Nå kjenner jeg ikke systemene til Novair. Men, OSL har jo sitt system som registrerer automatisk. En del av selskapene jeg jobber med registerer også automatisk. F.eks KL så får jeg en off block tid i codeco i det sekundet bremsene slipper. Det vil kanskje gå inntil 30 sek - 1 min før laseren på gate har fått med seg at fluet pusher. Og det er helt greit. Andre selskaper legger jeg manuelt inn push på, og da følger jeg OSL sin klokke på gate. Og da opplever jeg at jeg får ut et fly kl 0719, og det er reel tid hvor flyet beveger seg ut av gate, men når jeg sjekker osl sitt system litt senere så kan de si f.eks 0724. Uansett, det er ofte tildels stor (inntil 5-6 min) på interne systemer og OSL systemet. Og det er uansett om jeg får tiden automatisk (som KL, el gjør dette manuelt f.eks NB) Dette er irriterene, spesielt når jeg vet at alle flyene jeg har hatt en dag har pushet innen tiden, men OSL systemet sier at halvparten har 5-6 min delay.
S
Klokka på gaten og den ombord skal være like, det er stilt inn etter et atomur et eller annet sted. KL, AF og Finnair er greie. Flyet registrerer selv når de off-blokk. Pass på å ikke pushe Finnair for sakte for ellers vil ikke flyet registrere bevegelse!!! BU registrerte også push når de slapp bremsene. En ting er sikkert, den fine laseren til OSL kan ikke stoles på. Og tida der havner på osl.no. Så kan mann sende en cor movement hundre ganger men den tida endres ikke.
Hilsen,
Laurenz