda. Men inoperative toaletter, harde landinger og lettere forrvirret crew har jeg også opplevd hos de beste fullprisselskaper (SK, LH, BA, KL osv), så jeg syntes ikke dette var så veldig særegent og beskrivende for det nevnte selskapet. Jeg synes ikke det som ble beskrevet var så spesielt og jeg tenker at man kan oppleve dette også når man flyr andre selskap. Jeg fikk et inntrykk av krisemaksimering, men det er mulig at slike ting trolig inntreffer oftere hos noen selskaper enn andre.

Jeg flyr gjerne med en eldre 737-400 selvom jeg har betalt for en nyere -800 med wifi osv. Det viktigste for meg er å komme frem, siden det var derfor jeg i utgangspunktet kjøpte billetten. Men trygt skal det selvfølgelig være og det forventer jeg at det er så lenge selskapene som flyr har godkjent AOC, tilfredsstiller felleseuropeiske krav osv. Ingen ting av det som ble nevnt i den aktuelle posten var etter min mening sikkerhetsrelatert, men derimot komfortrelatert. Vi har alle ulike preferanser og det respekterer jeg.

Espen
 
Re: Norwegians short/medium-haul ops - status om regularitet (2017-tråden)

Ingen ting av det som ble nevnt i den aktuelle posten var etter min mening sikkerhetsrelatert, men derimot komfortrelatert.

Og tidvis blir jeg mer skremt med laaaaange landinger der man flyter innover banen og spiser opp distansen før man er nede, enn en som setter flyet ganske bestemt ned der det skal.
 
Re: Norwegians short/medium-haul ops - status om regularitet (2017-tråden)

Og tidvis blir jeg mer skremt med laaaaange landinger der man flyter innover banen og spiser opp distansen før man er nede, enn en som setter flyet ganske bestemt ned der det skal.

Enig! Første gang jeg landet på runway B på NRT og satt og så terminalen fly forbi lenge før hjulene var i bakken, var ikke en spesielt betryggende opplevelse for en "skeptisk" flyelsker. Fra nå av skal jeg sjekke kartene før avreise :D
 
Back
Top