Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

DY7206 är beräknad att landa på Arlanda kl. 23.45 ikväll, de vill säga om man får ordning på -LNB.

DY7005 ARN-JFK borde gå i rätt i tid kl. 17.35 då troligen EI-LNA flygs in från Oslo för att ta den flighten.

Fast enligt de tidigare posterna är DY7206 inställd.

Ikke usannsynlig at de planlegger en ferry til ARN for reparasjon der. Og da gir det mer mening i å booke om gjestene også ..

Igjen, har ikke denne forsinkelsen gått ut over noe mer enn den flighten som skulle være mellom BKK og ARN i går?

Igjen, har ikke denne forsinkelsen gått ut over noe mer enn den flighten som skulle være mellom BKK og ARN i går?

Jo LNB skulle jo gått til New York i ettermiddag, etter returen fra BKK. Det blir jo ikke noe av selvfølgelig. Men LNA er vel kansje redningen i dag siden den egentlig har fri til i morgen ettermiddag.

At de gir opp hele flyet og sender passasjerer med andre selskaper er jo virkelig en ripe i lakken og omdømmet selskapet. Jeg ser på beundring på hvordan Norwegian har kjempet seg for å holde flyene i rute, og de har jo ikke kansellert en eneste LH flight til nå! så vidt jeg vet. Det er uproblematisk å la passasjerene vente, så lenge de får god behandling underveis, med hotell og mat osv. Man kunne sendt utålmodige business passasjerer med andre selskaper, men hva nå med flyet, skal det gå tomt tilbake ?. Hva koster dette ?, dette kan jo bli kostnader som kommer på fremtidige billettpriser. En typisk Norwegian passasjer kan akseptere noe venting, så lenge det fører til noe bra tilslutt. Gi de Thai massasje i kompensasjon !

Jo LNB skulle jo gått til New York i ettermiddag, etter returen fra BKK. Det blir jo ikke noe av selvfølgelig. Men LNA er vel kansje redningen i dag siden den egentlig har fri til i morgen ettermiddag.

Kanske vi får ännu ett gästspel av Hi Fly till morgondagens ARN-BKK om inte -LNB blivit frisk tills dess ;)

Det er uproblematisk å la passasjerene vente, så lenge de får god behandling underveis, med hotell og mat osv.

Nuuuvel.......
Er vel ikke helt overbevist om at alle passasjerer deler det synspunket, for å si det forsiktig.

Jeg ser på beundring på hvordan Norwegian har kjempet seg for å holde flyene i rute, og de har jo ikke kansellert en eneste LH flight til nå! så vidt jeg vet. Det er uproblematisk å la passasjerene vente, så lenge de får god behandling underveis, med hotell og mat osv.

Dagens lekse med ironi :)

Ikke usannsynlig at de planlegger en ferry til ARN for reparasjon der. Og da gir det mer mening i å booke om gjestene også ..

Har de booket om samtlige passasjerer, og har alle blitt ombooket slik at de kommer seg hjem, eller satser DY på å få orden på flyet?

Rimeligste med QR på søket til amadeus.net var £551 i sted, ganske nøyaktig NOK 5300,-. Egentlig ikke så galt "last minute" og én vei? Bookingklasse el.l. fikk jeg ikke sett på.

Blir den fakturaen 'forwardet' direkte til Boeing?

LNA på takeoff fra OSL som NLH81F. Da bærer det vel mot ARN og videre til JFK som DY7005

At de gir opp hele flyet og sender passasjerer med andre selskaper er jo virkelig en ripe i lakken og omdømmet selskapet.

Neppe, de har jo hittil hatt folk som har sittet både 24 timer og 48 timer strandet rundt forbi - det er en større ripe i lakken.

-LNA funket ihvertfall strøkent over dammen inatt som 7002. Satt i Premium sammen med Mette-Marit, Heiki Holmås og halve PST.

Jeg ser nå at de setter inn A343 i morgen ( lørdag ) ARNBKK
I følge Amadeus i alle fall...

35K*DY7205 GL /ARN 5 BKK 1545 0655+1E0/343

Har denne færre seter enn B787, ettersom det plutselig ble helt fullbooket?

Jeg ser nå at de setter inn A343 i morgen ( lørdag ) ARNBKK
I følge Amadeus i alle fall...

35K*DY7205 GL /ARN 5 BKK 1545 0655+1E0/343

Har denne færre seter enn B787, ettersom det plutselig ble helt fullbooket?

Litt rask telling i seat maps sier de har noe lunde likt antall seter.

-A

DY 7206 har precis lyft från BKK.
Kärran landar väl imorgon vid 06 tiden på ARN.

Neppe, de har jo hittil hatt folk som har sittet både 24 timer og 48 timer strandet rundt forbi - det er en større ripe i lakken.

Nå vet jeg ikke hva som er problemet med flyet, kanskje det trenger en lengre rep, og om-booking var eneste mulighet, men vist Norwegian har latt seg påvirke av media og om-booker pga. dette, er det jo ganske uheldig. 24 t. forsinkelse er helt ok, jeg har mange ganger opplevd å komme for sendt inn til en hub i Europa til at man rekker kveldsflyet inn til Norge, man blir da innlosjert på hotell, og må ta neste fly dagen etter, som gjerne ikke går før kl. 12. Og man får en forsinkelse på gjerne 20 timer, og dette med et nettverkselskap, så 24 timer med Norwegian i en innkjøringsfase med et pionerprosjekt som dette er uproblematisk. Det de kan risikere er jo at passasjerene neste gang velger Qatar isteden vist de like dette selskapet, eller noen passasjerer kan føle det skremmende og fly halve jorden rundt til en fremmed araberstat med flybytte osv. Noen passasjerer har ikke noe i mot å forlenge ferien med en dag eller to, osv, så lenge de blir godt tatt vare på. Det beste er selvsagt at flyene flyr, så la oss håpe det.

Status
Not open for further replies.
Back