Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Man kan selvsagt finne på konspirasjonsteorier, eller man kan kalle en spade for en spade og si at Norwegian ikke visste hva de gikk til når de startet med langdistanse og så langt ikke har vært villige til å lære av sine feil eller trø til litt ekstra for at det ikke skal gå så mye ut over passasjerene.

Thomas har i post #1403 skrevet litt om det at Norwegian ikke trør til litt ekstra for å ramme sine passasjerer mest mulig.

Vidar

Too late.

Det å snu verden på hodet for å finne erstatningsfly, erstatningscrew, få godkjennelse og svi av 1.5mill på en wetlease er ikke i mine øyne å gi faen i kundene sine. Men som det har blitt diskutert opp og ned i mente her inne den siste måneden, handlingmessig på utestasjonene kunne situasjonene vært løst på en bedre måte.

Mener du at DY bare skal gi f... i å få passasjerene sine avgårde/hjem igjen? Så lenge DY NEKTER å kjøpe billetter på andre selskap for å minimere "skadene" som passasjerene lider, så gir de i mine øyne rett og slett faen i kundene sine. Ingen problem å rute pax via Chicago, New York osv. for å få kundene hjem innen rimelig tid.

Mener du at DY bare skal gi f... i å få passasjerene sine avgårde/hjem igjen?

Virker det som om jeg mener det? Please elaborate.

Ingen problem å rute pax via Chicago, New York osv. for å få kundene hjem innen rimelig tid.

Hvis dette er så utrolig enkelt i jul/-nyttårshelgen syns jeg du skal ta opp dette med de som sitter på IRR-kontoret og kun ser på tegnefilmer og spiser ribbe. (De som ikke tok ironien kan finne seg en annen hobby)

Virker det som om jeg mener det? Please elaborate.

Hvis dette er så utrolig enkelt i jul/-nyttårshelgen syns jeg du skal ta opp dette med de som sitter på IRR-kontoret og kun ser på tegnefilmer og spiser ribbe. (De som ikke tok ironien kan finne seg en annen hobby)

Ingen som har sagt det er enkelt, men med litt innsats og ikke minst TILLATELSE, så er det utrolig hva en kan få til. Og dette er en jobb som kan startes umiddelbart når en VET at forsinkelsen er et faktum. Ser for meg ut som om DY forsinker med få timer av gangen for å unngå at kundene begynner å mase om å bli booket over til andre selskap. Til info Thomas, jeg jobber i SAS, 12 år på OSL nå på TRD og kjenner mange av dem som jobber på IRR til SAS. Så jeg vet nok meget godt hva som går an å få til. Men det krever som sagt å bruke litt penger.........

Nuvarande Thomas Cook Scandinavia hade stora tekniska problem med en DC-10 våren 1999.
Lösningen blev...DK hyrde en L-1011 TriStar från Novair som stod backup på ARN med crew på stand by hela sommaren 1999.
På det sätter räddade Ving/DK hela chartersommaren 1999 från katastrof.

Kjos borde ha hyrt in Hi Fly, EuroAtlantic som backup med flygplan och crew stående
stand by på ARN/OSL för ic trafiken från 15 dec och en månad framåt.
Då hade mycket av dagens enorma 787 problem kunnat undvikas.

Ser at 9H-SEA går til ARN. Noen god grunn til det? DY har vel ikke noen IC avganger derfra i dag, mens de har to fra OSL (JFK og FLL). Samtidig er det vel heller pt ingen backlog fra ARN ettersom de brukte CS-TRN ARN-JFK i går (riktignok noen timer forsinket).

Ser at 9H-SEA går til ARN. Noen god grunn til det? DY har vel ikke noen IC avganger derfra i dag, mens de har to fra OSL (JFK og FLL). Samtidig er det vel heller pt ingen backlog fra ARN ettersom de brukte CS-TRN ARN-JFK i går (riktignok noen timer forsinket).

Den skal vel til BKK "for 30 minutter siden"

Den skal vel til BKK "for 30 minutter siden"

Den får vel ikke fly dit uten dekaler? Har ikke Hi-Fly og Euro Atlantic utelukkende vært brukt som stand-in på USA-ruter (bortsett fra før B788 ble levert i sommer)?

Ser ut som 777 også fra LIS. NAX8503.

Ser ut som den går direkte over dammen for å hente strandede pax.
Litt komisk at DY p.t. har like mange innleide fly (3 stk) for å håndtere IRR som sin egen IC flåte.

Ser ut som den går direkte over dammen for å hente strandede pax.
Litt komisk at DY p.t. har like mange innleide fly (3 stk) for å håndtere IRR som sin egen IC flåte.

Jeg vil ikke bruke ordet Komisk over dette.
Dette er direkte tragisk for både passasjerene og for Norwegian som selskap. Dette her er det dyrt å drive med, veldig dyrt og har Norwegian råd til å fortsette med dette?:old

Hvis det bare er DY som har så store problemer med sine Dreamlinere, så bør man stille spørsmål om DY opererer sine maskiner på en annen måte enn andre operatører og at de dermed skaper en del av problemene selv. Det er i så fall ikke et ukjent fenomen.

Hvis det bare er DY som har så store problemer med sine Dreamlinere, så bør man stille spørsmål om DY opererer sine maskiner på en annen måte enn andre operatører og at de dermed skaper en del av problemene selv. Det er i så fall ikke et ukjent fenomen.

Nei, det skal sies - i alt makkverket - at det og skulle holde 3 maskiner i luften 18 av døgnets 24 timer nok tærer endel på både det ene og det andre.

Status
Not open for further replies.
Back