Norwegians sommer-ops 2016 (DOT LT, Air Explore, Titan, Noes, HiFly ++)

Re: Norwegians sommer-ops 2016 (DOT LT, Air Explore, Titan, Noes ++)

Carpatair har jeg ingen problem med å fly. Fantastisk crew og ikke minst fly med ordentlige RR motorer. De fløy en periode for BT og jeg har kun gode opplevelser.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Er det noen oversikt man kan se hvilke avganger som er med Fokker 100?

Er det noen oversikt man kan se hvilke avganger som er med Fokker 100?

På Norwegian sine sider så vil det stå "Operated by....." på de avgangene OSL-SVG/TRD/BGO det er snakk om

På dn.no. står det at F100 er propellfly og DY tilbyr pengene tilbake til de som ikke vil fly propellfly:colgate::drunk:

Her er "gutten sin" som har greie på det: :)

Norwegian har i tillegg satt inn vesentlig færre fly, og i tillegg nedskalert til langt mindre propelldrevne fly, noe som til sammen drar ned kapasiteten enda mer.

-Det at Norwegian nå flyr med Fokker 100-fly på flere distanser strammer til markedet ytterligere, sier Johansen.

http://www.dn.no/nyheter/2016/06/28/1635/Luftfart/sas-henter-inn-fly
Nesten like nøyaktig som Aftenpostens innlegg om saken hvor de sier Norwegian leier in fly fra "Tina Airways fra England" [emoji6]

http://www.aftenposten.no/okonomi/Norwegian-med-20-ar-gamle-vikarfly-i-Sor-Norge-585125b.html

Last edited:
Norwegian kansellerte akkurat DY777 fra Værnes til Oslo. DY768 kom fra Oslo og parkerte her på Værnes før vi fikk beskjed om at det skulle bli satt opp busser. Så ble flyet fuelet og parkert, mens crewet gikk av.

Last edited:
Til info så er det PH-MJP som skal fly TRD-OSL-TRD, YR-FZA som skal fly SVG-OSL-SVG og D-AGPH som skal fly BGO-OSL-BGO. En B752 fra ''Tina Airways'' :D - G-ZAPX skal fly ut fra ARN og MD83 fra DAT - OY-RUE ut fra CPH.

Last edited:
Til info så er det PH-MJP som skal fly TRD-OSL-TRD, YR-FZA som skal fly SVG-OSL-SVG og D-AGPH som skal fly BGO-OSL-BGO. En B752 fra ''Tina Airways'' :D - G-ZAPX skal fly ut fra ARN og MD83 fra DAT - OY-RUE ut fra CPH.

Skal Titan og Dat fly fra ARN og CPH til norske flyplasser ?

Norwegian kansellerte akkurat DY777 fra Værnes til Oslo. DY768 kom fra Oslo og parkerte her på Værnes før vi fikk beskjed om at det skulle bli satt opp busser. Så ble flyet fuelet og parkert, mens crewet gikk av.

Returen OSL TRD og tur-retur EDI ble også kansellert i kveld.

Skal Titan og DAT fly fra ARN og CPH til norske flyplasser ?

Nei, ta for eksempel 11.-17.07.16, ser ut til at det er ruter med soltørste turister som får disse. Forøvrig så flyver vel CPH-basen kun til OSL så vidt jeg vet.

DAT - OY-RUE/MD83
Man: PSA og DUB
Tir: VCE og KRK
Ons: MRS
Tor: VCE og KRK
Fre: PRG og DUB
Lør: PRG og VCE
Søn: BUD og HEL

Titan - G-ZAPX/B752
Man: AGP og NCE
Tir: PMI og BCN
Ons: RHO og PMO
Tor: DBV og FAO
Fre: AGP og NCE
Lør: -
Søn: PMI og BCN

Ser det blir F100 på nesten alle rutene fra OSL til SVG, BGO og TRD i juli. 737-kapasiteten trengs tydeligvis mer på andre ruter.

Espen

Ja, trenger sikkert 737 på andre ruter, men antar noen ikke har hatt helt kontroll i svingene, ligger 2 ekstraproduksjoner både fredag og lørdag SVG-OSL, kan man ane snerten av at de har bommet big time med Level?
Ligger vel an til en del denied boarding compensation her tenker jeg :spin

Ser jeg får Carpatair F-100 på SVG-OSL på lørdag, topp det !
Noen som vet/ser om DAT´s MD-83 tar turen innom Oslo i løpet av neste ukene ?

Ser ut som maks håndbagasje blir 6kg på flyvninger med Fokker 100

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ser jeg får Carpatair F-100 på SVG-OSL på lørdag, topp det !
Noen som vet/ser om DAT´s MD-83 tar turen innom Oslo i løpet av neste ukene ?

Ikke vær for sikker på det. Kan hende du er kasta over på ekstraflyet grunnet en ørliten overbooking

Back