Norwegians punktlighet

• Thread starter Thread starter TL
  • Start date Start date
I såfall vil jeg se den bli klappet sammen og trekt inn i flykroppen :p

Jeg også :D

Men jeg tror ikke det er bare bare å sette inn en trapp bak på en 737NG. Nå er det en stund siden jeg var i aft cargo på en NG, men mener å huske at en av tankene (vanntanken eller dasstanken) er i veien, og det må andre tanker inn som erstatning, eller tanken(e) flyttes.

Jeg også :D

Men jeg tror ikke det er bare bare å sette inn en trapp bak på en 737NG. Nå er det en stund siden jeg var i aft cargo på en NG, men mener å huske at en av tankene (vanntanken eller dasstanken) er i veien, og det må andre tanker inn som erstatning, eller tanken(e) flyttes.

Vann og dass er vel rett ved der.. Men hvis det skulle vært en trapp som gikk inn bak så hadde lasterommet blitt vesentlig mindre. Og det vil vel ikke norwegian ha noe av.. de skal jo fylle opp med smugler godset til folket.. oi sorry mente baggen.

Da Norwegian hadde SA som handlingagent, var vel Norwegian i en god periode. Det er vel blitt en del flere flybevegelser og mer kompleksitet i ruteprogrammet til Norwegian siden da, som gjør at de blir mer sårbare for avvik. Voksesmerter?...Men selvfølgelig kan vel byttene av handlingagent være medvirkende. Tror ikke alt er bare handlingagentenes feil.

Jo, sant nok det, men tror også at NP gjorde litt feil da de valgte å heller ta inn nye ansatte istedet for å ta over folk fra SA.
Når det er sagt, så var jo heller ikke NAS de mest ivrige på å få dem over heller (..før etter den første dagen..).
Dette blir jo selvsagt spekulasjoner..

Men jeg har også fått høre fra en jeg kjenner i NAS at hun har opplevd Røros som bedre enn det NP var, men igjen kan det være tilfeldigheter..

Vel.. uheldig dag for norwegian.. de endte opp her i dag:
Norwegian 61 44 28%

Hva bruker de som mal for on time regulariteten?

Så vidt jeg kunne se hadde de kun 7 fly o/t av total 61, skulle bli noe mindre
enn 28% ifølge min ringe mattekunnskap:8:

En annen ting, Sk har hatt 25 mins t/round på Gen i vel 1 år, så det burde ikke
være noen trykkende sko for Dy heller

Har ikke SAS 35 min turn-around? Ser ikke SAS ansatte stresse slik som oss :D

Men i dag ser alt meget bedre ut... :-) 100% på rute hittil, mens WF kun har fått ut halvparten på rute. (1 av 2). Når det gjelder at SGS stresser mindre, tror jeg det går på at gjennomsnittsalderen der antageligvis er nesten dobbelt så høy som i NP/Røros, og derfor mye mer erfaring. Se bare på stabling av bag på traller fra flyene..... Jeg tror også det har mye å si at NAS ikke har sliding i flyene sine. Har jobbet med både NAS og SAS, så jeg vet hvor stor den forskjellen er. Litt lettere (og raskere) å sitte i luka og dytte bagen ut på båndet enn å sitte 2 mann i belly og kaste bag veggimellom.

Har ikke SAS 35 min turn-around? Ser ikke SAS ansatte stresse slik som oss :D

SAS har 25 min på å snu et fly her på SVG i hvertfall, så det skal ikke være et problem for DY i Oslo å få det til.
Ikke har vi preboarding-område heller.

Last edited:
SAS har 25 min på å snu et fly her på SVG i hvertfall, så det skal ikke være et problem for DY i Oslo å få det til.
Ikke har vi preboarding-område heller.

Stavanger slipper dog ALF-OSL 148PAX 200 bag inn, OSL-TOS 148PAX 160bag ut slik som ihvertfall jeg husker i min tid med DY på OSL holdt hardt på 25min T/A's.

Ser ihvertfall ut som det går meget bedre for alle selskaper på OSL idag, totalt 90% for OSL :nor

Anne Grete Ellingsen, som er informasjonsdirektør i Norwegian, hevder overfor Aftenposten.no at de mange forsinkelsene i helgen utelukkende skyldes dårlig vær og begrensninger i flytrafikken.

... enkelte ting kan man ikke gjoere noe med selv om man har tidobbel bemanning ...

Back