Norwegians sommer-ops 2017 (Jet Time, Blue Panorama, SmartLynx, GetJet Airlines ++)

Re: Norwegians short/medium-haul ops - status om regularitet (2017-tråden)

Joda. Men inoperative toaletter, harde landinger og lettere forrvirret crew har jeg også opplevd hos de beste fullprisselskaper (SK, LH, BA, KL osv), så jeg syntes ikke dette var så veldig særegent og beskrivende for det nevnte selskapet. Jeg synes ikke det som ble beskrevet var så spesielt og jeg tenker at man kan oppleve dette også når man flyr andre selskap. Jeg fikk et inntrykk av krisemaksimering, men det er mulig at slike ting trolig inntreffer oftere hos noen selskaper enn andre.

Jeg flyr gjerne med en eldre 737-400 selvom jeg har betalt for en nyere -800 med wifi osv. Det viktigste for meg er å komme frem, siden det var derfor jeg i utgangspunktet kjøpte billetten. Men trygt skal det selvfølgelig være og det forventer jeg at det er så lenge selskapene som flyr har godkjent AOC, tilfredsstiller felleseuropeiske krav osv. Ingen ting av det som ble nevnt i den aktuelle posten var etter min mening sikkerhetsrelatert, men derimot komfortrelatert. Vi har alle ulike preferanser og det respekterer jeg.

Espen
altså jeg skjønner deg, selvfølgelig er det viktigste å komme seg frem trygg

men at du betaler for en produkt og du får noe helt annet (for min del var det kjempegøy å fly et -400), altså setene var en av de hardeste og mest ubehagelig jeg har sitti på.

det er greit at man skal være fornøyd med å komme seg frem og trygg, men samtidig må man være litt kritisk med det produktet man får av norwegian, som igrunn er ikke det produktet man har betalt for

Ja jeg fikk sms tidlig på morgenen 1 juli med varsel om at Wamos skulle fly til Praha 20 juli. Med tilbud om ombooking eller refusjon. Og billetten kunne jeg endret på da også hotellbestillingen var mulig og endre. Fint det med gratis avbestilling inntil dagen før.

Re: Norwegians short/medium-haul ops - status om regularitet (2017-tråden)

Fløy med Getjet forrige lørdag til Split

fikk 1C, noe jeg skulle angre etterpå

for det første, så var de to toalettene bakerst "out of service", det vil si lange dokø på den foran...

crew... helt forferdelig. snakket dårlig engelsk, surra mye med rutiner.

og for å toppe det, så hadde jeg en av de hardeste landingene som jeg har opplevd.

så ja, en liten oppsumering av Getjet....

Ja... da "gleder" jeg meg enda mer til å fly tur/retur Paris med Norwegian/GetJet om en snau uke. Men jeg overlever nok og får tenke på at jeg sparer penger som skal brukes på oppgradering til Business på neste Sør-Afrika tur. #prioriteringer

Svar på Facebook fra Norwegian:
Hei, Vi har leid inn Xtra Airways på en del flyvninger, mest innad i Europa. Fra destinasjoner som VAR-OSL, LGW-OSL, AMS-OSL, DUB-OSL, PSA-OSL. Vi vil publisere/sende ut sms hvis din avgang blir berørt.

Med vennlig hilsen,

Fikk denne meldingen fra Norwegian i dag:

"We would like to inform you that your flight DY1021 from Warsaw (WAW) to Oslo (OSL) 20.08.2017 19:45 will be operated by XTRA Airways 737-800. The departure time, flight number and booking reference is the same. The Inflight entertainment is limited. If you don't wish to travel on this flight, you can rebook or refund your ticket free of charge online. To read about your rights, visit www.norwegian.com/rights. For support, please call us on +47 815 21 815. Other conditions may apply to tickets booked as part of a package or booked through a travel agency."

Men jeg har ingen booking hos Norwegian 20.08, imidlertid fløy jeg DY1021 20.07... Sender SMS til alle som en eller annen gang har fløyet DY1021?

Sent from my iPhone using Tapatalk

"Men jeg har ingen booking hos Norwegian 20.08, imidlertid fløy jeg DY1021 20.07... Sender SMS til alle som en eller annen gang har fløyet DY1021?"

Jeg hadde bedt om full refund:colgate:

Espen

Fikk SMS i dag fra Norwegian om at de kun aksepterer kredittkort ombord som betalingsmiddel på DY1505 PRG-OSL 18.8.
Lukta jo ugler i mosen med en gang, så måtte inn å sjekke hva det stod på mine reiser og her står det Xtra Airways. :colgate:

Denne flighten var opprinnelig satt opp med NAI.

Last edited:
Lastet ned min billett til PSA nå, og ser at det står 'operated by GetJet'. Har aldri hørt om selskapet, noen som vet noe som kan fortelle hva jeg har i vente? Jeg har ikke fått noen SMS eller mail fra Norwegian om equipment change, så jeg er relativt overrasket over å se dette.

Står vel litt oppover i tråden hvis du blar deg tilbake.

Takk. Det høres ikke så bra ut. Ble litt skeptisk nå.:cry: Ser at de har en flåte på 4 stk 737-400 der den yngste maskinen er 25 år. Min gamle mor med lettere flyskrekk skal også reise, tror ikke jeg skal si noe til henne.

Lastet ned min billett til PSA nå, og ser at det står 'operated by GetJet'. Har aldri hørt om selskapet, noen som vet noe som kan fortelle hva jeg har i vente? Jeg har ikke fått noen SMS eller mail fra Norwegian om equipment change, så jeg er relativt overrasket over å se dette.

Hvis du har kjøpt billetten igjennom en tredjepart (Momondo, Ticket etc.) Så er det ganske sansynlig at de ikke har lagt inn verken e-posten eller ditt mobilnummer, oftest er det dette som er grunnen til at passasjerer ikke får SMS eller mailoppdateringer fra flyselskapene. Om det så er at du har kjøpt igjennom et reiseselskap så kan du klage til dem, da det er de som har feilet i å informere deg. ELLER så har du kjøpt billetten og det har stått opb GetJet på Norwegian.no, hvis så ikke, så skal du ha fått oppdatering på mobilnummeret og e-posten du oppga hos Norwegian.no...

Takk. Det høres ikke så bra ut. Ble litt skeptisk nå.:cry: Ser at de har en flåte på 4 stk 737-400 der den yngste maskinen er 25 år. Min gamle mor med lettere flyskrekk skal også reise, tror ikke jeg skal si noe til henne.

Ikke nødvendigvis den beste taktikken for noen med flyskrekk. Det er individuelt, men om jeg så en getjet maskin vente på meg når jeg allerede var gått gjennom sikkerhetskontrollen på flyplassen, uten å ha visst om det på forhånd, ville det vært full meltdown og et gigantisk problem :( Kanskje mer så, enn om jeg kunne mentalt forberedt meg på forhånd.

Back