Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Her står det at Norwegian ikke er medlem av IATA. Stemmer dette?

Du kan sjekke selv her, men ja det stemmer.
http://www.iata.org/about/members/pages/airline-list.aspx

Det er ingenting i veien for å booke billetter med andre selskaper for DU/DY, men det er klart det er som regel raskere, billigere og mer effektivt med en interline-avtale. Vi har booket om SK passasjerer ved enkelte anledninger til DY, da kjøpes ordinære billetter, og jeg mener at det motsatte også har skjedd.

Går bedre for Norwegian nu!
DY7001 er bare forsinket med 50 minutt idag iflg OSL

Nå har jeg helt mistet oversikten, er det hifly som flyr 7001 i dag?

Ser vel ut at man kommer seg tilbake på rutetid etterhvert, men handling av kunder som har blitt strandet, er helt håpløst. Brev, telefaks,notisoverføringer etc, hadde man før. Men når man har kommet til 2013 og ikke respekterer, og ivaretar kunder som kontakter dem på det store www. Det blir meningsløst, de fremstår som kommunikasjonsrådgivere uten evne til å bidra. Finnes flere gode eksempler på FB der selskapene yter veldig god service, når alle ting går rett vest. Men tydeligvis blir det for høye kostnader for Kjos og det er spesielt å se at Kjos nå er fraværende.

Helt enig med siste taler. Her skulle Kjos vært ute å beklaget alt som har skjedd den siste tiden til mange fortvilte pax.

Hur ser det ut inför söndag?
Kommer det bli något flygbyte på BKK,
-LNA till OSL och -LNB till ARN, eller fortsätter dom vara sina "baser" trogna?

Hur ser det ut inför söndag?
Kommer det bli något flygbyte på BKK,
-LNA till OSL och -LNB till ARN, eller fortsätter dom vara sina "baser" trogna?

Det byttet kommer ikke før neste helg igjen.

Leser i aftenposten i dag at norwegians talsperson sier at det ikke er nok ledige seter over atlanteren til at det er mulig å ombooke de som er blitt kastet av.
hvor dumme tror de egentlig at folk er?:rolleyes:

Leser i aftenposten i dag at norwegians talsperson sier at det ikke er nok ledige seter over atlanteren til at det er mulig å ombooke de som er blitt kastet av.

Noen tror nok på det.

JFK til Europa burde jo være relativt enkelt når det ikke er høytid. Har selv opplevd at BA har kansellert en 777, og fått alle pax avgårde med fly (eget selskap) ila. tre timer. Bortsett fra BA/AA (som vel har over 2000 eter/dag). Litt mer utfordring fra "et sted i Europa til Oslo", men det burde også være løsbart, hvertfall når alternativet er 48t i på JFK med usikkerhet når flyet skal gå.

Noen tror nok på det.

JFK til Europa burde jo være relativt enkelt når det ikke er høytid. Har selv opplevd at BA har kansellert en 777, og fått alle pax avgårde med fly (eget selskap) ila. tre timer. Bortsett fra BA/AA (som vel har over 2000 eter/dag). Litt mer utfordring fra "et sted i Europa til Oslo", men det burde også være løsbart, hvertfall når alternativet er 48t i på JFK med usikkerhet når flyet skal gå.

Jeg gjorde et kjapt søk på enveisbilletter fra JFK til OSL og det ser nå ut til at det er mulig å finne billetter fra rundt 550 USD, men jeg ser ikke hvor mange seter som er ledige (noen med KVS eller noe slikt kan kanskje sjekke dette). Det som undrer meg er hvorfor, gitt at det er ledige plasser, DY ikke kjøper billetter på det åpne markedet. De gir jo iallefall tilsynelatende de strandede passasjerene både hotell og mat, og det er neppe spesielt billig i NYC? 2 overnattinger + mat + tapt goodwill må vel koste sitt.

Deriblant Aftenpostens journalist tydeligvis, siden han/hun ikke stiller et eneste kritsik spørsmål til DY's løgner.
Er ikke sikkert de har snakket sammen, kan være en pressemelding som bare er kopiert inn.

Nettavisen tar opp prisforskjellene over dammen og SAS bruker anledningen til å fortelle om hva en billett hos dem inkluderer.

Pressekontakt Tormod Sandstø i SAS said:
Jeg sjekket senest i dag, om hva som hadde skjedd om en flyging til Bangkok ble kansellert, om vi kunne få booket om 250 passasjerer. De som jobbet med dette nølte ikke engang, det ville ikke vært noe problem, avslutter han.

"Det ville ikke vært noe problem" er en meget "cocky" uttalelse. Det ville helt sikkert vært et problem, men man ville ha fått det til etter hvert.

"Det ville ikke vært noe problem" er en meget "cocky" uttalelse. Det ville helt sikkert vært et problem, men man ville ha fått det til etter hvert.

Hva tror du det koster DY å ha en passasjer innlosjert på hotell ved en 48 timers forsinkelse? Jeg antar at DY ikke booker om fordi de enten ikke har kapasitet til å gjøre dette, eller at det ikke er plasser nok tilgjengelig, eller at det er billigere totalt sett for DY å ha passasjerene på hotell (jeg fant som nevnt tidligere enkeltbilletter fra NYC til OSL fra 550 USD).

Etter følgeforsinkelser hele uken siden tekniske problemer på JFK søndag kveld, er de så å si på rute igjen. DY7002 JFK-OSL med STA 1050 har ETA 1101, og maskinen skal ikke ut igjen før 1520 i morgen til BKK.

Hva tror du det koster DY å ha en passasjer innlosjert på hotell ved en 48 timers forsinkelse? Jeg antar at DY ikke booker om fordi de enten ikke har kapasitet til å gjøre dette, eller at det ikke er plasser nok tilgjengelig, eller at det er billigere totalt sett for DY å ha passasjerene på hotell (jeg fant som nevnt tidligere enkeltbilletter fra NYC til OSL fra 550 USD).

På hvilken måte har det spørsmålet noen relevans for det jeg skrev? Jeg kommenterte at SK-mannen hadde sagt at det ikke ville være et problem å booke om 250 pax. Jeg hevder at jo, det ville vært "et problem" for SK å booke om 250 pax, men at dem ville ha fått det til etter hvert.

På hvilken måte har det spørsmålet noen relevans for det jeg skrev? Jeg kommenterte at SK-mannen hadde sagt at det ikke ville være et problem å booke om 250 pax. Jeg hevder at jo, det ville vært "et problem" for SK å booke om 250 pax, men at dem ville ha fått det til etter hvert.

Jeg tror du misforstod hva jeg forsøkte å spørre om. Kanskje var det feil å quote deg, men jeg har inntrykk av at du kanskje sitter på litt informasjon & kunnskaper om hva slags kostnader denne typen irr-situasjoner innebærer.

Jeg innbiller meg at det påløper en hel del kostnader for DY, og at om det 1. var ledig plass & 2. at DY hadde infrastrukturen på plass for å gjøre bookingene så hadde de vel valgt den løsningen som var billigst totalt sett for DY (ombooking til andre eller hotell). Så mitt spørsmål var nok kanskje noe mer generelt orientert enn en kommentar spesifikt til ditt innlegg.

Status
Not open for further replies.
Back