Norwegians sommer-ops 2017 (Jet Time, Blue Panorama, SmartLynx, GetJet Airlines ++)

Vet ikke om spørsmålet hører hjemme i denne tråden, men i går (mandag 03.09) stod det en 737 MAX8 på fjernparkeringen i nord, sammen med to ordinære 737-800. Synes det var litt overraskende å se at denne stod ubenyttet der sammen med andre fly som mangler piloter.

Espen

Ser at Orange2fly har flydd SX-SOF, en A320, mellom BCN-BGO fra og med 28. juli og fortsatt til i dag (11. sept). Før det litt DY, og en del GetJet (til og med en A343) faktisk også i juli...

Er det noen som vet når vanlig D8/DY igjen skal operere D85528 (BCN-BGO), og ikke alle de andre?

Ser at Orange2fly har flydd SX-SOF, en A320, mellom BCN-BGO fra og med 28. juli og fortsatt til i dag (11. sept). Før det litt DY, og en del GetJet (til og med en A343) faktisk også i juli...

Er det noen som vet når vanlig D8/DY igjen skal operere D85528 (BCN-BGO), og ikke alle de andre?

30SEP17 er siste dag for SX-SOF.

Bråbooket en DY billett hjem fra WAV om en uke. Ser det ble GetJet.

Noen som vet om det er servering på disse innleide flyene til DY?

Bråbooket en DY billett hjem fra WAV om en uke. Ser det ble GetJet.

Noen som vet om det er servering på disse innleide flyene til DY?

Da jeg fløy 757 fra jet2 for norwegian for noen år siden fikk vi ivertfall baguette og vannfalsker. Etter hva jeg har hørt var det servering av snacks i form av lefse eller muffins i fjor, sikkert noe av det samme i år....

Ser ut som Smartlynx skal fly mer for Norwegian

Airbus A320 -214 936 ES-SAO smartlynx Estonia ferried 30sep17 TLL-OSL on new wet-lease to Norwegian ex YL-LCK

Haha , kan ikke DY leie inn noen nydelige 320 fra det nye utleiefirmaet Qatar!:colgate: Istedenfor diverse Loslitt Air..

Vet ikke om spørsmålet hører hjemme i denne tråden, men i går (mandag 03.09) stod det en 737 MAX8 på fjernparkeringen i nord, sammen med to ordinære 737-800. Synes det var litt overraskende å se at denne stod ubenyttet der sammen med andre fly som mangler piloter.

Espen

Kan nok være utfordende å fly med MAX for tiden, er ikke mye teknikere som har dette i serfikatet enda, så da kan man vel fort bli stående på en enkel MEL-release..

Det snakkes mye om Pilot mangler.. bare vent noen år når de store årgangene med teknikere fra 70-80 tallet går av.. da blir det problemer..
Det tar ihvertfall 10 år å bygge opp en tekniker, og det utdannes ikke mange av disse folka lenger.

Ser at SmartLynx skal ta meg ned til BCN kl 9 på fredag...A320, har de flere eller bare et som opererer?

Nå i dag/går den med Titan airways...store forsinkelser! I går gikk den ikke før kl 13:20. SÅ da er man jo heldig å ryker på 400euro+matkupong? :D

Noen her som har erfaring med hvor lang tid det tar for å få erstatning?

Er veldig forberedt på forsinkelser! :)

Ser at SmartLynx skal ta meg ned til BCN kl 9 på fredag...A320, har de flere eller bare et som opererer?

Nå i dag/går den med Titan airways...store forsinkelser! I går gikk den ikke før kl 13:20. SÅ da er man jo heldig å ryker på 400euro+matkupong? :D

I går var det fransk flygelederstreik, slik at veldig trafikk gjennom der opplevde kraftige forsinkelser der

Du får ikke kompensasjon når det skyldes ATC-streik, som var tilfellet i går :google

Ser ut som Titan har fløyet en 757 (G-POWH) for Norwegian siden i går. Nå på vei WAW-OSL, og FR24 hevder den skal for DY til BCN i morgen

Back