Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. (del 1)

Status
Not open for further replies.
Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Nå vet jeg ikke hva som er status for andre flyselskaper, men Qatar har vel klaget på "kvaliteten". Om Qatar har outsourcet alt vet jeg ikke, men forstår jeg deg dithen at du mener at disse tekniske problemene ikke ville oppstått om DY selv tok hånd om vedlikeholdet?

Qatar, i form av Al Baker, har vel i grunn klaget på kvaliteten/leveringstidpunkt/rekkevidde/etc. på samtlige flymodeller Qatar enten har i flåten eller har bestilt. Så der er bare ting som de pleier å være

Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

LNB på vei fra ARN til OSL nå

Antar att -LNB ska flyga DY7001 OSL-JFK då denna nu är försenad till kl. 20.50.

Konstigt byte man gjorde idag, antar att -LNA går tillbaka till ARN sen då..

Jeg skjønner ikke dette. LNA stod på OSL nå. Hvorfor flyr ikke den til JFK i kveld?

Jeg skjønner ikke dette. LNA stod på OSL nå. Hvorfor flyr ikke den til JFK i kveld?

Jag vet inte, var bara en teori jag hade att de var sån tajming att LNB landade på OSL kl. 19.30 och flighten är beräknad kl. 20.50.

Skulle LNA flugit till JFK borde väl hon lyft i tid eller?

Lna hadde visst noe problemer med surstoff i cockpit etter hva jeg ble fortalt. Derfor den står i ro her på osl. Lnb måtte vel til arn og tømmes før den gikk tom hit.

Kom inn fra LHR i ettermiddag, og snakket med tekniker. LNA er syk og kan ikke fly. Sannsynligvis klar først i morgen var det han sa. Han viste ikke hva som var galt, det ville vist ikke de som jobbet med den si noe om. Men de holdt på foran ved nesehjul, og avionikks rommet.
Hva dette betyr vet jeg ikke, men den står nå der ennå.

Kom inn fra LHR i ettermiddag, og snakket med tekniker. LNA er syk og kan ikke fly. Sannsynligvis klar først i morgen var det han sa. Han viste ikke hva som var galt, det ville vist ikke de som jobbet med den si noe om. Men de holdt på foran ved nesehjul, og avionikks rommet.
Hva dette betyr vet jeg ikke, men den står nå der ennå.

Nu är det kanske -LNA´s tur att drabbas av fel medan -LNB är den "friska" i gänget.

Nu är det kanske -LNA´s tur att drabbas av fel medan -LNB är den "friska" i gänget.

Det er uansett veldig trist at de ikke får disse i luften. Og at de holder seg der de skal.
Boeing har en liten jobb å gjøre.

Det gikk visst ikke så bra.. Etter en kommentar på FB å dømme ble det retur til gate...

Det gikk visst ikke så bra.. Etter en kommentar på FB å dømme ble det retur til gate...

I følge FR24 passerer LNB Shetland nå, så ser ut som den til slutt kom seg avgårde

Hva skjer på JFK? 7002 skulle lande kl. 1050, men nå er ETA 1700. Har ikke klart å hente inn noe på turnaround, siden de bare var 3,5 time sen ut fra OSL?

Utfra DY sin Facebook-side ser det ikke ut som om flyet har reist fra JFK enda.
Noen som vet hva som er feil?
På norwegian.no står at 7002 er i rute.

Last edited:

Feil på emergency lighting.
Skulle gått nå 0800z men ikke i lufta enda. Har kona ombord og fint hvis hun kommer hjem snart ;-)

Qatar, i form av Al Baker, har vel i grunn klaget på kvaliteten/leveringstidpunkt/rekkevidde/etc. på samtlige flymodeller Qatar enten har i flåten eller har bestilt. Så der er bare ting som de pleier å være

Nå var vel mitt hovedbudskap den siste delen i innlegget mitt: Ville problemene til DY ikke oppstått om de selv stod for vedlikeholdet (jfr innlegg fra Vr)?

Status
Not open for further replies.
Back