Norwegians første longhaul-flighter (OSL/ARN-JFK/BKK)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegians første longhaul-flighter (OSL/ARN-JFK/BKK)

Hadde jeg vaert Kjosern, hadde jeg umiddelbart gaatt ut og presentert re-launch av mat, vann og teppe ifm innfoeringen av Dreamlineren. I tillegg en voucher paa noen hundrelapper til alle som ble forsinket ala "her har du 500 kroner som kan brukes paa en fremtidig DY longhaul flight"

Det tror jeg vil loenne seg

Last edited:

Hadde jeg vaert Kjosern, hadde jeg umiddelbart gaatt ut og presentert re-launch av mat, vann og teppe ifm innfoeringen av Dreamlineren. I tillegg en voucher paa noen hundrelapper til alle som ble forsinket ala "her har du 500 kroner som kan brukes paa en fremtidig DY longhaul flight"

Hadde jeg vært Kjosern, hadde jeg hatt - ved siden av nedbitte negler - en laaang prat med chief of in-flight services, samt klistremerkeansvarlig.

Deretter hadde jeg satt meg foran koran-kanalen på IFE, som vi har lest om.

Men - tipper du har rett. Anledningen til re-launch med 787 lar de trolig ikke unnslippe. Kan bli bra, hvis rett håndtert.

Vet vi dato?

Hvorfor fungerer ikke IFE og finnes det noen planer om å fikse denne?

Nå begynner produktet å avvike såpass fra det som er annonsert og hva som DY har kontroll over at passasjerene må kunne begynne å tenke på å be om en kompensasjon for manglende levering.

Hvorfor fungerer ikke IFE og finnes det noen planer om å fikse denne?

Nå begynner produktet å avvike såpass fra det som er annonsert og hva som DY har kontroll over at passasjerene må kunne begynne å tenke på å be om en kompensasjon for manglende levering.

EK sitt ''program'' på IFE'systemet er slettet siden det er HiFly som nå eier flyet(ene) og de har ikke laget program for IFE'systemet i disse flyene enda...

Når det ble klart at det ble erstattningsfly gikk de jo ut med at tilbudet ikke kom til å bli det samme som det ville vært i 787'ene...

Når det ble klart at det ble erstattningsfly gikk de jo ut med at tilbudet ikke kom til å bli det samme som det ville vært i 787'ene...

Saa Norwegian gikk ut med info at IFE ikke ville finnes de foerste 2-3 maanede av driften?

Ser poenget ditt - men sist jeg floey og AVOD virket ikke i loepet av hele turen (SK CPH-ORD A340 i Business) RASTE jeg ikke.. Jeg synes det var kjipt men vurderte ikke VG osv.
Ser ikke helt at den sammenligningen er relevant. At man har et produkt (IFE) som normalt virker, men som det oppstår problemer med er noe helt annet enn at man ikke forsøker å levere produktet engang. Det første hadde irritert meg, det andre hadde gjort meg sint - jeg får svært sjeldent sove på fly, og longhaul uten IFE høres vanvittig kjipt ut. Og det må være ekstra frustrerende når man har touch-skjermer foran seg som ikke engang fungerer til musikk, fordi DY skal spare penger. For øvrig står dette fremdeles på Norwegian.no:

Underholdning om bord - Nord Amerika og Asia
Underholdning om bord

Mens vi flyr deg til reisemålet, vil vi bringe verden til flysetet ditt. Du kan bruke din egen, personlige berøringsskjerm til å få inspirasjon, underholdning og forfriskninger.
- Velg mellom flere hundre timer med underholdning gjennom et av verdens mest moderne underholdningssystemer
- Dra kredittkortet og bestill mat og drikke etter eget ønske via din personlige snackbar
- Barna behøver aldri å kjede seg når de kan velge blant et stort utvalg av filmer, musikk og lydbøker
https://www.norwegian.no/Nyttig-pa-reisen/Reisetjenester/underholdning-ombord/nord-amerika-og-asia/

En ting er en sikkerhetsmessig force majeure. Som begrunner endring av flytypen.

Men resten av produktet skal være så likt som det er annonsert. Det er derfor DY sitt ansvar å sørge for at det er IFE på flyet som annonsert og at det går på tiden.

Når kundene har begynt å innrette seg etter den avtalen som er inngått ved å bestille hoteller osv. på sin destinasjon kan ikke DY påberope seg at eneste lemping og endringsmulighet er å flytte eller avbestille. Da dette vil påføre kunden tap.

