Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.
Man høster som man sår. Kjos-ern har mer eller mindre latterliggjort alle konkurrenter etter at han lanserte IC-planene sine - og da særlig flåtekvalitet - så at noen velger å godte seg på Norwegians bekostning nå; vær så god.
Det som er mest kritikkverdig her er imidlertid irrop-håndteringen til Norwegian. Det virker rett og slett ikke som om de har forutsett et kanselleringsscenario med et fullbooket 787, og særlig ille er det - så vidt jeg har forstått - på utestasjonene i JFK/BKK. Det skader til syvende og sist Norwegians omdømme atskillig hardere enn kanselleringen i seg selv - det er folk vant med fra andre selskaper.
Kommunikasjonsavdelingens svada med Skånvik i spissen gjør også bare vondt verre, dog med unntak av førstegangsreisende som ikke vet bedre og pensjonister som setter pris på ekstra ferie dekket av Norwegian (hvis de har vett nok til å pushe saken gjennom hos Flyklagenemda). Det hadde vært bedre å si det som det er; vi har ingen avtale om å booke om til andre selskaper, og vi ønsker ikke å betale den ekstrakostnaden det medfører.
Jeg tror at dette her ordner seg fint på sikt, særlig når de får noen flere fly å rutte med, men dette var en varslet nedtur fra de som har litt peiling på IC-drift.
Man høster som man sår. Kjos-ern har mer eller mindre latterliggjort alle konkurrenter etter at han lanserte IC-planene sine - og da særlig flåtekvalitet - så at noen velger å godte seg på Norwegians bekostning nå; vær så god.
Det som er mest kritikkverdig her er imidlertid irrop-håndteringen til Norwegian. Det virker rett og slett ikke som om de har forutsett et kanselleringsscenario med et fullbooket 787, og særlig ille er det - så vidt jeg har forstått - på utestasjonene i JFK/BKK. Det skader til syvende og sist Norwegians omdømme atskillig hardere enn kanselleringen i seg selv - det er folk vant med fra andre selskaper.
Kommunikasjonsavdelingens svada med Skånvik i spissen gjør også bare vondt verre, dog med unntak av førstegangsreisende som ikke vet bedre og pensjonister som setter pris på ekstra ferie dekket av Norwegian (hvis de har vett nok til å pushe saken gjennom hos Flyklagenemda). Det hadde vært bedre å si det som det er; vi har ingen avtale om å booke om til andre selskaper, og vi ønsker ikke å betale den ekstrakostnaden det medfører.
Jeg tror at dette her ordner seg fint på sikt, særlig når de får noen flere fly å rutte med, men dette var en varslet nedtur fra de som har litt peiling på IC-drift.