Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Noterer til sammenligning at SK har 89% innenfor 10 min til BKK fra GEN og 98% innenfor 7 min til BKK fra CPH, hva skjer egentlig på GEN - værproblem eller...?

Hva som skjer på Puente Genil Airport (GEN) vet jeg ikke, og at SAS fløy mellom Bangkok og Puente Genil eller forsåvidt OSL (hvis det var det du mente) visste jeg heller ikke. Hvorfor Norwegian har rundt 50% on time performance på sin longhaul ops vet jeg derimot, og det skyldes blant annet tekniske utfordringer på LNB, til dels LNA en sjelden gang, samt typiske innkjøringsutfordringer forbundet med en nysatsing.

Da kan vel DU tone ned markedsføringen av The Long Distance Recelution?

Så, A340 flys inn til ARN, for å fly ARN-BKK, mens LNA flyr JFK-ARN, for så posisjoneres til OSL for OSL BKK. Hvorfor ikke bare fly A340en til OSL, og bruke den til BKK, og bruke LNA fra ARN til BKK?

Så, A340 flys inn til ARN, for å fly ARN-BKK, mens LNA flyr JFK-ARN, for så posisjoneres til OSL for OSL BKK. Hvorfor ikke bare fly A340en til OSL, og bruke den til BKK, og bruke LNA fra ARN til BKK?

Sikkert for å få rutetabellen til å gå opp.

Norwegian sier de skal fly LNB "hjem" til Stockholm.
Hvordan er dette mulig, når hjemmebasen er i Bangkok, flyet er registrert i Irland, og Boeing har sitt vedlikeholds lager i London?
Klarer ikke helt å se at Stockholm er hjemme.

Hvordan er dette mulig, når hjemmebasen er i Bangkok, flyet er registrert i Irland, og Boeing har sitt vedlikeholds lager i London?

Alle vet jo at Norway er hovedstaden i Sweden, selvfølgelig skal LNB the Norwegian hjem til Stockholm... =D

Noterer til sammenligning at SK har 89% innenfor 10 min til BKK fra GEN og 98% innenfor 7 min til BKK fra CPH, hva skjer egentlig på GEN - værproblem eller...?

SAS flyr ikke fra OSL til BKK så litt vanskelig og forstå hvor du henter den sammenligningen ifra :D

Fra andre poster jeg har lest så har jeg tydet det til at det er på ARN de har teknisk hovedbase for 787ene sine, og der Boeing har avtale om "gull-reparasjoner" o.l.

Hjemmebasen til crewet er i Bangkok. Det er vel strengt tatt ikke det samme som at den tekniske basen er der. Nayak, som vel opererer Gold Care for Boeing, har heller ingen stasjoner i hverken London eller Irland. Ifølge Nayak så har de 787-capabilities på både OSL og ARN, så det er kanskje en del av en større plan.

-LNB kommer nog behandlas som sagt hos nayak på ARN.

Nu kan vi då räkna med att CS-TQZ kommer flyga från ARN inom en framtid då :)

Han sa på radioen at lnb skulle gå på kortruter i Europa til problemene var løst, skal den gå fra arn eller osl tru? Får håpe lna oppfører seg pent framover nå da..

... og flyene flyr av seg selv, eller trenger de crew?

Han sa på radioen at lnb skulle gå på kortruter i Europa til problemene var løst, skal den gå fra arn eller osl tru? Får håpe lna oppfører seg pent framover nå da..

Skulle gissa på ARN jag eftersom LNA gick från OSL.

plus att om nåt händer med LNB under tiden så finns ju nayak på ARN.

men nu måste ju hi fly ha crew i bkk och jfk för att slippa förseningar. Eller används DU's crew på a340 kanske?

Da kan vel DU tone ned markedsføringen av The Long Distance Recelution?

For det første så er det vel DY som bedriver markedsføringen og ikke DU, og for det andre så lurer jeg på hvorfor de skal tone noe ned? De har vel fortsatt 50% av flygningene med Dreamliner, og markedsføringen gjelder vel for fremtiden også..

DY har vel på ingen måte tonet LH satsningen sin, og at LNB er B-vare, skal vel de strengt tatt ikke straffes for. Om ikke så mange ukene er Dreamliner nr3 på plass, får håpe det går bedre for dem da. Jeg ønsker dem heller lykke til, enn å smile av skadefryd som mange her gjør..

Hjemmebasen til crewet er i Bangkok. Det er vel strengt tatt ikke det samme som at den tekniske basen er der. Nayak, som vel opererer Gold Care for Boeing, har heller ingen stasjoner i hverken London eller Irland. Ifølge Nayak så har de 787-capabilities på både OSL og ARN, så det er kanskje en del av en større plan.

Nayak på ARN er 'hovedbasen' for DU's Gold Care program. På OSL har de kun 'line maintanance' - altså kun turnaround-sjekk.

Den som er godt forberedt har ikke uflaks...

Ja, da har man hørt det også...:D Man kan naturligvis ha uflaks uansett hvor godt forberedt man er, for uflaks er i sin natur tilfeldige hendelser. Tilfeldige hendelser kan man vanskelig gardere seg mot for å unnslippe disse - man kan kun planlegge for å unngå systematiske hendelser. Man kan imidlertid gjennom gode forberedelser minimere problemene som oppstår for kundene når noe går galt.

Det kan vel ikke være vanskelig å forstå at Wahoo forsøker å sette problemstillingen på spissen...? Det er ikke alltid at ting skal tas helt bokstavelig.

Tjoo, men i og med de har valgt det segment de nu har (LCC), og må forvente at få samme antal tekniske cancelleringer som alle andre, så er man vel alt andet lige en dårlig forretningsmand hvis man ikke budgetterer med de omkostninger det nu har. Og så sætter man vel sine "revolutionære lave priser" i forhold til det. Og derved er det i min verden ikke et validt argument at sige at prisforskellen mellem ens egne priser og de rigtige selskabers har noget at sige.

Man kan naturligvis ha uflaks uansett hvor godt forberedt man er, for uflaks er i sin natur tilfeldige hendelser.

Utsagnet adresserer at man må planlegge for hvordan man skal håndtere eller eliminere tilfeldighetenes spill. Flaks skal man ikke planlegge med.

Status
Not open for further replies.
Back