• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegians nye fly - heretter

  • Thread starter Thread starter GF1
  • Start date Start date

GF1

ScanFlyer Gold
Luftfartstilsynet offentliggjør følgende i postjournalen:

Dok.dato: 03062010
Fra: Norwegian Air Shuttle ASA
Sak: LN-NOW - registrering av luftfartøy
Dok: LN-NOW - søknad om registrering av luftfartøy

Dok.dato: 03062010
Fra: Norwegian Air Shuttle ASA
Sak: LN-NOX - registrering av luftfartøy
Dok: LN-NOX - søknad om registrering av luftfartøy

Da kommer de vel snart?
 
Ingen dårlige kopier, takk ...... ;)

2982.jpg
 
I nevnte postjournal var det enda en notis om dette emnet:

Dok.dato: 03062010
Fra: Norwegian Air Shuttle ASA
Sak: Norwegian Air Shuttle ASA - Flåteutvidelse LN-NOW, LN-NOX, LN-DYE, LN-DYH, LN-DYI, LN-DYF og LN-DYG
Dok: Norwegian Air Shuttle ASA - søknad om flåteutvidelse LN-NOW, LN-NOX, LN-DYE, LN-DYH, LN-DYI, LN-DYF og LN-DYG

Og basert på erfaring regner jeg med at dette også blir leveringsrekkefølgen.
 
Norwegian vil dermed ha stor overkapasitet når vinteren kommer. Så leveringene må bety utfasing av noen 737-300 da dagens flåte allerede dekker hele vinterprogrammet, inkludert kapasitet til nye ruter.
 
Og MSNene for augustleveringene er:
LN-NOW 37817
LN-NOX 37818
Begge vil bli leiet av CIT Aerospace International
 
Norwegian vil dermed ha stor overkapasitet når vinteren kommer. Så leveringene må bety utfasing av noen 737-300 da dagens flåte allerede dekker hele vinterprogrammet, inkludert kapasitet til nye ruter.

Innleide 737-800 LN-KHD skal vel i alle fall ut.
 
Back
Top