Norwegians punktlighet

  • Thread starter Thread starter TL
  • Start date Start date
Nå kjenner jeg ikke systemene til Novair. Men, OSL har jo sitt system som registrerer automatisk. En del av selskapene jeg jobber med registerer også automatisk. F.eks KL så får jeg en off block tid i codeco i det sekundet bremsene slipper. Det vil kanskje gå inntil 30 sek - 1 min før laseren på gate har fått med seg at fluet pusher. Og det er helt greit. Andre selskaper legger jeg manuelt inn push på, og da følger jeg OSL sin klokke på gate. Og da opplever jeg at jeg får ut et fly kl 0719, og det er reel tid hvor flyet beveger seg ut av gate, men når jeg sjekker osl sitt system litt senere så kan de si f.eks 0724. Uansett, det er ofte tildels stor (inntil 5-6 min) på interne systemer og OSL systemet. Og det er uansett om jeg får tiden automatisk (som KL, el gjør dette manuelt f.eks NB) Dette er irriterene, spesielt når jeg vet at alle flyene jeg har hatt en dag har pushet innen tiden, men OSL systemet sier at halvparten har 5-6 min delay.
S

Klokka på gaten og den ombord skal være like, det er stilt inn etter et atomur et eller annet sted. KL, AF og Finnair er greie. Flyet registrerer selv når de off-blokk. Pass på å ikke pushe Finnair for sakte for ellers vil ikke flyet registrere bevegelse!!! BU registrerte også push når de slapp bremsene. En ting er sikkert, den fine laseren til OSL kan ikke stoles på. Og tida der havner på osl.no. Så kan mann sende en cor movement hundre ganger men den tida endres ikke.

Hilsen,
Laurenz
 
Klokka på gaten og den ombord skal være like, det er stilt inn etter et atomur et eller annet sted.
Klokka ombord må ihvertfall på 73CL stilles manuelt.
Jeg måtte stille klokka på en BRnoe maskin etter batteribytte her forleden dag.
 
Grrr... Sitter i Bodø, Norwegian er 50 minutter forsinket (foreløpig) - DY209. SAS var på rute opp hit i går.
 
det er vel like før vi får følgende overskrift i VG: ALLE Norwegian fly forsinket..
 
Det er merkelig stille om dette i Media. Misforstå meg rett.....jeg er ikke en av de som nyter når det går på tverke for Norwegian, men det er litt rart at de slipper så billig unna dette.
 
Umulig aa si hva som er aarsaken uten aa se delaykodene ... men naar SAS har punktlighet paa over 70% er det vel noe som tyder paa at vaeret ikke er hovedaarsaken ..
 
Umulig aa si hva som er aarsaken uten aa se delaykodene ... men naar SAS har punktlighet paa over 70% er det vel noe som tyder paa at vaeret ikke er hovedaarsaken ..

Åhhh? Etter det jeg har fått med meg, har det vært en del freezing rain på OSL i det siste. Er det ikke slik at det er SAS som er i besittelse av utstyret som fjerner is fra fan-bladene. Norwegian kjøper vel denne tjenesten fra SAS og må derfor stille seg bakerst i køen, noe som vil føre til større forsinkelser.
Correct me if I'm wrong...
 
Åhhh? Etter det jeg har fått med meg, har det vært en del freezing rain på OSL i det siste. Er det ikke slik at det er SAS som er i besittelse av utstyret som fjerner is fra fan-bladene. Norwegian kjøper vel denne tjenesten fra SAS og må derfor stille seg bakerst i køen, noe som vil føre til større forsinkelser.
Correct me if I'm wrong...

Det er jo uansett er dårlig unnskyldning og er overhodet ikke formidlene for Norwegian. Når man har såpass mange flighter fra OSL og kjenner til værforholdene så burde faktisk DY/Røros hatt utstyr for dette
 
Det er jo uansett er dårlig unnskyldning og er overhodet ikke formidlene for Norwegian. Når man har såpass mange flighter fra OSL og kjenner til værforholdene så burde faktisk DY/Røros hatt utstyr for dette

Det var ikke ment som en unnskyldning, men snarere en forklaring.
 
Det er jo uansett er dårlig unnskyldning og er overhodet ikke formidlene for Norwegian. Når man har såpass mange flighter fra OSL og kjenner til værforholdene så burde faktisk DY/Røros hatt utstyr for dette

Norwegian har ikke hatt slikt utstyr her men kan sikkert være greitt å ha på FZFG Tåkemoen
 
Har bare sett at DY bruker SAS for å deice motorer, men Nordic Aero har utstyret også som Speedbird skriver. Merkelig at det ble 25%
 
Back
Top