Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Hvor er Bjørn Kjos når slike "irregularities" oppstår?
Når det er positive nyheter som skal ut er det han som tar æren for de, men når det er negative nyheter så er det de informasjonsansvarlige som får "æren" for de.

Hvor er Bjørn Kjos når slike "irregularities" oppstår?
Når det er positive nyheter som skal ut er det han som tar æren for de, men når det er negative nyheter så er det de informasjonsansvarlige som får "æren" for de.
Nå står vel ikke akkurt topplederen i SAS fram i media med beklagelser når det oppstår store forsinkelser i hans selskap, og det gjelder vel stort sett de fleste andre bransjer. Slikt har de andre ansatte til å ta seg av.
Jeg synes virkelig det er underlig hvor stor skepsien som kommer fram i alle disse postene er. Det er selvfølgelig en meget beklagelig situasjon Norwegian har vært- og er i, men jeg kan ikke få meg til å tro at de forkorter forsinkelser bevisst i systemene for å unngå å dele ut matbonger. Det er mulig at jeg er naiv og godtroende, men jeg tror faktisk de har andre og viktigere ting å tenke på i den situasjonen de står oppe i :skep

ETA 15:58 minus direktrouting og shortcut så bør den kunne være på stand til 15:45. Maskinen har 1:30h turnaround som fastsatt i AHM og da blir ikke klokka mer enn 17:15 - matkuponger eller ei.
Men for all del, vi begynner "gjerne" å dele matkort klokken 17:00 bare for å prinsipielt følge boka, så får heller bare kjerra bli enda mer forsinket da fordi 250 mann forsvinner i alle retninger for å kjøpe en baguett.

Gode holdninger ser jeg......
Aner jeg en viss bitterhet?

Gode holdninger ser jeg......
Aner jeg en viss bitterhet?

Bitterhet? Neppe - fokus én burde være både for "betalene pax" og alle andre at flyet går ut igjen så fort som mulig. Men om det i dine øyne er "god holdning", so be it.

Da flygningen er over 3500KM trenger de ikke tilby care før forsinkelsen er forventet å bli
over 4 timer. Påstand om at DY omgår regelverket er således ikke riktig !

Avinor er nede, når kom maskinen inn? Og når drar den igjen?

Avgang 17:30 iflg OSL Appen som tilsynelatende virker.

Da flygningen er over 3500KM trenger de ikke tilby care før forsinkelsen er forventet å bli

Det er da også rigtigt, my bad!

ETA 15:58 minus direktrouting og shortcut så bør den kunne være på stand til 15:45. Maskinen har 1:30h turnaround som fastsatt i AHM og da blir ikke klokka mer enn 17:15 - matkuponger eller ei.
Men for all del, vi begynner "gjerne" å dele matkort klokken 17:00 bare for å prinsipielt følge boka, så får heller bare kjerra bli enda mer forsinket da fordi 250 mann forsvinner i alle retninger for å kjøpe en baguett.

Att sannolikheten för att flighten skulle bli mer än två timmar sent torde varit hög för Norwegian redan vid ordinarie avgångstid så varför inte dela ut kupongerna i god tid (tex redan vid ordinarie avgångstid) istället för att leta efter passagerare som köper en baguette precis före den nya avgångstiden. Nu blev ju planet (minst) två timmar och tio minuter sent (som de flesta på forumet anat för länge sedan.

Att sannolikheten för att flighten skulle bli mer än två timmar sent torde varit hög för Norwegian redan vid ordinarie avgångstid så varför inte dela ut kupongerna i god tid (tex redan vid ordinarie avgångstid) istället för att leta efter passagerare som köper en baguette precis före den nya avgångstiden. Nu blev ju planet (minst) två timmar och tio minuter sent (som de flesta på forumet anat för länge sedan.

Se post #326.

Se post #326.

Fast i tisdag ropade de ut i högtalarna om matkuponger till de som skulle med New York flighten som även den var försenad. Det lät lite förvirrat "de passagerare som inte kommit igenom passkontrollen än ber vi avvakta tills vi kommit på hur vi skall dela ut kuponger till dem". Med tanke på antalet långa förseningar de drabbats av på LH så kunde man ju tro att de hade fått in rutinen hur de skall hantera dem. Säger inte /vet inte om SAS hanterar det bättre, men som det varit med Norwegian på sistone med passagerare som får sova över i terminalen på Arlanda kan jag inte påminna mig att jag läst om SAS.

Jeg tror jeg må ta med meg en stor flaske ett eller annet til deg når jeg lander i Oslo på torsdag neste uke. Det fortjener du!

Last edited:

Jeg tror jeg må ta med meg en stor flaske ett eller annet til deg når jeg lander i Oslo på torsdag neste uke. Det fortjener du!

Jotakk. :up:

Nå slettet jeg hele posten etter jeg hadde telt til 10, men vi får bare la det stå og se hva som skjer ut av det.

Fast i tisdag ropade de ut i högtalarna om matkuponger till de som skulle med New York flighten som även den var försenad. Det lät lite förvirrat "de passagerare som inte kommit igenom passkontrollen än ber vi avvakta tills vi kommit på hur vi skall dela ut kuponger till dem". Med tanke på antalet långa förseningar de drabbats av på LH så kunde man ju tro att de hade fått in rutinen hur de skall hantera dem. Säger inte /vet inte om SAS hanterar det bättre, men som det varit med Norwegian på sistone med passagerare som får sova över i terminalen på Arlanda kan jag inte påminna mig att jag läst om SAS.

Det der var det jeg som sa faktisk.
Grensekontrollen slapp ingen flere pax til NY gjennom passkontrollen av en eller annen grunn, og da var det mange som sto og ventet før passkontrollen.

Samtidig hadde jeg en god del passasjerer som allerede hadde kommet til gaten.
Jeg var alene. Jeg kan ikke dele meg i to.
Måten jeg løste det på da var å dele ut matkuponger til de pax som allerede hadde kommet til gaten, før jeg kunne flytte meg selv og matkupongene til en skikket plass utenfor passkontrollen.
Jeg har heller ikke øyne i terminalen, så jeg visste ikke hvilken gate/skranke som var ledig som jeg kunne bruke til å gi ut matkort.

Jeg vil heller gi passasjerene informasjon om at det vil bli utlevert matkort til dem, og at de vil få beskjed hvor det vil bli utdelt etterhvert.
Jeg liker å være ærlig, og å ha en "folkelig" tone med passasjerene - derfor jeg ordla meg slik.

Last edited:

No worries gutta, jeg skal spandere en Urge på Michael i morgen!

Jeg antar at reglene som skiller på over og under 3500km er basert på at det normalt serveres ("gratis") mat på lange flyturer.
Disse reglene har neppe tatt høyde for Norwegian sin praksis der mat må kjøpes.
For de som ikke har forhåndskjøpt mat, og heller baserer seg på å kjøpe ombord, kan det bli mange lange sultne timer. Jeg har lest at muligheten for å kjøpe mat ombord på Norwegian, først blir aktivisert flere timer ut i flyturen

Det høres ut som en god idè, å ha forskjellig regelverk utfra hva slags praksis de forskjellige selskapene har med matservering. Hva med å kompensere med gratis mat hvis ikke tralla er framme før det har gått f.eks 15 minutter? Gratis drikkebonger hvis det tar over 30 minutter, full refundering av billetten hvis ølen ikke er på bordet før det har gått en timer.

Status
Not open for further replies.
Back