Norwegian må derfor kompensere kunden for at det er mangler i produktet som er annonsert og betalt for av kunden.

Ser ikke helt at den sammenligningen er relevant. At man har et produkt (IFE) som normalt virker, men som det oppstår problemer med er noe helt annet enn at man ikke forsøker å levere produktet engang. Det første hadde irritert meg, det andre hadde gjort meg sint - jeg får svært sjeldent sove på fly, og longhaul uten IFE høres vanvittig kjipt ut. Og det må være ekstra frustrerende når man har touch-skjermer foran seg som ikke engang fungerer til musikk, fordi DY skal spare penger. For øvrig står dette fremdeles på Norwegian.no:

https://www.norwegian.no/Nyttig-pa-reisen/Reisetjenester/underholdning-ombord/nord-amerika-og-asia/

Si meg, hvordan vet du at IFE ikke virker fordi Norwegian skal spare penger? Syns det blir billig og slenge ut ubekreftete påstander!

Si meg, hvordan vet du at IFE ikke virker fordi Norwegian skal spare penger? Syns det blir billig og slenge ut ubekreftete påstander!

Det er det vel ingen her som vet. Men IFE virker, men det eneste som er installert er en en islamsk bønnekanal. IFE-innhold er dyrt og må anskaffes. Om DY har 'glemt' å bestille eller trodd Hi-Fly ville levere dette de første månedene, vet jo ikke vi. Imidlertid har DY sagt at anlegget 'ikke virker'. Det er feil.

Da er flygning nr 2 til BKK i lufta, ser ut som den skal fly en mer effektiv rute i dag?

Vrir sørover og ser ut til å unngå russisk luftrom akkurat nå....

Ok, tilsynelatende fordi de skal spare penger. At det ikke bare var et enkelttilfelle, men at det fremdeles ikke virker etter snart en uke støtter den teorien.

Det er det vel ingen her som vet. Men IFE virker, men det eneste som er installert er en en islamsk bønnekanal. IFE-innhold er dyrt og må anskaffes. Om DY har 'glemt' å bestille eller trodd Hi-Fly ville levere dette de første månedene, vet jo ikke vi. Imidlertid har DY sagt at anlegget 'ikke virker'. Det er feil.

Poenget mitt er at jeg tror ikke dette står om penger, de har IFE på 737 flyene i dag og skal også ha det på dreamlinerene. Ja det koster nok mye dette, men det koster jo utrolig mye i form av negativ omtale også, for ikke å snakke om å skuffe alle som har sett frem til å kunne se en film på turen. Her tenker jeg det er noe annet som må ha gått galt!

Poenget mitt er at jeg tror ikke dette står om penger, de har IFE på 737 flyene i dag og skal også ha det på dreamlinerene. Ja det koster nok mye dette, men det koster jo utrolig mye i form av negativ omtale også, for ikke å snakke om å skuffe alle som har sett frem til å kunne se en film på turen. Her tenker jeg det er noe annet som må ha gått galt!

Det er jo litt forskjell i pris på å tilby 20 filmer i Personlig skjerm, sammenlignet med å vise Donald Duck på noen få skjermer som henger i taket.....

Vrir sørover og ser ut til å unngå russisk luftrom akkurat nå....

Hvorfor er russiske myndigheter så vrange? Jeg mener Norwegian flyr jo til LED i dag. Så de er jo godkjent til å fly i russisk luftrom.

Det er jo litt forskjell i pris på å tilby 20 filmer i Personlig skjerm, sammenlignet med å vise Donald Duck på noen få skjermer som henger i taket.....

Ok, vet du om de har planlagt å vise Donald og co på skjermer i taket ombord i dreamlinerern også?

Hvorfor er russiske myndigheter så vrange?

Mentaliteten er litt annerledes og byråkratiet er tildels ugjennomtrengelig. 'Ting Tar Tid'.

At det er Hi-Fly som er operatør, gjør det neppe enklere.

Hvorfor er russiske myndigheter så vrange? Jeg mener Norwegian flyr jo til LED i dag. Så de er jo godkjent til å fly i russisk luftrom.

Bare en wild guess, men kan det ha med at dette er en maskin som tilhører og blir flydd av noen andre enn Norwegian? Og at dette selskapet ikke får lov av russiske myndigheter å fly over Russland?

Vidar

Enig. Dette er et spørsmål som ikke har fått alt for mye oppmerksomhet. Noen som vet noe presist om dette?

Var det ikke for en tid siden snakk om at russerne ville begrense antallet fly som fikk fly over Russland?:(

Status
Not open for further replies.
Back