Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Avgangen i morgen og ut uken fra Stockholm til Bangkok er full, så de må jo ihvertfall ha 90% kabinfaktor, vist Hifly tar 267 pax, og 787 tar 291 pax. Ser ikke ut til at passasjerene er skremt.
Ellers ligger Dreamlineren inne igjen fra og med 12 oktober, så ser ut til at de vil ta den ut i 2 uker.

Lika ARN-JFK idag och på onsdag är även dom utsåld enligt DY´s hemsida, kul! :)

Även info från DY´s hemsida så ligger Hi Fly inne att flyga från ARN till och med 11/10

Last edited:

Vissa flög säkert med QR BKK-DOH-ARN dock tvivlar jag på att +200 DY pax satt på samma QR flight till ARN.
Är det bekräftat att EI-LNB tog med pax på senaste BKK-ARN flighten?

Det hele handler vel hva slags definisjon hendelsen på fredag går under: Kansellering ved ekstraordinære omstendigheter, eller Kansellering ved kontrollerbare omstendigheter.

Slik jeg ser det er det en Kansellering ved ekstraordinære omstendigheter, og da er betingelsene hos Norwegian at du blir ombooket på et Norwegian fly, og ikke et annet flyselskap. Du kan til og med måtte vente i hele 14 dager på ny avgang.

http://www.norwegian.no/no/kundeservice/Reiseinformasjon/uregelmessigheter/kanselleringer/

@ TOS
Visst har jag det.
Dock kan jag inte se några bokningssiffror retroaktivt.
Normalt sett arbetar jag när DY brukar komma från JFK och BKK till ARN...OM DY ankommer "on schedule" ;)
EI-LNB landade på ARN innan jag började jobba..

Norwegian frågade även TUIFly Nordic om BLX kunde flyga åt DY i två veckor med 767-300ER.
BLX tackade nej.

Last edited:

Det hele handler vel hva slags definisjon hendelsen på fredag går under: Kansellering ved ekstraordinære omstendigheter, eller Kansellering ved kontrollerbare omstendigheter.

Slik jeg ser det er det en Kansellering ved ekstraordinære omstendigheter, og da er betingelsene hos Norwegian at du blir ombooket på et Norwegian fly, og ikke et annet flyselskap. Du kan til og med måtte vente i hele 14 dager på ny avgang.

http://www.norwegian.no/no/kundeservice/Reiseinformasjon/uregelmessigheter/kanselleringer/

Det er en helt vanlig LCC policy. Neste ledige flight med eget selskap.

Han sa på radioen at lnb skulle gå på kortruter i Europa til problemene var løst, skal den gå fra arn eller osl tru? Får håpe lna oppfører seg pent framover nå da..

Någon som hört nåt mer ang. detta?

LNB flyr fra OSL, for det meste på destinasjoner som LNA fløy i sommer.

Og on-time ser jo ut å ha blitt en god del bedre siden LNB ble tatt ur trafikk og Hifly tar seg av produksjonen.
Men kjedelig for de som hadde sett frem til å fly Dreamliner.

Og on-time ser jo ut å ha blitt en god del bedre siden LNB ble tatt ur trafikk og Hifly tar seg av produksjonen.
Men kjedelig for de som hadde sett frem til å fly Dreamliner.

-TQZ startade 15 min sen igår till JFK och är nu bara 10 min sen tillbaka till ARN.

Inte dåligt av en gammal sliten Airbus som alla tidningar skriver om ;)

Det er jo Kjos som har lært oss opp til at 340 er en "gammel maskin" og at det er dyrt å fly med en sånn. Det er kun Dreamliner som man kan fly med i følge Kjos.

-TQZ startade 15 min sen igår till JFK och är nu bara 10 min sen tillbaka till ARN.

Jeg skjønner at en del er skuffet over å ikke få fly 787, men ærlig talt: det kan da ikke være en veldig dårlig erstatning å bli satt på en av HiFlys A340, i det minste så lenge IFE osv funker som det skal? Skjønner ikke helt hva folk og journalister klager over (bortsett fra misvisende markedsføring, det kan jeg være med på.) Jeg har ikke fløyet 787, men jeg har hatt noen turer med SAS' A340er og det er en meget komfortabel maskin etter min erfaring. For de fleste som reiser som par i apekatt-klasse, så er jo dessuten A340 med sin 2-4-2-konfigurasjon en drøm, sammenlignet med 787'ens 3-3-3...

Jeg skjønner at en del er skuffet over å ikke få fly 787, men ærlig talt: det kan da ikke være en veldig dårlig erstatning å bli satt på en av HiFlys A340, i det minste så lenge IFE osv funker som det skal? Skjønner ikke helt hva folk og journalister klager over (bortsett fra misvisende markedsføring, det kan jeg være med på.) Jeg har ikke fløyet 787, men jeg har hatt noen turer med SAS' A340er og det er en meget komfortabel maskin etter min erfaring. For de fleste som reiser som par i apekatt-klasse, så er jo dessuten A340 med sin 2-4-2-konfigurasjon en drøm, sammenlignet med 787'ens 3-3-3...

Helt enig! Men det er jo Kjos som har sagt at det er gamle og støyete maskiner. Da tror jo folk at de er det.

Ja just de! någon som vet om man fick igång IFE på denna maskin?

Det er vel et fåtall som ev. er misfornøyd med at det er en A340 de flyr med, det store fokuset nå er jo om flighten er på rute eller ikke.

Status
Not open for further replies.
Back