Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

DY7201 OSL-BKK idag er forsinket en time (foreløpig). Forventet avgang er satt til 16:20. SMS'en fra DY sa ingenting om årsak.

Update: Forsinket pga. "tekniske årsaker" sa de nettopp over høyttaleren.
Update 2: Forsinkelsen er redusert til kun 30 min. nå.

Snacky

7201 antar jag du menar ;) hoppas de är nåt snabbt åtgärdat nu så inte -LNA börjar krångla nu..

Ny avgangstid satt til 17:00 for DY7201 OSL-BKK. Flyet står heller ikke ved gaten ennå. Crewet sitter her bak meg og ser ut til å kjede seg litt.

UPDATE: Crewet fikk seg visst noe ventemat (kuponger), og ser ikke så misfornøyde ut lengre :)

UPDATE2: Gaten ble nettopp byttet fra 58A til 50. Samme estimerte avgangstid.

Snacky

Last edited:

Det er ikke allverdens av parkeringsplasser ledige midt i en Lørdagspeak på Oslo Lufthavn, derfor står -LNA på Alfa Nord og problemet er løst.
Maskinen blir tauet inn så fort gaten blir ledig! :up:

Lna står på alfa nord ennå, kjørte akkurat forbi nå..

Alt under 24 timers forsinkelse med DU, og pax er superhappy ;)

Håper DU ender opp med permanent 15 timer forsinkelse fra bkk. Så får man i hvert fall en fornuftig tur hjem.
Å fly til europa kl. 9am lokal tid er tragisk.

Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Håper DU ender opp med permanent 15 timer forsinkelse fra bkk. Så får man i hvert fall en fornuftig tur hjem.

Da er det jo bare å velge noen andre. Er tidene feil for deg, finnes det kanskje andre alternativ!?

Hva i all verden er så tragisk med det?

Snacky

Noen var svært lite fornøyde med at vi da ble like forsinkede ved ankomst, som ved avgang (to timer og et kvarter), da de mistet videre forbindelse og selvsagt sutret for det, men de skulle da selvsagt også selv ha sørget for å ta høyde for litt mer forsinkelse enn det som er vanlig med andre selskap. Jeg for min del har god tid, og nyter litt avslapping i PG-loungen før avgang videre om litt over to timer.

Snacky

Lange forsinkelser kan skje selv i de beste "familier". Og ombookinger til partnere og problemfrie reiser hos konkurrenter til Norwegian Longhaul er ikke alltid regelen, for alle passasjerer.

Bare les denne tråden.

http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=102687&highlight=sk907

Gleder meg til bortforklaringene.

Vidar

Lange forsinkelser kan skje selv i de beste "familier".

Hehe, min flight videre fra BKK har nå også blitt forsinket med 50 min. Jeg er ikke av de heldigste om dagen. Og helvete så trøtt jeg er ... :(

Snacky

Last edited:

Gleder meg til bortforklaringene.

Beklager. DU har overhodet ikke hatt oppstartsproblemer. De har ikke behandlet pax konsekvent mangelfullt ved store forsinkelser. De har ikke måtte ta et fly ut av produksjon. De har ikke måtte leie inn HiFly på uregelmessig basis. De gar ikke hatt massive forsinkelser. De har heller ikke vært i krisemøte med Boeing om problemene. Og ikke har de beklaget seg for dårlig paxhåndtering.

Skal bli vanskelig å bortforklare. Men hvis du vil bortforklare DUs oppstartsproblemer som ikke engang Kjos selv forsøker seg på i særlig grad, så go ahead.

Beklager. DU har overhodet ikke hatt oppstartsproblemer. De har ikke behandlet pax konsekvent mangelfullt ved store forsinkelser. De har ikke måtte ta et fly ut av produksjon. De har ikke måtte leie inn HiFly på uregelmessig basis. De gar ikke hatt massive forsinkelser. De har heller ikke vært i krisemøte med Boeing om problemene. Og ikke har de beklaget seg for dårlig paxhåndtering.

Skal bli vanskelig å bortforklare. Men hvis du vil bortforklare DUs oppstartsproblemer som ikke engang Kjos selv forsøker seg på i særlig grad, så go ahead.

Tror du missforsto LN VLE sitt innlegg. Han sier ikke at Norwegian ikke har hatt problemer. Men at problemer kan oppstå selv "i de beste familier". Og tenker vi oss litt om, så har det vel vært en hel del Tech hos andre også, eller hva?

