Norwegians Nye 737

It was indeed!

Flight BOE 117 was the callsign used for Renton -> Moses Lake. This was the first flight

Flight BOE 177 was the callsign used from Moses Lake -> Boeing Field.

Dette bidrar sikkert til forsinkelsen ....

During the strike, Spirit AeroSystems in Wichita, Kan., discovered that one of its suppliers had not been putting a cadmium coating on nut plates, which act as fasteners. The coating protects the nut plate from corroding the aluminum fuselage.

The nut plates are on the 737, which is assembled in Renton, as well as the widebody 747, 767 and 777 jets assembled in Everett.

There are thousands of nut plates on each 737, and they must all be found and replaced before another 737 leaves the Renton plant. There are fewer of the bad nut plates on the Everett planes, but it is still taking time to replace them.

http://seattlepi.nwsource.com/business/390749_boeing05.html

Eksempler på nutplates

nutplates.jpg

Da var de igang .. NOE var en tur på Moses Lake i går. Sjelden å se Boeing bruke søndager til testflighter, så de har nok litt backlog ...

Nå mangler det bare at DY smeller til å kjøper litt IC materiell som kan brukes over diverse dammer.:colgate:

Opsjoner er nettopp det, opsjoner. Det er naar man inngaar bestillingen at man 'bekrefter' versjonen. Men ogsaa etter dette kan man gjoere endringer, og man har ofte kontrakter som tillate dette. Versjonen kan endres helt fram til produksjonsnummeret settes av Boeing, hvis jeg husker rett ...

At DY har behov for fly med over 200 seter ser jeg imidlertid ikke ....

Noen som vet hvordan fabrikkny -800 er i forhold til ETOPS? Mener å huske de blir sertifisert til 180min, men er ikke sikker. Da kunne jo Kjosern flydd til østkysten av USA, med et fuelstop i Newfoundland.

Back