Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Ser ut som (på flightradar24) at den har satt kursen mot Oslo akkurat nå.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Ifølge DN var det problemer med hydraulikken

http://www.dn.no/forsiden/borsMarked/article2682952.ece
Årsaken skal være problemer med vekt, som er knyttet til feil med hydraulikken på forhjulet til Dreamlineren, opplyser flyets kaptein til passasjerer DN.no har vært i kontakt med.

I tillegg til forsinkelsen medførte det også at 70 passasjerer ble denied boarding og fikk føle DY's skrantende kundeservice på kroppen
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Oppstarten på long hauls har vært et mareritt for Kjos og Co. Han er en gambler, og hadde alt fungert fra dag en, så hadde dette vært et moneymaking-opplegg. Men long haul med få fly på flere destiansjoner er gambling - og noe helt annet enn å fly B-737 over fjellet i Norge.

Hadde Kjos og Co hatt en noe mer ydmyk holdning, tror jeg dette hadde blitt mindre interessant for opinionen, men fyren har slått på stortromma, brukt nedsettende kommentarer om andre operatører i markedet, og i hele tatt lagt seg på en linje som ikke ligger langt vekk fra en kjent ire. I tillegg kommer dette kontroversielle med innleie av kontrakts-thaier på bekostning av norske arbeidstakere, samt registrering av flyene i Irland for å slippe norske skatter og avgifter. Det er egentlig trist å konstantere det, men det finnes mye skadefryd der ute nå.
Norwegian har sin fanclub, men også mange skuffede gjester nå.

Personlig hadde jeg ikke bestilt tur til BKK eller New-York med Dreamlinern i disse dager, erfaringsmessig vet man at det tar lang tid før operasjonen er oppe og kjører 100 % etter en sånn oppstart, med så mye teknisk snag, og følgeforsinkelsene vil sannsynligvis vedvare langt fremover.

Tally-Ho
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

If you pay with peanuts you get monkeys!
Thomas
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Hifly er vel strålende fornøyde.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Jeg burde vel sitert Someones
I tillegg til forsinkelsen medførte det også at 70 passasjerer ble denied boarding og fikk føle DY's skrantende kundeservice på kroppen

Thomas
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Skulle vært "artig" å vite hvor mange av de berørte av dette klusset som er skikkelig misfornøyde med behandlingen - føler man fort får frem de hissigste på VG nett osv. Dette er i alle fall bensin på bålet for mange, og sikkert en smule skadefro.

Det er i alle fall mye fokus på passasjerrettigheter, og vi får håpe Norwegian følger disse best mulig (tenker ikke da så mye på denne 80 kroners baguetten)

Ønsker dem lykke til, og at disse barnesykdommene snart vokser av seg.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Skulle vært "artig" å vite hvor mange av de berørte av dette klusset som er skikkelig misfornøyde med behandlingen - føler man fort får frem de hissigste på VG nett osv. Dette er i alle fall bensin på bålet for mange, og sikkert en smule skadefro.

Det er vel neppe noen kjekk situasjon for de som havner opp i dette, men det er vel også slik (som du sier) at det er de med de sterkeste oppfatningene som høres. At det blir kluss og informasjonsmangel ved irr er vel ikke noe nytt, og dette skjer vel selv de selskapene som ikke betaler peanuts (selv om man nok generelt sett regner med å bl tatt noe bedre vare på).
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

De aller fleste som er misfornøyde tror jeg ikke sier fra til VG om at de aldri skal fly Norwegian igjen etter 2 dagers forsinkelse, de holder antakelig bare kjeft og lover seg selv dyrt og hellig: Never again.

Utrolig kjedelig situasjon for både flyselskap og passasjerer.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Jag tolkar det som att en del pax JFK-OSL nu blir delayed 48h?
Hur gick det med bagaget för dessa 70 pax?
Man får hoppas Norwrgian såg till att samtliga 70 pax fick ut sitt incheckade bagage igen(om pax hade incheckat bagage)
Passagerarna skulle alltså själva ringa Norwegians telefonbokning i Lithauen för att boka om biljetterna?
Det låter billigt..sitta i en lång telefonkö från USA till Lithauen...:-(

Jag tror många är lite skadeglada för att Norwegian stenhårt har pushat på den unika "Dreamliner experience" och dessutom i största allmänhet snackat nedlåtande om andra vanliga flygplanstyper som används till USA från Europa...särskillt A330/A340 och högst troligt för att SAS använder dem.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Vet man hva som skjer med disse som ikke fikk bli med til OSL? Blir de ombooket til andre selskaper eller må de vente på neste DY-flight? Det blir vel JFK-ARN i morgen i så tilfelle?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

I følge DN blir ingen automatisk ombooket, men kunden må selv kontakte Norwegians kundeservice for å gjøre dette. Blir gøy når man kommer hjem tre døgn forsinket og oppdager at Norwegian har belastet kortet ditt for ombookingen. Man er heller ikke garantert plass på neste tilgjengelige avgang, og det er vel også slått fast at Norwegian ikke booker om til andre selskaper.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

For ikke å snakke om at kundeservice påstår at flyet er i rute.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

For ikke å snakke om at kundeservice påstår at flyet er i rute.

For ikke å snakke om at dette sikkert blir den tråden med flest posts, relevante og urelevante;)

Sånn på andre siden, kjør debatt, hva synes foket ville være best, at flyet kom hjem uten bags i det hele tatt. Tenker på om de tømte flyet for all bagasjen for å redusere skaden mest mulig for passasjerene ( nå er jo savnet bags og en skade ) eller omde kommer hjem med pax og bags..
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Hvis vi graver frem noen tidligere tråder om Norwegian IC, var det flere kloke herrer med god kjennskap til bransjen som advarte mot at IC ikke er det samme som en 737-operasjon. Dette ble raskt avfeid med at Kjos ikke var dum, han visste hva han gjorde osv.
Ser ut som om de gamle er eldst, og god bransjekunnskap aldri kan undervurderes.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Hvis vi graver frem noen tidligere tråder om Norwegian IC, var det flere kloke herrer med god kjennskap til bransjen som advarte mot at IC ikke er det samme som en 737-operasjon. Dette ble raskt avfeid med at Kjos ikke var dum, han visste hva han gjorde osv.
Ser ut som om de gamle er eldst, og god bransjekunnskap aldri kan undervurderes.

Nå hadde vel saken vært en helt annen om:

1. Boeing hadde klart å levere flyene i tide.
2. At de faktisk hadde fungert når de ble levert.

Dette handler vel egentlig ikke så mye med bransjekunnskap, men på en annen side burde kanskje Kjos ha ventet med oppstarten når man ser i hvilken retning dette har gått.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top