Norwegians sommer-ops 2017 (Jet Time, Blue Panorama, SmartLynx, GetJet Airlines ++)

OY-RUE skal gå 1030 fra KEF til OSL, og tilbake til BLL etterpå. Det vanker nok en forsinkelse hos Danish Air Transport eller Primera Air (fløyet av DAT) i dag i Billund vil jeg tro, da DAT MÅTTE tilbake til BLL i går for å kunne gjennomføre dagens chartre fra BLL.

Fløy med D85528 i morges fra BCN til BGO. Denne var i utgangspunktet satt opp med A320 og operated by Orange2fly. Men i går kveld så jeg på flightradar at EI-FHZ 738 var satt opp.

På boardingkortet stod det fremdeles "Operated by Orange2fly", men dette var vel en NAI operert flyging. Tydeligvis noe som ble omrokkert her i siste liten.

Flightstats:
(D8*) NORWEGIAN AIR INTERNATIONAL 5528
Operated by orange2fly on behalf of
Norwegian Air International

http://www.flightstats.com/go/Mobil...d=925068965&airlineCode=D8*&flightNumber=5528

Sent fra min E5823 via Tapatalk

Hifly dro hjem i ettermiddag. Og i morgen gjør Wamos sine siste turer, til Roma og Praha. Til Praha blir jeg med. Spennende med 747 på en 2 timerstur.
i morgen kveld drar den hjem igjen til Madrid.
2stk 787-9 ut i morgen tidlig, Malaga og Nice. Blir vel første tur med ny reg da for gamle G-CIXO.

Hifly dro hjem i ettermiddag. Og i morgen gjør Wamos sine siste turer, til Roma og Praha. Til Praha blir jeg med. Spennende med 747 på en 2 timerstur.
i morgen kveld drar den hjem igjen til Madrid.
2stk 787-9 ut i morgen tidlig, Malaga og Nice. Blir vel første tur med ny reg da for gamle G-CIXO.

Fortfarande synlig som G-CIXO på FR24 idag under flighten till AGP.

Da har Wamos sagt takk for seg med 747 EC-KXN for i sommer, den er på vei OSL-LGW nå etter en runde til Roma og Praha fra OSL i dag. Flyr som DY 8950 og tok av fra Gardermoen bare én time etter ankomst fra Praha.

EC-KXN klatret som en engel med hjemlengsel, 14 minutter til 38000 fot er meget pent nesten uansett flytype, og for en tilårskommen jumbo er det ganske imponerende. Jada, jada, jeg vet den bare er tanket 1/5 full og flyr uten pax, men likevel...

Edit: Pussig. På Flightradar 24 var destinasjon oppgitt til LGW, men det ser ut til at den er på vei mot MAD, noe som jo gir mer mening.

Last edited:
Da har Wamos sagt takk for seg med 747 EC-KXN for i sommer, den er på vei OSL-LGW nå etter en runde til Roma og Praha fra OSL i dag. Flyr som DY 8950 og tok av fra Gardermoen bare én time etter ankomst fra Praha.

EC-KXN klatret som en engel med hjemlengsel, 14 minutter til 38000 fot er meget pent nesten uansett flytype, og for en tilårskommen jumbo er det ganske imponerende. Jada, jada, jeg vet den bare er tanket 1/5 full og flyr uten pax, men likevel...

Edit: Pussig. På Flightradar 24 var destinasjon oppgitt til LGW, men det ser ut til at den er på vei mot MAD, noe som jo gir mer mening.

Den viser bare feil på FR24. HiFly flydde OSL-LGW på samme rutenummer 18 juli. Har sett før at sånne posisjoneringsflighter viser feil ankomstdestinasjon.

FR24 får rutedata fra flere kilder, bl.a. en av de store ruteleverandørene. men ferryflights har 'engangsnummere' og må som regel oppdateres manuelt. Så ble rutenummeret brukt f.eks. OSL-LGW forrige gang, vil det bli vist inntil noen retter det. Noen ganger får de info fra Flightaware, men like ofte ikke.

DY1866 til Pisa skulle vært flydd av GetJet Airlines, og pax var på flyet, men så fikk de info om å gå av?

Noen som har info om hvorfor? Visstbok ingen info fra gate, men står ny tid på 20:15

Re: Norwegians short/medium-haul ops - status om regularitet (2017-tråden)

GetJet er vel noe av det værste som flyr...mye teknisk og i tillegg selger selskapet "line training" for €30.000 til uerfarne piloter. (Pay2fly)

GetJet er vel noe av det værste som flyr...mye teknisk og i tillegg selger selskapet "line training" for €30.000 til uerfarne piloter. (Pay2fly)
Jeg skal til Paris om en drøy uke og har kjøpt billett med Norwegian. Ser nå at det er GetJet som flyr og kjenner jeg ble veldig skeptisk etter å ha lest dette.

Noen som vet hvor den flyr neste ukene ?

Norwegians short/medium-haul ops - status om regularitet (2017-tråden)

Men hvor er den basert? Eller vil den stå klar for utrykning i BLL?

Ellers var det vel "søppel" Kjos selv kalte MD-80n for noen år siden. Undres om det gjelder fortsatt?

Last edited:
Back