Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Hvor mye informasjon får pax som står på OSL om rettigheter ifht. erstatninger grunnet store forsinkelser? Hva har man egentlig krav på etter så mange timer?

Nå er DY7211 til Bangkok allerede forsinket en time - til 13:30..

Last edited:

Jag minns fortfarande tidigare i sommar när Kjos fick frågor om Boeing 787 från svensk tv i ett nyhetetsprogram och hur mycket försenade leveranserna var till Norwegian och om han hade fullt förtroende för 787.

Han svar var "Det er ikke noe galt med nye fly, bare de gamle, he he he!"

Og så blev Bjørn Kjos selv ramt at en Norwegian aflysning...hvordan tog han det ????
Han må være blevet tosset....
De er heldig i Norwegian at de har Hi-Fly som back-up...HiFly må da grine hele vejen til banken...
De sidder lige så roligt og venter på opringningen fra Norwegian...Nå selv om jeg er SAS mand med ud og hår, så håber jeg trods alt at Norwegian ender med at få styr på det her. Men jeg synes alligevel at deres info chef.."komiske Alice" eller hvad hun nu kaldes, skulle holde op med at sige at de kunne ombooke, for det passer ikke...De skal op med kassen for at få nye billetter, og det er det de ikke vil...
Hilsen Ole

En grunn til at jeg unngår å reise med lavserviceselskaper er hva som skjer/ikke skjer ved forsinkelser og kanselleringer. Det trenger ikke å forekomme oftere hos lavserviceselskapene, men håndteringen er veldig forskjellig. Det som er viktig på korte reiser er 10x viktigere på langruter. Innen Europa finnes bra med alternative ruter og ledige seter og billige billeter på kort varsel om noe skjer, så man kommer seg fram. Mye verre på langruter.

Kanskje derfor veletablerte lavserviceselskaper har holdt seg unna langruter.

Leser litt på Forbrukerrådet sine nettsider om rettigheter: http://www.forbrukerradet.no/forside/presse/pressemeldinger/flyrettigheter

Der står det bl.a. (min utheving): "Ved en kansellering har du krav på det som står i punktene over. I isteden for å få pengene tilbake for billett, kan du i tillegg kreve omruting snarest mulig til det endelige reisemålet, eller på en senere dato etter ditt eget valg."

Hvis du kan kreve omruting, hva innebærer egentlig det? Høres veldig uklart ut hva som ligger i en omruting. Holder det at DU i dette tilfellet tilbyr plass på en senere avgang selv om det f.eks. skulle være 2 døgn frem i tid? Og hva ligger egentlig i det å kunne kreve. Ser for meg at det mer blir et ønske fremfor et krav når man ikke har med nettverksselskap å gjøre som ikke har muligheter til å sende folk med andre selskaper uten å måtte kjøpe vanlige billetter. Det høres egentlig ut som det er lett å komme seg unna slike forpliktelser.

I så tilfelle må vel HiFly crewet ha hviletid så snart de ankommer JFK eller? Så er begrenset hvor mye man får hentet inn.

Det kan være de sender nytt crew prompte raskeste vei til JFK for å redusere hviletiden.

Hva er årsaken til at avgangen fra i går kanselleres og deretter settes opp med nytt flightnummer?

Det kan være at det er fare for at det kommer i konflikt med neste flight el.l. Det samme har SAS gjort når de har hatt kraftig forsinkelse.

Og leppa er ute i kjent stil:

- Nå er det ikke slik at det står 275 ledige seter og venter hos andre selskaper heller. Vi er ikke med i noen allianse. Det har selvsagt også en kostnadsbegrunnelse. Men det er fullt mulig å kjøpe billetter med andre selskap, dersom de finnes, uten et alliansemedlemskap. Vi har vurdert det som bedre å fly passasjerene direkte uten å sende dem ut på en runde i Europa med andre selskap og kanskje risikere at de må vente på flyplasser Europa rundt, sier Skånvik.

Noen maa finne frem komisk Ali... Naa! ;)

Hei!

Synes fryktelig synd på de som syår midt opp i kaoset og skal jobbe!

Har totalt mistet troen på Norwegian, og har faktisk valgt å droppe dem på fredagens tur til Alta, booket ny tur med SAS/Widerøe i stedet nå, selv om prisen er mye høyere enn den DY-billetten jeg alt har booket og jeg "taper" denne!

Kan ikke risikere å bli stående eller overlatt til meg selv om noe "snag" skulle skje, selv innen Norge!! Det har man stort sett ikke tid til....

Vurderte også å sende 40 pers til LA neste sommer for et bryllup med DU, men med slik service og kaos er det også totalt uaktuelt. Dette går den veien høna sparker DU, og det på billigste klasse!

1: Saksøk Boeing og få nye eksemplarer levert, evt bytt yil Airbus (Kjøpe Hi-FLY??)
2: Opprett en avtale med ombooking til andre selskap ved hendelser
3: Øk omfanget og tilgjegelighet på kundeservice

Da først er jeg redd dette prosjektet har livets rett....

Kim

Hovedproblemet til Norwegian er at de har en mye høyere utnyttelse av flyene.
Se på BA som har 3 dreamlinere og flyr en daglig t/r Toronto og china southern har 1 daglig til london og noen domestic med 3 fly.
Det er vanlig å ha en ganske fleksibel ruteplan med så nye fly da det alltid er litt barnesykdommer.

Ser ut som om flyet skal gå nå kl. 1340 i følge osl.no.
Håper det er riktig.

Likte vinklingen til VG på saken::lol:

Kildehttp://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10135089
Jøss, så Bjørn Kjos får selv oppleve den meget godt markedsførte "Dreamlineropplevelsen"...? 30 % større vinduer, og 30 % mer forsinket...? :lol:

Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Var det ikke også noe med ar pax måtte sove på gulvet på Arlanda. :-P

Sett at han mente TQZ, denne har 267 seter, dreamlineren har 291 seter. Mao noen blir stående igjen på bakken både på osl og jfk (igjen) hvis dreamlineren er utsolgt.

Last edited:

Sett at han mente TQZ, denne har 267 seter, dreamlineren har 291 seter. Mao noen blir stående igjen på bakken både på osl og jfk (igjen) hvis dreamlineren var utsolgt.

Hvis det er tilfelle blir det sikkert nok et medieoppslag... hehe :D

Ikkje bra..

Status
Not open for further replies.
Back