Norwegians sommer-ops 2016 (DOT LT, Air Explore, Titan, Noes, HiFly ++)

Euroatlantic flyger short/medium-haul med 777-200 på ARN-basen mellan 1/7-6/7, sedan skall HiFly flyga A332 från 7/7 och framåt.

Mycket stora maskiner på ARN då, både Titan´s B757 och nu B772 & A332.
Är det stort tryck på linjerna från ARN eller är det bara svårt att få tag på lediga A320/B737?

Mangel på piloter. Da tar de vel det de får.

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk

Det ryktes om denied boarding hos DY's innleide på OSL-SVG i kveld, og bagasje sendt med varebil over natten. Har sikkert noe med fuel situasjonen på SVG å gjøre...

Det ryktes om denied boarding hos DY's innleide på OSL-SVG i kveld, og bagasje sendt med varebil over natten. Har sikkert noe med fuel situasjonen på SVG å gjøre...

Prøv heller overbooking. 186 seter i en 738 mot hva er det i en Fokker? 100?

Ikke vær for sikker på det. Kan hende du er kasta over på ekstraflyet grunnet en ørliten overbooking

Gikk fint det.
Ikke bra med skyhøye priser og folk som blir stående igjen, men unektelig litt gøy (i alle fall for meg) og `eksotisk at 3 stk. F-100 fra 3 forskjellige selskaper trafikkerer hovedrutene i sør-Norge i juli 2016.

OSL 11´ish i dag; Carpatair ankommet fra Stavanger; Avanti´på vei til Bergen, Sas´ sommervikar ses i bakgrunnen.

Attachments

• IMG_7473.jpg
    IMG_7473.jpg
    92.8 KB · Views: 1,496
Last edited:
Hovedårsaken til problemene er sannsynligvis at pilotene har sagt opp fridagskjøps-avtalen f.o.m. 1 Juli.

http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=138511

W

Mye tyder på det, samtidig som ledelsen i DY har mistet kontrollen fullstendig. Dette burde dem ha sett mye tidligere, aller helst da de forhandlet med pilotene om lønn og arbeidsvilkår..

Kan da ikke bare kansellere 18 avganger første lørdag i fellesferien og tro at det går bra. Mye negativ omtale vil komme av dette, og dette kan gi dyr lærdom.
Innleie av fly over en lav sko og masse kanselleringer. Det må da være dyrere enn å fly egne fly med ansatte piloter.

Som nevnt i annen tråd vil man forsøke å tilpasse seg ift. varierende produksjon på flere måter. Det krever god koordinering mellom forskjellige avdelinger i selskapet for å få kabalen til å få opp. Typisk blir omskolinger til ny flytype, nye utsjekker og div. trening lagt til tider med lavere produksjon. Jeg har hatt flest omskolinger og treninger vinterstid for å si det slik :) Også begrenset uttak av ferie sommerstid.
Hvis man har et veldig ambisiøst program, selger flere ruter enn man kan dekke opp, problemer med rekrutering, mangel på instruktører, teknisk på fly i høysesongen, vanskelig å finne gode leasingfly i høysesongen osv. Ja, da blir det vanskelig.

Melding fra moderator:

Denne tråden har vært stengt flere ganger for opprydding og sletting av innlegg i dag. Dette er ikke stedet å diskutere forholdet mellom Norwegian og foreningene. Det gjøres her: http://forum.flyprat.no/forumdisplay.php?f=54

Brukere som bryter med dette vil bli stengt ute fra tråden (permanent) og eventuelt fra forumet (midlertidig).

Nesten så eg vurdera å kjøpe meg bilett berre for å krysse av for F100! :)

Sent fra min MotoG3 via Tapatalk

Back