Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Ser ut som Hifly ligger inne i systemet frem til 24 oktober, foreløpig. Noen som vet hvordan det ligger an med LNB nå, er den snart på vingene igjen?

Ser ut som Hifly ligger inne i systemet frem til 24 oktober, foreløpig. Noen som vet hvordan det ligger an med LNB nå, er den snart på vingene igjen?

Måste ju vara nåt tok då man förlängt Hi Fly med 1 vecka.

Hørt rykter om at -LNB er flydd over til BFI, der Boeing jobber med maskinen?

Hørt rykter om at -LNB er flydd over til BFI, der Boeing jobber med maskinen?

Tror jag inte, inga tecken på att -LNB har flugit nåt sedan BKK-ARN NAX7216.

Boeing skickade väl ett team till ARN där -LNB står nu i hangar hos Nayak.

Vært stilt om LNA en stund. Det betyr vel at den funker omtrent som den skal. Klare de å holde i gang det rimelig stramme programmet med den nå, uten større forsinkelser?

Vært stilt om LNA en stund. Det betyr vel at den funker omtrent som den skal. Klare de å holde i gang det rimelig stramme programmet med den nå, uten større forsinkelser?

Ja LNA funker rimelig bra, det har den gjort det meste av tiden. Men dro på seg 2 timer forsinkelse på lørdag pga teknisk. Men er på rute igjen i dag.

ser jo riktig så bra ut i dag, lna har nok hatt litt medvind i natt og lander 20 min før rute.

Ser ut som LNB skal tilbake i trafikk 13.oktober, og LNA skal ut for å gjennomgå samme maintenance som LNB.
HiFly skal altså forsette å fly fra ARN en stund til.

Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Et det riktig oppfattet at DU har fått mer eller mindre kontroll på regulariteten sin etter å ha satt LNB på bakken? Opplever at det er mye mindre støy nå.

Ser ut som LNB skal tilbake i trafikk 13.oktober, og LNA skal ut for å gjennomgå samme maintenance som LNB.
Dessuten kan det være bedre å ha LNA som back-up for LNB en HiFly, pga crew comonality. Jeg vil også tro at et av resultatene av "krisemøtet" mellom DY og Boeing på fornebu for litt siden er at LNC blir sterkt prioritert i produksjonen hos Boeing, så den kommer i god tid før den trengs i produksjonen og kan få en del flighter på baken, mens en av de andre 787 står som back-up.

Man har også fått en annen løsning som backup, uten at jeg tror jeg kan si noe om det. Ikke noen spesiell greie, men man har i hvert fall tatt innover seg behovet for mer fleksibilitet. Og det er jo veldig bra.

Det har vært mye støy i det siste, og en god del har kanskje vært berettiget, men jeg vil tro (og håpe) at man ser et langt bedre produkt i tiden fremover.

Re: Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Man har også fått en annen løsning som backup, uten at jeg tror jeg kan si noe om det.

Pirrer ikke nysgjerrigheita i det heile :D
Lukter man annet reservefly/selskap? ;)

Ja de hörde jag med, -LNB ferry till OSL och -LNA ferry till ARN för maintence där :)

Norwegian tar også sin andre Dreamliner ut av trafikk.

http://www.na24.no/article3692749.ece

Blir spennende å se hvilket fly som går fra BKK på søndag da (selv om de sier de ikke tar Dreamlineren ut før i neste uke). Håper bare jeg kommer meg hjem uten særlig forsinkelse.

Snacky

Last edited:

Norwegian tar også sin andre Dreamliner ut av trafikk.

http://www.na24.no/article3692749.ece

Blir spennende å se hvilket fly som går fra BKK på søndag da (selv om de sier de ikke tar Dreamlineren ut før i neste uke). Håper bare jeg kommer meg hjem uten særlig forsinkelse.

Snacky

Haha jag förstår inte vad alla tidningar får informationen från att -LNB är i USA när den i själva verket står på ARN :P

Som ni kan läsa i trådar ovan så verkar det som -LNB ska flyga till BKK på lördag, då -LNA & -LNB byter plats på "verkstaden" på ARN.

Svenska dagbladet har en bättre artikel där det framgår att -LNA ska ur trafik så fort -LNB är klar.
http://www.svd.se/naringsliv/norwegians-andra-dreamliner-tas-ner_8600928.svd

Last edited:

Haha jag förstår inte vad alla tidningar får informationen från att -LNB är i USA när den i själva verket står på ARN :P

Som ni kan läsa i trådar ovan så verkar det som -LNB ska flyga till BKK på lördag, då -LNA & -LNB byter plats på "verkstaden" på ARN.

Svenska dagbladet har en bättre artikel där det framgår att -LNA ska ur trafik så fort -LNB är klar.
http://www.svd.se/naringsliv/norwegians-andra-dreamliner-tas-ner_8600928.svd

LNB HAR vært en liten tur til SEA, før den gikk tilbake til ARN.

Mulig LNA også skal en liten tur til SEA også sies det.....

LNB HAR vært en liten tur til SEA, før den gikk tilbake til ARN.

Finnes ingen record av hverken flyvning eller SEA-besøk siden den ble satt i hangar på ARN den 29/9 .. Nayak er 'Designated Gold Care verksted' og er ansvarlig for slike modifiseringer - med eller uten hjelp fra Boeing.

Finnes ingen record av hverken flyvning eller SEA-besøk siden den ble satt i hangar på ARN den 29/9 .. Nayak er 'Designated Gold Care verksted' og er ansvarlig for slike modifiseringer - med eller uten hjelp fra Boeing.

Har det fra Boeings mekaniker ved OSL som nevnte det.....

Har det fra Boeings mekaniker ved OSL som nevnte det.....

Tror nok vedkommende var misinformert. Det er mange spottere i SEA og det hadde garantert blitt bemerket hvis den viste seg ...

Status
Not open for further replies.
Back