• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegians Nye 737

It was indeed!

Flight BOE 117 was the callsign used for Renton -> Moses Lake. This was the first flight

Flight BOE 177 was the callsign used from Moses Lake -> Boeing Field.
 
Dette bidrar sikkert til forsinkelsen ....

During the strike, Spirit AeroSystems in Wichita, Kan., discovered that one of its suppliers had not been putting a cadmium coating on nut plates, which act as fasteners. The coating protects the nut plate from corroding the aluminum fuselage.

The nut plates are on the 737, which is assembled in Renton, as well as the widebody 747, 767 and 777 jets assembled in Everett.

There are thousands of nut plates on each 737, and they must all be found and replaced before another 737 leaves the Renton plant. There are fewer of the bad nut plates on the Everett planes, but it is still taking time to replace them.


http://seattlepi.nwsource.com/business/390749_boeing05.html
 
Eksempler på nutplates

nutplates.jpg
 
Da var de igang .. NOE var en tur på Moses Lake i går. Sjelden å se Boeing bruke søndager til testflighter, så de har nok litt backlog ...
 
Nå mangler det bare at DY smeller til å kjøper litt IC materiell som kan brukes over diverse dammer.:colgate:
 
Opsjoner er nettopp det, opsjoner. Det er naar man inngaar bestillingen at man 'bekrefter' versjonen. Men ogsaa etter dette kan man gjoere endringer, og man har ofte kontrakter som tillate dette. Versjonen kan endres helt fram til produksjonsnummeret settes av Boeing, hvis jeg husker rett ...

At DY har behov for fly med over 200 seter ser jeg imidlertid ikke ....
 
Noen som vet hvordan fabrikkny -800 er i forhold til ETOPS? Mener å huske de blir sertifisert til 180min, men er ikke sikker. Da kunne jo Kjosern flydd til østkysten av USA, med et fuelstop i Newfoundland.
 
Back
Top