Norwegian's hvite haler

Kan se ut som den rød delen strekker seg ett vindu lenger inn på kroppen… Ser bra ut dette!

Det blir ingen store endringer i livery! .com blir fjernet etter Norwegian, og haleheltene får et nytt og freshere look.

Hvor mange år er det siden Norwegian fjernet .com fra logoen sin, men likevel beholdt den gamle logoen på flyene? Det de gjør nå er vel å plassere sin egentlige logo på flyene flere år på overtid …

Hvor mange år er det siden Norwegian fjernet .com fra logoen sin, men likevel beholdt den gamle logoen på flyene? Det de gjør nå er vel å plassere sin egentlige logo på flyene flere år på overtid …

.com brukes vel fortsatt i markedsføringssammenheng utenfor Norge mener jeg å huske.
Den røde boksen rundt .com forsvant derimot for rundt 8 år siden tror jeg :)

.com brukes vel fortsatt i markedsføringssammenheng utenfor Norge mener jeg å huske.
Den røde boksen rundt .com forsvant derimot for rundt 8 år siden tror jeg :)

De har sluttet med .com i reklamer. Kun Norwegian. Men på flyene har de kjørt den gamle logoen lenge etter at den egentlig ble byttet ut. Uansett ikke så overraskende - hadde Norwegian vært opptatt av brand og profil, ville de vel neppe flydd rundt med så mange fly med ufullstendig design.

Altså, selskapet heter fortsatt Norwegian og Norge er fortsatt i rødt, hvitt og blått. Rødsnuten består heldigvis, den er øyeblikkelig gjenkjennbar og fortsatt aktuell. Er det noen som oppriktig mener at det Norske flagget er utdatert og bør oppdateres? Gjerne med noen skrå linjer? Nei nettopp.

Tenkte på alternativ til halehelt-konseptet, f.eks bare et vaiende flagg. Men samtidig er snuten lekker og toppen på halen og winglets superlekker i rød/hvit/blå. If it ain't broke og alt det der.

Stripene fra 6000th dekoren er ikke så verst heller, men det blir nok for mye flaggfarger.

Få haleheltene tilbake, og hold de vedlikeholdt. Det er en flott måte å hedre heltene på, men i en ny og moderne innpakning.

Attachments

• Norwegian.jpg
    Norwegian.jpg
    114.4 KB · Views: 1,447
Last edited:
Close-up av den modifiserte haleheltene som har fått rensket litt opp i linjene

682e52aac53164111cf85ea703135459.jpg

Dette ble veldig bra������������

De burde skrevet sitatet hun sa i Karl og Co på skroget når hun spilte moren til Karl og Karl diskuterte om den nye jernbanen til OSL og hvor tungvint den visst var (da FBU netopp var nedlagt) «Personlig kommer jeg alltid til å fly fra Fornebu jeg da» :)

synes det kanskje hadde vært på tide med en noe mer omfattende fornyelse av livery. Det er 20 år gammelt nå, og jeg har aldri syntes det har vært særlig pent. Og de haleheltene, er jo en fin ide, men det må jo være ganske upraktisk å vedlikeholde? Det ble jo raskt mange helhvite haler da ideen ble realisert ved selskapets oppstart.

Med LN-NIK nå rapportert nymalt i følge en annen tråd

Hvor mange Norwegians 737ere har nå den nye dekoren?

Ble det stopp i nye halehelter utover høsten 2023? Ser ut som ingen MAX levert etter august 2023 fikk halehelt.

Haleheltene var vel for å bygge norsk identitet rundt en startup som tok opp kampen mot CPH-tunge SAS. DY er et helt annet selskap nå, og det har vist seg at det er mye admin og hvite haler med haleheltmodellen.

Jeg tipper på en endring av både halen og den blå stripa, dvs nytt livery om ikke så lenge.

Back