... enkelte ting kan man ikke gjoere noe med selv om man har tidobbel bemanning ...
SGS klarte det i alle fall dobbelt så bra, og det uten tidobbel bemanning

... enkelte ting kan man ikke gjoere noe med selv om man har tidobbel bemanning ...
OSL opererer med pushback-tider - men det ser også ut som de fifler med 20 minutter bak tiden før det defineres som en forsinkelse.
Industristatistikk regner offblock-tid innen 15 minutter fra STD som rutemessig avgang .. Vil tro at nettsiden bruker samme maalestokk ...
Det som er litt interessant er at det er en betydelig diff mellom det som står på osl.no og movement som sendes av flyselskapene. Et konkret eksempel. NVR 1753 i går kveld hadde STD 23:55. OSL registrerte off-block 00:05 og det står også på osl.no. Movement som ble sent viser off-block 23:58 og take-off 00:21.
Har sett dette mange ganger før også, osl.no kan ikke stoles på.
Hilsen,
Laurenz
Det er ikke alltid at flyselskapenes systemer og OSL's system kommuniserer. Derfor legges noen ganger tilfeldige tider inn i OSL's systemer for aa faa flighten 'ut'.Det som er litt interessant er at det er en betydelig diff mellom det som står på osl.no og movement som sendes av flyselskapene. Et konkret eksempel. NVR 1753 i går kveld hadde STD 23:55. OSL registrerte off-block 00:05 og det står også på osl.no. Movement som ble sent viser off-block 23:58 og take-off 00:21.
Har sett dette mange ganger før også, osl.no kan ikke stoles på.
Hilsen,
Laurenz
Forsinkelser er ikke bra, men det dreier seg stort sett om småforsinkelser som man overlever, mye tar man igjen på flytiden også. Men bank i bordet, ingen kanselleringer iallefall, ser jeg en tendens der SK kansellerer mer på innland? Senest idag kansellerte SK OSL-TRD-OSL på morrakvisten og pax'en stod i DY's gate og ville kjøpe billett til TRD,
Når det gjelder min flight kl 0900 i dag tidlig som ble kansellert, så ble det ikke gitt noen grunn for dette. Men - jeg blir alltid litt skeptisk når alle passasjerene har fått plass på neste fly. Da er det fristende å tro at flyet er innstilt av makelighetshensyn.