Norwegians første longhaul-flighter (OSL/ARN-JFK/BKK)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegians første longhaul-flighter (OSL/ARN-JFK/BKK)

Hvorfor er russiske myndigheter så vrange? Jeg mener Norwegian flyr jo til LED i dag. Så de er jo godkjent til å fly i russisk luftrom.

For alle ATC-formål og regler er det ikke Norwegian som flyr til BKK det er Hi-Fly

Ok, vet du om de har planlagt å vise Donald og co på skjermer i taket ombord i dreamlinerern også?

Her er det vi vet: HiFly maskinene har fungerende IFE, men innholdet er ikke innkjoept.

Da finnes det to alternativer:

-- DY har "glemt" aa kjoepe denne tjenesten fra HiFly
-- DY har vurdert kostnaden for hoey og valgte aa droppe tilbudet.

Naar man ser klistremerkeopplegget virker det som hele greia er elendig planlagt, men jeg vet ikke helt hva som er det verste alternativet her..

Ser ut som Norwegian er på vei til forsinkelse igjen... iflg flightradar24 er ETA BKK ca 4 timer og 10 minutter... dvs de lander ca 1 time og 20 minutter forsinket... da har de ca 10 minutter på seg på bakken før oppsatt retur... Lover ikke bra.

Ser ut som Norwegian er på vei til forsinkelse igjen... iflg flightradar24 er ETA BKK ca 4 timer og 10 minutter... dvs de lander ca 1 time og 20 minutter forsinket... da har de ca 10 minutter på seg på bakken før oppsatt retur... Lover ikke bra.

Det stemmer vel ikke helt, ligger bare an til ca 20 min forsinkelse.. Ca 0050 i BKK, rutetid er 0030

Det stemmer vel ikke helt, ligger bare an til ca 20 min forsinkelse.. Ca 0050 i BKK, rutetid er 0030

Regnet visst litt feil der ja. Men normalt så pleier vel østgående fly å komme inn litt tidlig. De får ca 1 time og 10 minutter å snu på.

Last edited:

Minner meg om Iceland Express sin langdistansesatsning dette her.

Billig billig, men totalt kaos og surr. Ihvertfall slik det fremstår, om det ikke er kaos og surr men en kalkulert beslutning satser jeg på at det blir noen spennende saker å lese fra flyklagenemda senere.

Er det kommet ut noe etterettelig info om hva slags load DY har hatt den første uken? Er det stinn brakke på alle flighter både fra OSL og ARN?

Og da er DY7202 på vei tilbake til Oslo. Ca 1,5 time etter rute, fra 30 min inn til BKK. Blir for lange turnarounds ser det ut til. Beregnet ankomst ca 09.30 pr nå. Ca 45 min etter rutetid blir det da.

Og da er DY7202 på vei tilbake til Oslo. Ca 1,5 time etter rute, fra 30 min inn til BKK. Blir for lange turnarounds ser det ut til. Beregnet ankomst ca 09.30 pr nå. Ca 45 min etter rutetid blir det da.
Så skal den vel ikke ut før 1745 til JFK så den burde de greie.

Norwegian har vel 76, ikke 73 fly

Tror de i skrivende stund har 75 fly. Om de har tatt med Airbusene på long haul i det tallet er jeg usikker på.

Ble litt forsinkelser på de første flightene, men det får man vel godta. Er det ikke vanlig med litt oppstartsproblemer a? Grådig kult at de er igang med long haul i hvertfall. Og når Dreamlineren kommer, så blir det genialt! Er det forresten noen som har satt Dreamliner i rute enda?

Ved Tsjernobyl nå :-)

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    75.5 KB · Views: 1,482

Mer pes i dag? 1800 nå, og ingenting på tavlene? I hvertfall slik jeg ser det....

edit: Var vel tavlene denna gangen ja, halvtimen etter avgang kommer det opp Avreist 1747. :)

Last edited:

Avreist 17:47 - var det første DY LH på tid?

Første avgangen sist torsdag gikk kl. 17.59 om jeg ikke husker feil. 14 min. etter oppsatt rute. Denne avgangen og så nå i dag de to mest presise.

Er det kommet ut noe etterettelig info om hva slags load DY har hatt den første uken? Er det stinn brakke på alle flighter både fra OSL og ARN?

Burde vel strengt tatt være opp mot stinn brakke, priser, årstid og Dreamliner tatt i betraktning:cool:

Da har de over to timer paa JFK. Boer i hoeyeste grad vaere mulig aa snu kjerra paa den tiden

ARN sendte vel sin første JFK maskin noen minutter før rute om jeg ikke husker helt feil.

Var vel på minuttet.

I dag ble det rutefly til JFK, og det er vi happy med! Ting fungerte veldig bra hos alle parter i dag. :up:

Status
Not open for further replies.
Back