Har ikke tenkt å påstå at ikke Norwegian ikke har hatt oppstart problemer. Men det har her på forumet blitt ganske flittig raljert over at man ikke er i en allianse og kun booket om passasjerer til eget flyselskap. Det har blitt trukket frem at med et nettverksselskap i allianse med andre blir det booket omtil andre selskaper i alliansen. Det blir pekt på at det er mange seter ledige over dammen og at det ikke burde være problemer med å få nær tre hundre passasjerer til andre kontinenter. Det har vært raljert over at passasjerene blir over et døgn forsinket. Alle disse elementene ble også passasjerer fra ovennevnte tråd utsatt for av et selskap i allianse med andre selskap. Altså ikke noe særskilt for LCC som kunne få inntrykk av når man leser denne tråden.

Det var det jeg ville peke på. Synd du misset det.

Vidar

Har ikke tenkt å påstå at ikke Norwegian ikke har hatt oppstart problemer. Men det har her på forumet blitt ganske flittig raljert over at man ikke er i en allianse og kun booket om passasjerer til eget flyselskap. Det har blitt trukket frem at med et nettverksselskap i allianse med andre blir det booket omtil andre selskaper i alliansen. Det blir pekt på at det er mange seter ledige over dammen og at det ikke burde være problemer med å få nær tre hundre passasjerer til andre kontinenter. Det har vært raljert over at passasjerene blir over et døgn forsinket. Alle disse elementene ble også passasjerer fra ovennevnte tråd utsatt for av et selskap i allianse med andre selskap. Altså ikke noe særskilt for LCC som kunne få inntrykk av når man leser denne tråden.

Det var det jeg ville peke på. Synd du misset det.
Vidar

Masse nettverksselskap som opplever innstillinger og lange forsinkelser på LH ruter. Raljeringen gjelder vel håndteringen i en stor grad. Ser ikke ( ikke ofte iallefall ) BA/KL/AF/LH osv havne i avisen hvergang. Kan det ha noe med irr-håndteringen kanskje

Kan det ha noe med irr-håndteringen kanskje

Avisoppslag fra samme hendelse.

SAS indrømmer, at de har lavet en kæmpe fejl.

- Det er yderst beklageligt, at der er en gruppe, der er blevet bedt om at dukke op i lufthavnen, for så at få at vide, at de ikke kan komme med. Det er uheldigt, frustrerende og utrygt for dem, siger Trine Kromann-Mikkelsen, der er pressechef i SAS Danmark til ekstrabladet.dk.

- Der er sket en kæmpe fejl. Det er simpelthen, fordi der er sket nogle misforståelser mellem nogle enheder, der står for ombookningen af passagerer. De har glemt gruppen, siger pressechefen.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1746928.ece

Hvordan kan man glemme 30 passasjerer? Opererer man ikke med passasjerlister i nettverksselskap?

Men bra at man innrømmer at man ikke har håndtert det godt. Uansett lavpris eller nettverksselskap er det sine kunder man lever av. Og de bør man gjøre alt man kan for å forbli kunder hos en selv. Ser helt klart at Norwegian en periode fremover vil ha utfordringer med å bli oppfattet som troverdig for de reisende.

Men er så pass opp i årene at jeg godt husker hva ville streiker i SAS gjorde for det selskapets omdømme blant de reisende. Heldigvis ser det ut til å være et tilbakelagt stadium. Håper ikke at Norwegian blir rammet av det samme omdømmetaket og at heller ikke SAS opplever det samme igjen.

Vidar

Enda bra at du fant det ut. Men fortsett å grave sikkert mange fler slike grelle eksempler. Var allikevel ikke det som var essensen, snarere det at i andre tilfeller så måtte i en stor grad pax fikse seg selv når det gjaldt ombooking.

Forøvrig så aner jeg en god del ekstra smør på når mor og far skal fortelle hvor fryktelig dårlig behandlet poden har blitt, uten å forsvare behandlingen

Enda bra at du fant det ut. Men fortsett å grave sikkert mange fler slike grelle eksempler. Var allikevel ikke det som var essensen, snarere det at i andre tilfeller så måtte i en stor grad pax fikse seg selv når det gjaldt ombooking.

Nå var det vel knapt bare det faktum at passasjerene måtte booke om som var fremholdt som problemet. Det ble vel fremholdt omtrent som et faktum at på reiser med nettverksselskaper så bookes man alltid om til andre (det var iallefall flere oppslag i media om hvor enkelt SAS fortalte at det var å booke om til andre selskaper, som nok var ment å signalisere dette).

Hva angår smør og oppslag i media, så er vel mitt inntrykk at de som var aktive når det stod på som verst rundt DYs long haul problemer tok det meste av mediaoppslagene som god fisk og en nøktern representasjon av hva som var sannheten. Kanskje gjelder det andre regler i slike tilfeller?

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back